Cerdanyola del Vallès

Diverses entitats i partits obren un nou contenciós contra el Centre Direccional

«Ajudan’s a construir la Cerdanyola que volem» és el lema sota el qual REFEM i ADENC entre altres han iniciat una recollida de fons per sufragar les despeses per portar als tribunals el darrer planejament aprovat.

REFEM el Centre Direccional ha liderat una campanya de diverses entitats i partits contra el Pla Director Urbanístic del Centre Direccional recentment aprovat. La Secció Local d’ERC es suma a REFEM per fer una crida a la ciutadania compromesa amb el medi ambient i el futur de Cerdanyola, a participar activament en la que pot ser la darrera oportunitat per evitar les pitjors conseqüències que tindria per la ciutat aquest desenvolupament urbanístic. Com recull la nota de premsa de l’entitat ecologista «la construcció de 5.400 nous habitatges al voltant de l'abocador de Can Planas, els milers de vehicles que s'hi afegiran, els riscos per a la salut derivats dels abocadors especialment el de Can Planas que no es descontaminarà, la reducció dels espais lliures amb la reducció de la Via Verda que limitarà la connectivitat amb Collserola, i la sostenibilitat en general hipotecada per les especulacions econòmiques, poden fer un espai de creixement no sostenible i amb situació de risc per la salut, tant pels abocadors com per la contaminació atmosfèrica.»
Per defensar els arguments contra el planejament actual s’ha interposat un recurs contenciós administratiu amb un primer desemborsament de 3.000€ que han cobert amb aportacions de REFEM, ADENC, Plataforma Cerdanyola sense abocadors, Plataforma Cívica en Defensa de Collserola i els partits polítics Esquerra Republicana de Catalunya, Guanyem i En comú Podem.

CAMPANYA DE FINANÇAMENT

Amb tot les despeses previstes per a tot el procediment ascendeixen a uns 15.000€ pel que s’han iniciat diverses activitats per recaptar fons, entre les que destaca una campanya de «crowdfunding» a la plataforma Tot Suma que ja porta recollits més de 2.600€ entre 55 aportacions. L’objectiu plantejat no és cap quimera si es pot comptar amb una petita aportació de totes aquelles persones que han defensat i defensen una altra forma de relacionar-nos amb la natura que ens envolta.

Les col·laboracions es poden fer des de 25€ i es pot rebre diversos obsequis fruit de la col·laboració desinteressada de diverses artistes locals com Marutxi Beaumont i Edu, en funció de la quantitat aportada. Més informació i aportacions a:

Altres activitats en marxa són la venda de xapes reivindicatives a diversos comerços locals, paradetes informatives o les passejades per la Plana del Castell com la que es va fer dissabte 8 de maig amb tant èxit de participació que ja s’està preparant una nova edició per al diumenge 30 de maig. També s’ha publicat un vídeo explicatiu a:

La Secció Local d’ERC a Cerdanyola sempre ha estat al costat de la ciutadania i les entitats que han defensat el territori de l’especulació salvatge i de les agressions al medi ambient. Com no pot ser d’altra manera, en aquesta ocasió també ha col·laborat en la primera recollida de fons per al contenciós i convida a totes les persones compromeses amb un futur sostenible per Cerdanyola i el seu entorn natural a posar-hi el seu granet de sorra.

Secció Local d’ERC a Cerdanyola
12 de maig de 2021