El Fulletó de Cornellà
01.02.2017 . Número 12
actualitat
Defensem Can Mercader
El PSC rebutja la nostra moció per preservar Can Mercader com a espai verd no edificable. Això obre la porta a la construcció d'un nou edifici a dins del parc, on el PSC planteja ubicar el Museu de les Matemàtiques, actualment a l'edifici del Palau de Can Mercader. Can Mercader és la zona verda més ben valorada en una ciutat amb una gran mancança d'aquests espais.
Can Mercader
J. S.
Comunicat de rebuig a les opinions expressades per la presidenta del PP de Cornellà
ERC condemnem les opinions de la presidenta del PP de Cornellà en què comparava el president Carles Puigdemont amb Hitler

El divendres 27 de gener, a les 13.10 hores, Ysabel Espinosa, presidenta de la secció local de Cornellà del Partit Popular, va compartir a la seva pàgina de Facebook un enllaç en què es comparava el president de la Generalitat de Catalunya, Carles Puigdemont, amb Adolf Hitler. En concret, es tracta d’un article del col·lectiu espanyolista Dolça Catalunya titulat “Puigdemont confirma al Parlament las filtraciones de Vidal”, il·lustrat amb el dictador Adolf Hitler al costat de Puigdemont.
Facebook d'Ysabel Espinosa, presidenta del PP
Feina feta d'ERC la primera meitat del mandat
Què hem fet en la primera meitat del mandat 2015-2019?

Durant aquests gairebé dos anys de mandat hem treballat per canviar el model de ciutat i la dinàmica d’un equip de govern acostumat a la majoria absoluta. Hem presentat fins al gener del 2017 28 mocions, conjuntes o en solitari, el resum de les quals podeu llegir aquí sota, així com també altres actuacions que hem anat realitzant. A l'enllaç podeu llegir algunes de les mocions que hem presentat.
Plaça de l'Església
J. S.
Aportacions d'ERC al Pressupost municipal del 2017
Al Ple del mes de desembre s'aprovava definitivament el Pressupost de l'Ajuntament de Cornellà i el Grup Municipal d'Esquerra hi vam donar suport perquè amb les nostres aportacions s’incrementen les partides en els àmbits social, educatiu, comercial i de medi ambient.

Hi vam votar a favor tenint en compte que l’equip de govern ha incorporat gairebé totes les nostres propostes i que hi ha el compromís i la voluntat d’implementar altres aspectes de difícil quantificació, com per exemple ler auditories que s'han de dur a terme als edificis municipals per millorar-ne l’eficiència energètica.
Aportacions d'ERC al Pressupost 2017
ERC
S'aprova la moció d'Esquerra en suport al comerç local de Cornellà
Esquerra vam presentar una moció de suport al comerç local, que al Ple de novembre es va aprovar per unanimitat. La moció demana a l’Ajuntament que faci un estudi comercial nou i que elabori el Pla estratègic comercial, que l’Ajuntament s’ha compromès a elaborar el proper any. Aquest Pla, en què han de col·laborar tant els mercats com els comerços, els centres comercials i l’Ajuntament, ha de reordenar el comerç local amb la definició de nuclis comercials a cada barri, amb recursos d’aparcament i eixos comercials connectors, per tal d’impulsar el comerç local de qualitat, amb especialització sectorial. La moció també preveu crear un servei de l’Ajuntament que assessori els botiguers, nous o ja existents, per adaptar-se millor a l’entorn.
Mercat Marsans el desembre passat
Xavier Dengra, Viquipèdia
Millores al camp dels clubs de rubgi i d’atletisme
La moció que vam presentar al Ple de juliol i que es va aprovar insta l’Ajuntament a tenir en compte totes les peticions per millorar les instal·lacions —ampliació de vestidors, gimnàs i infermeria, revisió de la caldera, modificació de la instal·lació lumínica, compra de material necessari per al desenvolupament correcte de l’esport, etc.— i també demana canviar la gespa per gespa artificial i reubicar la zona de llançament d’atletisme.
Vista aèria del camp de rugbi
Google Maps
Hi haurà un procés participatiu per a definir els usos de Can Bagaria
ERC vam presentar una moció el desembre passat, juntament amb CeC-CpC i ICV-EUiA, per a definir el pla d’usos de Can Bagaria. La moció defensa un sistema participatiu i permet obrir a la ciutat un espai únic a la comarca; per fer això, primer cal rehabilitar l’edifici, ara en molt mal estat. El PSC, per votar-hi a favor, va exigir suprimir el primer acord, que emmarcava Can Bagaria en una planificació global de ciutat dins del Pla estratègic de cultura i el Pla d’actuació municipal.

Pel que fa al procés participatiu per definir els usos, ara us emplacem a vosaltres, la ciutadania, a presentar propostes dels projectes que voldríeu que ocupessin l’espai de Can Bagaria.
Can Bagaria
Amadalvarez, Viquipèdia
Finalment, es construiran més pisos al Pisa
A l’edifici actual del cinema Pisa s’hi constuiran habitatges nous. El 2011 vam fer la campanya conjunta "Pisa sí, pisos no" en què defensàvem que es continués amb l’activitat del cinema  adaptant-lo a les noves realitats o, si no, destinar l’espai a un centre intercultural per a la ciutadania. A Cornellà hi ha massificació d’habitatges i falten més zones verdes o espais multiculturals, i més a la zona del Pisa, confluència entre la Gavarra i Sant Ildefons, els barris més densificats de la ciutat. Fer-hi més habitatges és caure en el mateix error de sempre: edificar fins a l’últim metre. A Cornellà calen més zones verdes i equipaments, i la ubicació del Pisa és idònia.
Cine Pisa
Arxiu
Demanem salaris més baixos per a regidors i assessors
Actualment els regidors portaveus podem acollir-nos a dedicació parcial, amb un salari de 18.359.96 € bruts anuals; a dedicació exclusiva, per 49.900 € bruts anuals, o al cobrament de dietes per assistència a reunions i plens. Els regidors portaveus dels grups municipals que no s’acullen a la dedicació exclusiva poden disposar de la figura d’un assessor, amb un salari de 35.000 € bruts anuals. La resta de regidors cobren per assistència a reunions i plens, a excepció dels tinents d’alcalde o regidors de barri, que tenen un salari específic.

No compartim els sous proposats per l’equip govern, que considerem excessius, i per això vam proposar que l’import de la dedicació exclusiva dels portaveus fos de 37.000 € bruts anuals, i l’import de l’assessor, de 25.000 € bruts anuals. No es va acceptar.

ERC s’ha acollit a la figura de l’assessor, però destinarem la diferència proposada per l’equip de govern i la nostra proposta a programes socials de la ciutat.
Ajuntament de Cornellà
Toni Fontenla - Viquipèdia

opinió
Raquel Albiol i Gilabert
Portaveu del Grup Municipal d'ERC-AM a Cornellà
Balanç de la feina feta a l’Ajuntament
Defensarem un Ajuntament republicà, emprenedor, cohesionat i sostenible i treballarem per fer-ho possible

Al maig farà dos anys de les eleccions municipals, unes eleccions que com ja esperàvem ens havien de portar, i ens han portat, molts canvis.
El PSC perdia la majoria absoluta que tenia des de feia 30 anys i entraven noves formacions polítiques al consistori, com Cornellà en Comú-Crida per Cornellà, que va passar a ser segona força, i C’s, tercera. ERC hi vam tornar amb dos regidors, el Francesc Sànchez i jo mateixa, i som la quarta força per davant d’ICV-EUiA i el PP.

Aquesta correlació de forces, amb el Govern amb majoria simple, és més plural i representativa de la ciutat. Això s’evidencia en la variabilitat de propostes, enfocaments i dinàmiques.

Al Ple d’octubre es va acomiadar com a regidor el Francesc, a qui hem d’agrair la seva tasca i implicació en tot aquest temps. El Francesc ha deixat de ser regidor, ha fet un pas al costat, però continuem comptant amb ell per treballar per la República i tots els valors que representa.

Al Ple de novembre es va incorporar l’Ignasi Doñate, que agafant el relleu del Francesc treballarà ara des del consistori per la defensa dels drets dels més desfavorits i de la República Catalana, indestriables l’una de l’altra

En aquest temps els regidors, com a cares visibles, i la resta de l’equip d’ERC Cornellà a la rereguarda, hem treballat per defensar als Plens un model de ciutat diferent a l’actual, i el continuarem defensant en el futur.

Ens vam presentar amb un programa que contenia quatre eixos clau: un Cornellà republicà, un Cornellà cohesionat, un Cornellà emprenedor i un Cornellà sostenible. I d’aquests eixos hem anat desenvolupant part del programa.

I fent balanç d’aquest temps de mandat, podem dir que hem fet molta feina, però que ens en queda molta per fer. Continuem treballant per un Ajuntament més obert i participatiu, incidint perquè la ciutadania tingui més pes i decisió en temes clau de la ciutat. Treballem perquè els pressupostos siguin els de tots i no tan sols els d’uns quants, treballem perquè els comptes del consistori i de les empreses municipals siguin clars. Treballem perquè Cornellà sigui més verd del que ho és ara, defensem el patrimoni cultural, històric i artístic de la ciutat. Necessitem un Cornellà cohesionat socialment, on la relació entre barris i cultures sigui un model i un eix vertebrador de la ciutat. Lluitem per un Cornellà més just. I som l’única força política al consistori que lluita per assolir la República Catalana.
Però ens queda molta feina per fer, que continuarem fent amb l’ajuda i aportacions de tots vosaltres, perquè el nostre projecte també és el vostre i necessitem que sigueu part activa del projecte.

Un petit apunt personal: han estat gairebé dos anys intensos, amb moltes hores dedicades, amb bons moments i moments durs, però sobretot ha estat un temps en què he après moltíssim, tant pel que fa a política com pel que fa a funcionament de l’administració, a relacions personals… Estic contenta de poder formar d’aquest projecte i tinc tota la força i ganes per continuar-lo, però vull deixar molt clar que sense vosaltres això no seria possible, començant pel Francesc i l’Ignasi, companys de consistori, continuant pels companys de l’executiva i amb totes les persones que ens feu costat. Gràcies a tots!

Carles Alemany
President de la SL d'ERC de Cornellà
El 2017 serà l'any de la República i tothom som necessaris per aconseguir-la
Primer de tot, companyes i companys, vull desitjar-vos un bon any 2017, un any ple d’incerteses però també ple de reptes. Serà un any complex que esdevindrà el de les nostres vides, en què faran realitat els nostres anhels i il·lusions de tants anys de lluita i el més gran dels nostres somnis: la República Catalana. Una República plena d’esperances i il•lusions, socialment justa, en una societat avançada on la igualtat de gènere sigui la normalitat, lluny de la corrupció a què estem sotmesos per un Estat pervers, que engreixa les grans companyies; tenim el darrer exemple amb el rebut de la llum i els grans capitals.

El camí no és fàcil però no el deixarem escapar
El camí serà feixuc i no ens ho posaran fàcil: hi tenen molt a perdre, com la «solidaritat» imposada o els privilegis de la munió de polítics autonòmics.
I aquí ens trobem tots i totes, en aquest camí que caldrà treballar cada dia, fent un petit esforç més, explicant qui volem ser, on volem anar, quins avantatges i quins reptes com a país ens esperen en un futur molt proper.

Cal contrastar la informació, l’Estat ja fa dies que fa guerra bruta i mirarà de dividir-nos. Cal que no ens mirem el melic i que siguem generosos, fins i tot amb els nostres veïns que no pensen com nosaltres, però que al final formen part del nostre entorn.

Tornarem a lluitar, tornarem a sofrir, però també tornarem a somiar, tornarem a somriure. Aquest any és el nostre! No el deixeu escapar!

Tots i totes som necessaris
Tenim molta feina a fer en aquest any decisiu. Hem d’arribar a tots els racons de Cornellà i hem de ser més gent que mai per afrontar el repte de trencar amb l’Estat i celebrar el referèndum d’independència.

Volem estendre el diàleg i la participació i, per tant, visitarem tots els barris de Cornellà per escoltar la veu de tota la ciutadania, per explicar les nostres propostes a tot arreu i per poder resoldre les diferències a les urnes democràticament. Sempre hem defensat que la independència no és un objectiu per si mateix, sinó l’eina per poder fer una Catalunya millor en tots els sectors socials. Alhora hem de continuar treballant per un Nou Cornellà, més republicà, més emprenedor, més cohesionat i més sostenible.

Però, per arribar a tots els carrers de Cornellà i poder fer avançar la ciutat i el país, necessitem més mans. Cal que hi siguem tots si volem convèncer i aconseguir fer una ciutat i un país millors, i per aconseguir-ho us necessitem a tots vosaltres.
Aquest 2017 ens juguem el futur, i sense el Baix Llobregat i ciutats com Cornellà no hi tenim res a fer. Si volem guanyar ens hem de comprometre. Per això us demanem que feu un esforç, que us acosteu als actes que anirem fent aquests mesos i que hi participeu de manera activa. Si no ens hi mullem tots, no ho aconseguirem mai!

Joan Tardà i Coma
Diputat al Congrés de Madrid
2017: o caixa o faixa!
En els propers mesos tots els catalans estem cridats a continuar formar part del Regne d’Espanya o esdevenir una República independent.

Mai en la història de Catalunya hi havia hagut un escenari polític com l’actual, en què la capacitat de decidir el nostre futur depèn només de nosaltres. D’una banda, al Parlament hi ha una majoria parlamentària favorable a la independència i, d’una altra, existeix un Govern que ha contret el compromís de convocar un referèndum el mes de setembre d’enguany. És a dir, es tenen les eines per fer-lo gràcies a la voluntat democràtica d’una majoria de ciutadans. A aquesta majoria, cal sumar-hi a més unes altres forces polítiques d’esquerra que també es declaren favorables al referèndum, tot i que no s’han pronunciat del tot compromeses encara en la convocatòria del mes de setembre i no han decidit si demanaran el , el no o donaran llibertat de vot. En tot cas, els uns i els altres evidencien l’existència d’una amplíssima majoria de catalans que volem decidir quina ha de ser la relació amb el Regne d’Espanya.

El 23 de desembre es constituí el Pacte Nacional pel Referèndum per tal de fer possible un acord amb el Govern espanyol. Som insistents! De fet, cal recordar que els independentistes ho hem intentat en múltiples ocasions els darrers cinc anys. En  concret fins a divuit vegades, però sempre se’ns ha negat l’autorització per part del PP i del PSOE. I ara encara ho tenim més difícil arran de la presència de C’s. De fet, jo mateix en el debat d’investidura de Rajoy vaig dir al candidat que el Govern convocaria el referèndum el setembre del 2017 en el benentès que ell no acceptés prèviament negociar-lo. Que si estava disposat a parlar-ne, Carles Puigdemont estava obert a parlar de tot: de la pregunta, del calendari, dels percentatges per donar validesa al resultat, de com garantir la imparcialitat dels mitjans de comunicació públics, etc. En resum, és evident que fer les coses fetes de mutu acord sempre és més rendible que no pas fer-les sense entesa.

Desgraciadament, el Govern espanyol ha deixat clar que mai, mai permetrà el referèndum, raó per la qual l’haurem de convocar sense la seva autorització. Perquè en el segle xxi i en una societat avançada com la nostra la voluntat democràtica de la ciutadania no té per què supeditar-se a les imposicions dels partits de PP-PSOE-C’s, ni té per què restar a l’espera que passin vuit o dotze anys abans que potser (només potser!) pugui guanyar (o no!) Podemos amb majoria absoluta a l’Estat espanyol per poder negociar el referèndum.

En conseqüència, el Parlament de Catalunya farà la llei amb la qual poder convocar el referèndum, per la qual cosa s’obriran els col·legis electorals i serem cridats a les urnes. I visca la democràcia! El que decideixin els ciutadans les ciutadanes de Catalunya serà vinculant i executat pel Govern.
I passi el que passi, el Govern Puigdemont-Junqueras haurà acabat la feina per la qual va ser elegit. En cas que hagi guanyat el no, la voluntat democràtica es traduirà en unes eleccions de caràcter autonòmic, com les que s’han anat convocant en els darrers trenta anys, per tal de continuar essent una Comunitat Autònoma del Regne d’Espanya. Si guanya el , es convocaran unes eleccions constituents, és a dir, unes eleccions per elegir un Parlament que elabori ja la Constitució de la República de Catalunya.

En el propers mesos, doncs, tots els ciutadans de Catalunya, pensem com pensem, haurem de debatre els avantatges i desavantatges de continuar essent una autonomia d’Espanya o  de convertir-nos en un Estat independent. I tots serem cridats a ser protagonistes d’una gran responsabilitat: decidir el nostre present i el futur de les generacions que vindran.

I la decisió que en resulti serà un orgull per a tots i totes. Un poble que decideix el seu futur cívicament i democràticament és un poble capaç d’encarar reptes de tota mena, perquè el dret a decidir pertany a tothom, tant als compatriotes favorables a la independència com als compatriotes que hi estan en contra.
Tots i totes som Catalunya!

campanyes

ERC-AM Cornellà