Cornellà de Llobregat

200 setmanes de resistència i persistència a Cornellà

Teresa Vidal

Dilluns 28 de febrer, a Cornellà de Llobregat es va realitzar la concentració número 200 per la llibertat plena de les preses i presos polítics, el retorn de les exiliades i exiliats i la fi de la repressió, i també es van commemorar els més de 4 anys de resistència i persistència a la nostra ciutat.

Aquestes concentracions es van iniciar després del Referèndum de l'1 d'octubre del 2017, com una mostra d’indignació i rebuig contra la violència que vam patir per voler votar i decidir, pacíficament i democràticament, el nostre futur. I també, contra l'aplicació del 155, l'injust empresonament dels Jordis, d’alguns dels nostres líders polítics i de l’exili d’una part del nostre Govern, d’activistes i de polítiques catalanes.

Des de fa més de 4 anys, sigui festiu, plogui o faci fred, cada dilluns, a les 19h., exceptuant les setmanes de confinament, davant de l’Ajuntament, ens concentrem amb l’objectiu de no normalitzar la repressió, ni les injustícies que patim per voler exercir el dret a l’autodeterminació.

Aquestes concentracions les organitza Xarxa de Cornellà per la República, un espai transversal i assembleari local en defensa dels resultats de l'1 d’octubre que aplega entitats, partits i persones a títol individual per salvaguardar els drets i llibertats fonamentals.

En l’acte de commemoració de la concentració número 200 es van recordar algunes de les moltes iniciatives realitzades: com les caminades pels carrers de la nostra ciutat, amb cartells de les preses i presos polítics, de les exiliades i exiliats i de persones represaliades, dos dejunis col·lectius per exigir la seva llibertat, visites a les presons on eren injustament tancats, conferències i un llarguíssim etcètera.

També es va agrair el compromís de més de 43 persones, representants d’entitats, de partits polítics, sindicats, activistes, advocats, músics, escriptors i periodistes, que malgrat la duresa de la pandèmia, han assistit a les concentracions i han exposat les seves reflexions sobre la repressió, el moment històric que vivim i la necessitat de mantenir-nos ferms i no defallir.

L'acte va comptar amb la presència d'en David Fernàndez; periodista i activista social català que va ser diputat del Parlament de Catalunya de la X legislatura per la Candidatura d'Unitat Popular. I va acabar amb un emotiu agraïment a tots els que hi érem i hem format part dels 200 dilluns de compromís irrenunciable amb la justícia, la democràcia i la llibertat del nostre poble.

En aquestes concentracions, s’han teixit moltes complicitats, lligams de solidaritat i fraternitat. S’ha fet xarxa, ens hem recolzat i hem evidenciat que la República que volem es construeix, també i sobretot, en ciutats com la nostra, que setmana rere setmana s’ha convertit en un referent de resiliència, esperança i de lluita contra les injustícies. I que ho seguirà sent fins que no s’acabi la repressió que patim.

Teresa Vidal
Regidora d'Esquerra Cornellà de Llobregat