Cerdanyola del Vallès

Esquerra Cerdanyola del Vallès es posiciona en contra de la decisió de la Generalitat de Catalunya de tramitar de manera unilateral el Pla Director del Centre Direccional.

Daniel Mallén i Enric del Amo en roda de premsa
Després de les reaccions suscitades arran de la decisió presa del Departament de Territori i Sostenibilitat, consistent en la concreció de la seva voluntat d'elaborar un Pla Director del Centre Direccional, la Secció Local d'Esquerra de Cerdanyola del Vallès manifesta mitjançant aquest comunicat de premsa la seva posició al respecte d'aquesta qüestió:

1.- Que la posició del PSC respon a un exercici de cinisme sense precedents si es té en compte que a començaments de mandat, quan aquest partit governava a la ciutat en coalició amb CiU, va sotmetre a criteri de la “Comissió Informativa d'Urbanisme, Espai Públic i Ecologia
Urbana” una proposta feliçment rebutjada que pretenia traspassar al govern de la Generalitat de Catalunya les competències per confeccionar i aprovar un Pla Director pel Centre Direccional. En definitiva, que el PSC de Cerdanyola del Vallès està criticant per oportunisme una finalitat i unes formes que a començaments de mandat li semblaven idònies.

2.- Que fent declaracions no s'aconseguirà que sigui l'Ajuntament de Cerdanyola del Vallès qui decideixi què es fa sobre una porció de terreny tan important del nostre terme municipal. El problema, que la nostra ciutat no tingui res a dir amb el que es fa al seu territori, no es resol per
la via de la comunicació i la cosmètica; és necessari que el Govern de la ciutat impulsi iniciatives concretes destinades a evitar que sigui la conselleria qui determini quina és la planificació futura de la ciutat. Animem a la senyora alcaldessa a interposar un recurs en contra de la decisió del conseller i a dedicar més esforços a realitzar accions efectives que no a fer veure que la decisió li molesta.

3.- Que la inactivitat que el Govern de Cerdanyola del Vallès al respecte d'aquesta qüestió tenia a veure fonamentalment amb el desig que s'esdevingués la situació actual, ometent-se les obligacions que l'Ajuntament té al respecte del seu territori i vers els seus ciutadans. L'operació urbanística del Centre Direccional, més enllà de ser una maniobra ruïnosa que abans de finalitzar el mandat haurà pràcticament doblat el deute municipal, va camí de convertir-se en una vergonya per tota la ciutat.

amagar és la vergonyant posició d'algunes forces polítiques de la ciutat al respecte d'una qüestió tan fonamental.

5.- Que per pròpia iniciativa, Esquerra treballarà per realitzar accions efectives en contra d'aquesta decisió.