Corbera de Llobregat

CRIMINALITZACIÓ DEL FUNCIONARIAT

Avançada desembre 2012

Una ideologia és sòlida per les seves conviccions o bé perquè troba algú al que atacar, al que projectar les seves misèries. Com a coartada per la precarització del mercat laboral, es criminalitza el col·lectiu dels funcionaris. S’ha creat un imaginari que parla de privilegis, el caricaturitza esmorzant darrera una taula i arribant tard. I la vocació pública?. De fet, darrerament s’ha perdut més ocupació pública que privada.
Si l’especulació privada ha causat la crisi, per què s’ataca el món públic? L’escola catalana, model d’integració, es vol espanyolitzar precaritzant les condicions dels treballadors. La nostra sanitat pública, estudiada per Obama per proposar la seva pròpia llei, ara és maltractada. Cal millorar, però no donar passos enrere en el benestar.
Catalunya no té massa funcionaris: un 8% davant el 23% d’Extremadura. Amb el mateix %, Catalunya tindria només un 11% d’atur. L’estat espanyol en té pocs, 1 per cada 17 ciutadans, a Dinamarca hi ha 1 per cada 8.
És just una ocupació inamovible i un sou estable? Sí. Així, cap interès privat podrà provocar desigualtats com abans. Cal optimitzar els resultats productius del treballadors públics avaluant els seus resultats.
Què ens juguem? La FP va néixer per limitar el poder de reis i nobles. L’Europa contemporània separarà l’Estat dels interessos privats gràcies als funcionaris, que defensaven el públic en no sotmetre’s als dictats del polític de torn. Amb la societat del benestar. La seva criminalització ataca la independència de l’administració, institucionalitza la corrupció i acaba amb la igualtat i els drets ciutadans.
Molt bones festes!