Cerdanyola del Vallès

Helena Solà no serà candidata per Esquerra el 2023

L’executiva local lloa la feina feta al partit i liderant els grups municipals de 2011, 2015 i 2019.
El relleu per encapçalar la propera llista electoral es triarà properament en assemblea.

La portaveu del Grup Municipal d’ERC a Cerdanyola va comunicar ahir públicament la decisió de no tornar a encapçalar la llista del partit a les properes eleccions municipals. Esquerra agraeix la feina feta per l'Helena Solà a la secció local i al capdavant dels diferents Grups Municipals d'ERC a l'Ajuntament de Cerdanyola. Es fa difícil recollir el volum ingent i la rellevància de la seva tasca durant tots aquests anys.

Helena Solà va encapçalar per primer cop la llista d’ERC el 2011 aconseguint recuperar la representació a l’Ajuntament, perduda quatre anys abans, sumant dos regidors amb Daniel Mallen. La bona feina va permetre doblar els resultats a les següents eleccions el 2015 quan van afegir-se al Grup Municipal Íñigo Enterria i Elisabeth Pasamonte, mandat durant el qual van formar part del govern durant 7 mesos. Aquesta trajectòria va situar el partit com a segona força al consistori amb l’actual grup de 5 regidors/es (acompanyada d’Íñigo Enterria, Montse Nieto, Albert Turon i Carme Pina) liderant l’oposició de manera indiscutible.

L’actual cap de llista ha exposat públicament els motius pels quals ha pres aquesta decisió al seu perfil de Facebook on comença defensant que «la vida política no ha de ser llarga i que la regeneració dels òrgans polítics és imprescindible i positiva, i aquesta s’ha de produir tant en el si dels partits com a les administracions que gestionem». Entre altres agraïments i reconeixements a les persones amb qui ha treballat o l’han marcat, destaca també que aquesta és una etapa coherent amb les seves altres dedicacions com han estat el voluntariat a Creu Roja Joventut, l’activisme social a la Plataforma 0-3, o la seva vocació de mestra.

La confirmació que l'Helena Solà no repetirà com a candidata a les properes eleccions municipals inicia el procés democràtic intern per escollir qui serà la cara visible del projecte d'Esquerra quan s'acabi aquest mandat. En els propers dies l’executiva local informarà a tota la militància d’ERC i de Joven Republicà del procés a seguir. Junt amb la convocatòria de l’assemblea s’anomenarà la comissió organitzadora i s’obrirà un termini de presentació de candidatures. Les persones que optin a aquesta responsabilitat hauran de recollir avals per un mínim del 20% de la militància amb dret a vot. Finalment les candidatures es presentaran davant la militància en assemblea on es votarà qui serà l’alcaldable per Esquerra les eleccions del 2023.

Amb tot l’Helena Solà seguirà com a portaveu del Grup Municipal d’ERC a Cerdanyola fins al final del mandat per responsabilitat amb el compromís adquirit amb les 5.420 persones que van votar la llista que encapçalava. També la secció local d’ERC seguirem endavant comptant amb la seva experiència, com a referent polític femení que és, i gaudint de la seva capacitat de lideratge pels reptes que, sens dubte, assumirà el nostre partit a nivell local i nacional.

Finalment, Esquerra es suma a les nombroses mostres d’agraïment i afecte mostrades, pel temps i el treball que generosament ha dedicat a la ciutat i el partit, sovint a costa de la seva vida personal com bé saben els qui han compartit aquesta etapa al seu costat.

Secció local d’ERC a Cerdanyola del Vallès
Dijous, 13 de gener de 2022