Cerdanyola del Vallès

PSC, PP i ICV-EUiA i C’s han rebutjat, en el si de la Comissió de Territori del Parlament de Catalunya, una esmena del Grup Parlamentari d’ERC per tal que sigui l’Ajuntament de Cerdanyola el qui desenvolupi íntegrament la Planificació Urbanística del Centre Direccional.

La Comissió de Territori i Sostenibilitat del Parlament de Catalunya, durant el debat de la resolució.
El Ple de l’Ajuntament de Cerdanyola va mostrar, el passat mes de febrer, el seu absolut rebuig davant la decisió de la Conselleria de Territori i Sostenibilitat de desenvolupar unilateralment el Pla Director del Centre Direccional. Arran d’aquests fets, el Grup d’ICV-EUiA al Parlament de Catalunya va presentar una resolució denunciant la decisió de la conselleria i reclamant la gestió i planificació urbanística des del Consorci Urbanístic del Centre Direccional que va ser debatuda ahir a la Comissió de Terrirori del Parlament de Catalunya.

Des d’ERC hem donat ple suport al primer punt de la resolució parlamentària, pel qual es demana deixar sense efectes la Resolució del Conseller de Territori i Sostenibilitat, de 24 de desembre de 2012, mitjançant la qual s’iniciava el procediment de planificació urbanística per part de la Generalitat.

Tot i amb això, considerem que tampoc podem deixar aquesta decisió en mans del Consorci del Centre Direccional; una institució opaca, que treballa d’esquenes a la ciutadania i que representa un model especulatiu del territori que no farà més que engrandir el deute públic municipal. En aquest sentit, vam presentar una esmena al segon punt de la resolució, per tal que sigui l’Ajuntament qui recuperi les competències en matèria de planificació urbanística al Centre Direccional. Estem convençuts que només d’aquesta manera, des de la proximitat i la transparència, els ciutadans i ciutadanes de Cerdanyola podran decidir sobre un àmbit tan clau per a la nostra ciutat.

El diputat d’ERC, Marc Sanglas, ha declarat que “no acceptar l’esmena d’ERC és una vulneració de l’autonomia local” i que és “Cerdanyola qui ha de definir el seu futur”.

Per aquest motiu, ERC ha demanat la votació separada dels dos punts de la resolució. Els diputats republicans han votant a favor del primer, que ha rebut el suport de tots els grups menys CiU, i en contra del segon, ja que l’esmena no ha estat acceptada. L’acord per sol·licitar la gestió des del Consorci Urbanístic ha estat aprovat per PSC, PP, ICV-EUiA, i C’s i ha obtingut els vots desfavorables de CiU, ERC i CUP.

Podeu consultar el vídeo de la Comissió parlamentària aquí.