Corbera de Llobregat

ACCIÓ CLIMÀTICA, UNA REVOLUCIÓ QUE S’HA DE SABER GESTIONAR

La consellera d’Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural, Teresa Jordà i Roura, ha reivindicat el protagonisme del món local en la transició cap a un nou model energètic que viu Catalunya. “La transició energètica és una revolució que arriba de cop, i l’hem de saber gestionar; en aquest sentit, el paper dels ajuntaments és clau. La consellera va recordar que l’autoconsum ja és una realitat a Catalunya, amb més de 50.000 instal·lacions registrades, i ha insistit en la necessitat d’apostar per l’autoconsum compartit. “Hem de buscar nous models per a l’autoconsum, ja sigui sota el lideratge municipal o en col·laboració amb el sector privat, per apoderar la ciutadania”, va explicar. En aquest sentit, el Govern obrirà en les properes setmanes una línia d’ajuts de 8 milions d’euros per fomentar la constitució de comunitats energètiques mitjançant les cooperatives de consum. L’autoconsum, clau per a la descarbonització de la societat catalana Les energies renovables i l’apoderament de la ciutadania són dos dels eixos de la transició energètica que viu Catalunya. Per això, l’autoproducció d’electricitat a partir d’energia solar fotovoltaica ha estat i és una prioritat per al Govern, i la Generalitat ha estat pionera en l’aplicació de mesures normatives i d’incentius per tal d’eliminar barreres jurídiques, tècniques i econòmiques per a l’autoconsum. L’extensió i generalització de la pràctica de l’autoconsum és un termòmetre de la implicació de la ciutadania amb la transició energètica, ja que permet que les persones passin de ser només consumidores a generar, gestionar i consumir la seva pròpia energia. La Prospectiva Energètica de Catalunya per a l’any 2050 calcula que, entre d’altres requisits, cal que hi hagi fins a 500.000 instal·lacions d’autoconsum en servei l’any 2050 per assolir el repte de la descarbonització de la societat catalana.

LA GENERALITAT DECLARA EL PESSEBRE VIVENT FESTA LOCAL D'INTERÈS TURÍSTIC

Després d'uns mesos d'espera, el conseller d'Innovació, Universitats i Empresa, Hble. Josep Huguet, va signar la resolució per la qual declara la inclusió del Pessebre Vivent de Corbera al Cens de Festes Locals d'Interès Turístic. La iniciativa sorgeix d'una reunió, fa mesos, entre l'alcalde, Pep Canals i el conseller Josep Huguet en què el nostre batlle va anunciar que demanaria que es valorés aquesta possibilitat. Immediatament, el Servei de Turisme de l'ajuntament encapçalat pel nostre regidor, Èric Blanco, es va posar a treballar per presentar el dossier de la candidatura, que ha donat els fruits esperats. Per a l'alcalde, Pep Canals, "aquest és un fet molt destacable, ja que per un costat es fa justícia amb l'entitat Amics de Corbera i el Pessebre; i de l'altra obtenim un gran reconeixement com a reclam turístic ja a nivell nacional, cosa que es permet avançar en el nostre projecte d'una nova línia d'activitat econòmica per a Corbera." El conseller, Josep Huguet, afirma amb rotunditat: “quan l'alcalde va convidar-me a visitar el Pessebre fa dos anys vaig tenir molt clar els valors patrimonials i turístics del Pessebre. Ara n'arriba el reconeixement institucional.” D'aquesta manera continua el treball coherent d'Esquerra en matèria de turisme de la identitat i sostenible en l'acció de govern des de la Generalitat i des de l'ajuntament.

EL NOSTRE TIÓ. UNA TRADICIÓ CATALANA ARRELADA EN ELS SEGLES

El tió de Nadal és un dels elements de la mitologia catalana i aragonesa i una tradició molt arrelada a i Aragó. Malgrat les múltiples variants locals, la tradició consisteix a aconseguir un tros de soca o branca gruixuda dies abans del dia de Nadal. Normalment, el 8 de desembre, dia de la Puríssima Concepció, es col·loca en algun racó de casa amb una manta perquè no tingui fred i se l'alimenta diàriament fins al dia que es fa cagar. Hi ha llars on el tió és simplement una peça de fusta, un tros de suro, o una caixa, de mides diferents segons convingui per l'espai i mides dels regals, que haurà de cagar. Es tracta d'una tradició amb segles d'història, inicialment relacionada amb la natura, la fertilitat i el solstici d'hivern. El tió és un ritual d'origen rural, significa l'abundància, un tronc vell i sec regala de les seves entranyes llaminadures i llepolies. És l'auguri del renaixement de la natura després de l'estació hivernal. Amb el temps i la desaparició del foc a terra de les llars, també ha desaparegut el costum de cremar-lo després de la cagada i també els costums al voltant de les cendres que quedaven. Aquestes eren utilitzades com a elements de protecció contra el llamp, les cuques, etc. a les cases i als camps. També existeix la denominació cagatió referida a la festa de fer cagar el tió. És adequada per a referir-se a la festa, però no al tió en si mateix. La paraula té l'origen en les cançons tradicionals que comencen amb aquests mots, en què «caga» és un verb en imperatiu, per exemple: "Caga, tió,/ ametlles i torró". Hi ha diverses llegendes sobre el seu origen Una de les més conegudes, situa l’origen del Tió de Nadal al Penedès, més concretament a una masia de Sant Quintí de Mediona. La llegenda explica que un tronc de Nadal que parlava va aparèixer a la ximenia de la casa. Aquest tronc els hi va dir que el dia següent una mendida els hi trucaria a la porta de la casa. Així van fer la parella, i així va passar.

Programa electoral municipals 2015

No has rebut a casa el nostre programa? Descarrega-te'l aquí i consulta les nostres propostes. El proper dia 24 tenim una oportunitat per poder començar a canviar les coses al nostre poble. Si volem construir un Nou País, primer hem de començar a casa nostra. El proper dia 24 no et quedis a casa. Participa del canvi i dissenya la Nova Corbera que desitjes.

RECORDEM QUE EL TERCER GRAU, NO ÉS LA LLIBERTAT

Aquest divendres per fi i després de 1000 dies, hem vist arribar a casa seva, al seu municipi, a l'Oriol Junqueras St. Vicenç dels Horts va acollir una trobada espontània d' un gran grapat de persones que volien veure'l, saludar-lo, mirar-lo als ulls per dir-li BENVINGUT ORIOL!!!. Com no podia ser d'altre manera, Corbera de Llobregat hi va estar. L'Alcaldessa i dos regidors més vam tenir el plaer de poder-lo saludar i agraïr-li tota la seva bondat, honestatat, treball i honradeça que sempre l'ha caracteritzat. Un home integre, un home bó que ha estat i potser seguirà a la presó per donar-nos l'oportunitat de decidir democràticament el nostre futur.