Cornellà de Llobregat

Ara més que mai: COMERÇ LOCAL

Estrella Corominas

Heu pensat en quines coses voleu fer quan acabi el confinament? Segurament teniu clares quines són les activitats que heu trobat a faltar i les persones amb qui us voleu retrobar quan les circumstàncies ho permetin.

Us heu parat a pensar en els establiments que voleu que segueixin oberts a la nostra ciutat?

L’afectació de la pandèmia per la Covid-19 al petit comerç és devastadora. Són molts els establiments que durant els darrers dos mesos no han pogut obrir i, per tant, no han obtingut cap mena d’ingrés. La sostenibilitat i continuïtat d’aquestes petites empreses està en perill.

La supervivència d’aquests negocis, que formen part de la nostra ciutat i que la defineixen de la mateixa manera que les persones que hi vivim, les activitats que s’hi organitzen o les entitats que la fan viva, depèn tan sols, de nosaltres.

De ben segur que el retrobament amb els amics l’imagineu a la terrassa del bar de sempre, o voleu poder fer un dinar amb la família i cuinar aquell plat especial que tant agrada a tothom.

Doncs aprofitem per anar al mercat a comprar els productes per fer aquest dinar tan especial, que fa tant de temps que esperem, quan per fi arribi el dia.

Ara que hem passat tantes hores a casa i que sabem quines coses ens agraden i quines volem canviar, fem costat als comerciants de la nostra ciutat: aneu a la ferreteria de barri més propera per comprar les eines per penjar aquell quadre que porta tant de temps embolicat, o per comprar-hi els estris de cuina que ens calen per seguir practicant ara que hem descobert aquesta nova afició.

Volem canviar les cortines? Pintar les parets? Comprar una taula i unes cadires per gaudir del solet del balcó? Totes aquestes coses les podem comprar sense moure’ns de Cornellà.

És important, també, pensar en els locals de restauració que veuran reduïda la seva capacitat i que no volem que desapareguin de la ciutat. Aprofitem per fer comandes per a recollir en aquells locals que ja ho permeten i donem suport als que obriran quan es pugui canviar de fase de desconfinament.

Alguns comerços de la nostra ciutat han engegat iniciatives per apropar-nos els seus productes o serveis, per exemple a través del servei a domicili o la venda per internet. Per tant, a cop de click també podem donar suport a aquests establiments fugint de grans multinacionals o gegants de venda on-line.

A Cornellà tenim de tot. Aprofitem-ho! Primer, ens hem quedat a casa, ara, ens quedem amb el nostre comerç. A Cornellà, compra a casa.

Estrella Corominas
Regidora ERC Cornellà