Cornellà de Llobregat

S'aprova la moció d'Esquerra en suport al comerç local de Cornellà

mercat, marsans, comerç
Mercat Marsans
Fa anys que el petit comerç de Cornellà pateix per sobreviure en un context cada cop més advers. La saturació de grans superfícies comercials i la crisi econòmica han estat factors determinants en l’asfíxia del comerç de proximitat, que a poc a poc va abaixant la persiana i abandonant els nostres carrers.

Esquerra vam presentar una moció de suport al comerç local, que el Ple de novembre es va aprovar per unanimitat. La moció demana a l’Ajuntament que faci un estudi comercial nou i que elabori el Pla estratègic comercial, que l’Ajuntament s’ha compromès a elaborar el proper any. Aquest Pla, en què han de col·laborar tant els mercats com els comerços, els centres comercials i l’Ajuntament, ha de reordenar el comerç local amb la definició de nuclis comercials a cada barri, amb recursos d’aparcament i eixos comercials connectors, per tal d’impulsar el comerç local de qualitat, amb especialització sectorial. La moció també preveu crear un servei de l’Ajuntament que assessori els botiguers, nous o ja existents, per adaptar-se millor a l’entorn.

Caldrà, però, molta insistència i voluntat política perquè les mesures previstes s’apliquin de manera efectiva. Els 100.000 € aprovats als pressupostos per proposta nostra ajudaran al fet que, i tot i que no podem tornar enrere i recuperar els comerços que han tancat, almenys fer els possibles per intentar minimitzar i reduir els efectes negatius cap als comerços que encara existeixen i fan esforços per sobreviure a Cornellà.

[Foto: Xavier Dengra, interior del mercat Marsans. Viquipèdia]