Cerdanyola del Vallès

Manifest en suport i agraïment a l'Associació de Familiars i Cuidadors de Malalts d'Alzheimer (ACFA)

Aquesta setmana hem sabut que l’ACFA ha trobat un local idoni per continuar la seva activitat. Malauradament, el local no és a la nostra ciutat. L’Ajuntament de Ripollet va oferir-lo a l’associació, que va dubtar, fins que ha vist que tres mesos no han estat suficients perquè el nostre govern hagi trobat una alternativa adequada.

Les entitats sovint cobreixen una necessitat social que les administracions no ofereixen. Una ciutat rica en participació i associacionisme és una ciutat amb recursos, amb més i millor oferta de serveis, amb qualitat de vida. A Cerdanyola en tenim força i sovint tiren endavant les seves activitats en situacions que no són les millors i amb ajudes minses.

En el cas de l’ACFA, especialment, l’activitat és transcendent, ja que forma i atén els cuidadors i familiars de malalts d’Alzheimer, treballa la memòria i reforça els nous aprenentatges, per ajudar a aturar la progressió d’aquesta terrible malaltia. Aquesta aturada de tres mesos ha tingut impacte, sens dubte, sobre les persones usuàries.

Els grups municipals signants volem expressar tot el nostre reconeixement i l’agraïment a l’entitat, pel servei i els recursos que ha ofert durant aquests anys des de Cerdanyola. Lamentem profundament el paper que ha fet el govern de la ciutat en tot aquest procés. Ens fa sentir impotència i decepció, perquè no ha sabut trobar solucions i tot sovint ha fet més la impressió de posar pals a les rodes més que d’ajudar.

Desitgem una llarga vida a l’associació ACFA i esperem què pugui continuar oferint els seus serveis i recursos als cerdanyolencs i les cerdanyolenques i que trobin a la ciutat veïna una gestió àgil i eficient per part de les administracions i el suport que aquí no els hem sabut donar.

Cerdanyola del Vallès, 9 de juny de 2021

Helena Solà - Portaveu GM Esquerra Republicana de Catalunya