Cornellà de Llobregat

Comunicat amb motiu de les opinions expressades per la presidenta del PP de Cornellà en què compara el president Puigdemont amb el nazisme

Tw Ysabel Espinosa

ERC condemna les opinions de la presidenta del PP de Cornellà en què comparava el president Carles Puigdemont amb Hitler

El divendres 27 de gener, a les 13.10 hores, Ysabel Espinosa, presidenta de la secció local de Cornellà del Partit Popular, va compartir a la seva pàgina de Facebook un enllaç en què es comparava el president de la Generalitat de Catalunya, Carles Puigdemont, amb Adolf Hitler. En concret, es tracta d’un article del col·lectiu espanyolista Dolça Catalunya titulat “Puigdemont confirma al Parlament las filtraciones de Vidal”, il·lustrat amb el dictador Adolf Hitler al costat de Puigdemont.

Arran de la polèmica que va generar aquesta publicació, nombroses veus van demanar la rectificació d’Ysabel Espinosa i una disculpa pública. La presidenta del PP va esborrar la publicació  i els comentaris, que considerava ofensius, i, lluny de disculpar-se, va actualitzar el seu estat i va acusar “tots aquests que van de demòcrates” que “davant les crítiques a les seves ideologies o als seus líders deixen anar per la boca tota la porqueria que són en realitat”. Dimarts al matí ja havia esborrat també aquest comentari ofensiu.

Esquerra Republicana de Cornellà de Llobregat condemnem els insults reiterats d’Ysabel Espinosa al president de la Generalitat i exigim que es retracti d’aquestes afirmacions i que demani perdó a Carles Puigdemont i als ciutadans que ha desqualificat. ERC considerem que expressions com les d’Ysabel Espinosa no són pròpies d’una cultura política com la catalana, basada en la democràcia, el diàleg i el respecte mutu per les idees i posicions polítiques de la resta de partits polítics i ciutadans, i les condemnem rotundament. A més, considerem que aquesta mena d’actituds són especialment greus perquè banalitzen el nazisme i el totalitarisme, que a Catalunya i a la resta de l’Estat espanyol va prendre la forma de la dictadura franquista.

Cornellà de Llobregat
31 de gener del 2017

Notícia a La Premsa del Baix: "ERC i PDECat condemnen les opinions “ofensives” d’Ysabel Espinosa"
Notícia a El Nacional.cat: "Una dirigent del PP insulta Puigdemont comparant-lo amb Hitler"