Corbera de Llobregat

COMPTES DE FICCIÓ

Avançada gener 2012
El passat 29 de novembre el nostre alcalde i el seu govern van aprovar a corre-cuita els pressupostos de 2011 i 2012.

Pressupostos que no compleixen els mínims requisits legals ja que tenen, ambdós, informes desfavorables de la intervenció municipal en un fet molt greu i sense precedents.
En una ràpida consulta als informes de la interventora (la persona que vetlla per la legalitat dels comptes públics municipals) s'entén la voluntat d'opacitat i estratagema del nou govern sociovergent en la forma i temps de lliurar a l’oposició, els avantprojectes dels pressupostos pel seu anàlisis, només quatre dies abans. Tal volum d’informació creiem és mereixedora d´un estudi més detallat.
Els informes en són concloents i molt greus: s'han inflant els ingressos en més de 200.000€ a l’any 2011 i 429.000€ al 2012 per tal de fer quadrar artificialment els comptes, donant la imatge de martingala a la mesura de les seves necessitats.
Probablement el govern vol fer-nos creure que els números presentats són verídics, la realitat per a ERC, és que són pura ficció.
Esquerra ha interposat denúncia a l'acord davant la sindicatura de comptes  i a l'Oficina Antifrau perquè ho estudiï.

Per ara, haurem de patir les noves pujades d’impostos ,xifrades pel govern en un aproximat i poc clar IPC del 5%, i del ajust i pèrdua de prestacions socials en molts fronts , la reducció dràstica dels punts de recollida d´escombraries, que en algunes urbanitzacions arriba fins al 80% , és un bon exemple . El govern va aprovar en un ple la reducció de les despeses de recollida d’escombraries en un 40 – 60 %. Si la reducció del servei és del 80% , que ens expliquin a on o a qui va a parar el 20-40% restant.