Cornellà de Llobregat

Potenciar realment la bicicleta al nostre país

Marta Pombo
BiciBaix

L'ús de la bicicleta cada vegada creix més i no sempre al mateix temps que les infraestructures que necessita. Per això, les associacions de defensa de la bicicleta entenem el malestar de ciutadans que troben ciclistes en voreres estretes, espai dels vianants.  Però sovint, amb bicicleta, no tens més remei que circular per allí perquè no hi ha alternativa segura. Per tant, demanem solucions a tots els ajuntaments i al govern.

Les bicicletes han d’anar  per calçada però amb seguretat. Això vol dir pacificar el trànsit, reduir carrils de cotxes,  més carrils bici en carrers i carreteres amples, respecte al metre i mig, fer complir els límits de velocitat a les zones 30, compartir carril bus-taxi amb bicicletes, permetre circulació de ciclistes a contra-direcció en alguns carrers i, finalment, que tota reforma o construcció d'infraestructura viària tingui sempre en compte les bicicletes, facilitant accessos per aquests vehicles igual de segurs, ràpids i directes que els de la resta de vehicles, siguin accessos dintre dels mateixos municipis o interurbans.

Amb crisi o sense, cada vegada hi ha més gent que no té altra manera de desplaçar-se. També cal cuidar la salut i el gimnàs és car. Anar a peu o amb bicicleta és el més abastable per a tota la població i un dret que es garanteix amb les esmentades mesures i no implantant matrícules de bicicleta ni obligant a dur casc. Això no ho fan els nostres països veïns europeus sinó que potencien tot això esmentat i també la bicicleta elèctrica, molt pràctica a l'hora de fer recorreguts amb pujades per anar a la feina, a estudiar, comprar i fer qualsevol altra tipus de desplaçament quotidià.

Si el nostre país vol ser realment europeu ha d'implantar el que fan els altres països de la Unió Europea.

Marta Pombo Sallés
Membre-portaveu de Bici Baix Llobregat