Cerdanyola del Vallès

81è aniversari de l’assassinat del president Companys

Un dia com avui, fa 81 anys, el feixisme assassinava el Molt Honorable President de la Generalitat de Catalunya, Lluís Companys i Jover. Amb ell volien matar el futur de tot un poble, l’esperança d’una societat lliure, igualitària i moderna. Amb ell moriren centenars de milers de persones durant la guerra i la repressió posterior. Tants altres patiren l’exili.

Però ni amb tot el dolor possible no se’n van sortir. Generació rera generació la gent d’aquesta terra ens aixequem cada matí per guanyar-nos el futur que mereixem, per exercir la llibertat que ens fa persones, i per reclamar la identitat que fa segles que intenten destruir al llarg i ample dels Països Catalans.

Aquesta escultura de Salvador Manyosa, es retorça de dolor però manté els peus clavats a terra. Nosaltres serem els rebrots que, com els sarments d’una vinya arrencada, tornin a donar verdor i fruit en forma dels valors republicans i la independència.

Visca la República!
Visca Catalunya!