Cervera

DOS ANYS DESPRÉS. Pacte de govern a Cervera

El maig de 2019, ERC-MES-AM guanyem les eleccions municipals a Cervera. Com a força més votada i en no tenir la majoria necessària per governar, ens corresponia proposar a la resta de forces amb reprresentació a la Paeria assolir un govern sòlid.

La nostra primera opció, manifestada des del primer moment, era forjar un govern independentista i transversal socialment. És a dir, un govern format pel nostre grup, Junts per Cervera i la CUP.

No va ser possible i les aliances postelectorals van teixir una altra majoria que ens va deixar fora del Govern.

El juny de 2020, després d'un trencament del Govern de JxCat-PSC-SIF, vam accedir a l'alcaldia de la ciutat per mitjà d'una moció de censura i comencem un govern en minoria mitjançant un pacte amb el grup municipal de la CUP.

El govern era en minoria i necessitava suports des de l'oposició per poder gestionar qüestions cabdals. Una d'elles eren els pressupostos del 2021 i no va ser possible aprovar-los en Ple. La situació generava un cert bloqueig que no permetia endegar els projectes que recollia. Els dos grups de govern vam creure necessari entrar en una fase de negociació amb l'oposició per pactar pressupostos, amb les modificacions que s'acordessin, i buscar certa estabilitat en el govern de Cervera.

Amb el grup municipal de Junts, després de diverses reunions, s'ha pogut bastir un acord, que a mes de permetre tenir el pressupost aprovat, ha generat un govern més ampli amb l'entrada del seus regidors. L'acord ratificat per les bases locals d'ERC-AM, materialitza la primera proposta que vam fer el 2019.

L'acord ha suposat superar les diferències produides durant la consitució del consistori el 2019 i la moció de censura el 2020. Aquest exercici d'apropament era del tot necessari per arribar a consens en facor de la buscada governabilitat.

Ara Cervera compta amb un Govern ampli (4 regidores i 5 regidors) independentista (els tres grups en són) i transversal socialment (té el suport del 65% dels vots emesos en les eleccions). Govern amb alcaldia d'ERC-AM, el grup guanyador de les eleccions.

Dos anys després, la nostra proposta es materialitza.

Apa, som-hi!