Corbera de Llobregat

L'ALCALDE I TRES ENTITATS PRESENTEN LA NOVA ETAPA DE LA COMISSIÓ DEL PATRIMONI DE CORBERA

CULTURA

Aquest matí ha tingut lloc a la nova sala d'acte de la Biblioteca de Can Baró la presentació de la nova comissió per la conservació i la divulgació del patrimoni de Corbera.

Corbera és molt rica en elements naturals, històrics, arquitectònics i ètnics que són força desconeguts no només per gent de fora del municipi sinó també per la pròpia població de Corbera.

La Comissió, formada per l'Ajuntament i les entitats Spelocorb, Grup d'Història Local i Societat Atlètic Corbera, va néixer el 2005 amb la participació també del ja desapregut Grup d'Estudis del Medi (del qual l'actual alcalde en va ser cofundador el 1997).

Conicidint amb l'impuls que esquerra està donant al patrimoni des de l'ajuntament, la comissió en ple ha volgut iniciar una nova etapa en què volem engrescar molta gent a través de la figura del protector, que podrà proposar inquietuds i projectes o bé participar en els que ja tingui en marxa la Comissió.

Pep Canals, l'alcalde, afirma: "en els darrers 3 anys venim tirnat endavant projectes, alguns dels quals ja han vist la llum, i d'altres estan a punt der ser una realitat en setmanes i mesos. Creiem fermament en el patrimoni com a element de cohesió social, identificació i autoestima, però també de potencial turístic com a nou actiu econòmic sostenible en el temps. Una de les joies que mostra tot plegat és el nou Punt d'Informació turística audiovisual situat a l'Antic Hospital de Pelegrins del carrer Major."

Aquests són alguns dels projectes turístics, ambientals i patrimonials que l'ajuntament està tirant endavant:
  • Ruta turística "Camí del Castell de Corbera al Pas de la Barca", coparticipat amb la Comissió del Patrimoni.
  • Museïtzació per desestacionalitzar el Pessebre Vivent (cartells explicatius per poder visitar-lo durant tot l'any entetent les actuacions que s'hi fan en temporada).
  • Museïtzació del nucli històric de Corbera de Dalt.
  • Recuperació del tram final de la Riera de Corbera (ja finalitzat).
  • Recuperació de la llera del riu Llobregat al seu pas pel terme de Corbera.
  • Oficina d'informació turística. (ja finalitzat)
  • Restauració de la Creu Nova.

Tots aquests mostren el compliment del compromís ferm d'Esquerra d'impulsar el nostre patrimoni.