Cerdanyola del Vallès

El govern del PSC es nega a organitzar fogueres i revetlles de Sant Joan tot i que el Procicat sí les permet

ERC denuncia la manca de sensibilitat vers una festa tant significativa per als Països Catalans mentre es permeten altres celebracions amb aglomeracions importants on es vulneren les mesures de seguretat.

El Grup Municipal d’ERC, entre altres partits, ha reclamat avui a la Comissió Informativa de polítiques socials el motiu pel qual el Govern municipal no organitzarà ni autoritzarà revetlles o fogueres de Sant Joan. Aquesta decisió contradiu les indicacions del Procicat que permet permet aforaments de fins a 3.000 persones a l’aire lliure i ha emès un comunicat amb recomanacions específiques per la revetlla.

Considerem que la recepció de la flama del Canigó que el Club d’Esports de Muntanya de Cerdanyola (CEM) farà arribar a la nostra ciutat hauria de ser a l’Ajuntament, i ha d'anar acompanyada de la necessària encesa d'una foguera per fer palesa de forma sencera la tradició compartida arreu dels Països Catalans. L'origen d’aquesta festa, documentada ja al segle XV, cal buscar-lo en les celebracions paganes del sol·listici d’estiu i sovint ha estat prohibida o mal vista pels poders com l’església Catòlica o, més recentment el règim franquista.

Des del govern, ERC va recuperar el 2016 l’encesa de fogueres amb la flama del Canigó, després de 16 anys sense fer-se. El retrobament amb aquesta festa va ser àmpliament celebrada com a punt de trobada entre la tradició i la festa que obre pas a l’estiu i a les vacances escolars. És inacceptable que es torni a abandonar deliberadament.

Tanmateix Esquerra vol denunciar la incoherència del govern del PSC que es desentén de la revetlla de Sant Joan mentre no té cap reparament en participar en altres celebracions amb importants aglomeracions de persones sense respectar les distàncies ni guardar les mínimes mesures de seguretat. Cal recordar que les festes tradicionals configuren la identitat cultural i històrica de la ciutat, més que les cares campanyes d’imatge que no responen a polítiques reals.

Esquerra convida a tothom a celebrar la revetlla de Sant Joan com sempre amb precaució, l’habitual pel que fa a l’ús del foc i la pirotècnia, i l’específica per evitar la transmissió de la COVID-19. Enguany a més de l’habitual recomanació de distància i mascareta cal vetllar per a un ús correcte del gel hidroalcohòlic que cal mantenir allunyat dels petards.

Grup Municipal d’ERC a Cerdanyola
15 de juny de 2021