Cornellà de Llobregat

Il·lusions i esperances #Cornnella9N

Raquel Albiol

Il·lusió. Aquest seria el sentiment que més recordo del passat 9N.

Vaig tenir la sort de ser presidenta d'una mesa a l'Esteve Terrades de Cornellà. Centenars de persones van passar per aquell institut i per altres de Cornellà per dipositar el seu vot; tantes com 15.675 persones, un 25% de la població. Vots diversos, Si-Si, Si-No, No, Blancs i algun que altre vot nul amb combinacions força curioses.

En relació al cens actual, els Si-Si va obtenir un 16%, una xifra significativa, tenint en compte la realitat de Cornellà, que no és per defecte una ciutat amb un electorat independentista. I una altra xifra a valorar és la quantitat de Si-No que es van obtenir. Perquè les coses estan canviant, moltes de les persones que no s'havien plantejat mai la independència, i que en el cas de plantejar-se-la n'estaven en contra, actualment han fet un canvi de visió; tinguin o no encara els seus dubtes sobre si la independència és la millor opció, el que si que tenen clar, que la relació amb Espanya ha de ser diferent, el model actual ja no és vàlid, i el que és més important, que pensin el que pensin, volen decidir el seu futur, volen triar quin país volen i com el volen.

Però el més remarcable del dia va ser veure les cares d'il·lusió, d'esperança i d'emoció de la gran majoria de les persones que van anar a votar. Gent gran que havia demanat que els acompanyessin perquè sols no podien anar-hi, joves que votaven per primera vegada... Persones que volien opinar, exercir el seu dret a vot, que volien decidir el futur del país; i tots ho feien sent conscients que estaven fent història, que aquest dia era important i que el seu vot tenia molts significats.

Perquè no hi ha res més democràtic que poder votar i decidir sobre els temes que afecten a la ciutadania, ara bé, l'Ajuntament de Cornellà, amb el govern del PSC no ens permet exercir segons quins drets. Vam ser l'únic Ajuntament que no va poder ni votar en el ple si donava suport al dret a decidir, repeteixo, no es va poder ni votar!!

Aquestes són algunes de les maneres de fer de l'Ajuntament que nosaltres volem canviar,  perquè no entenem ni compartim aquesta opacitat, aquest control en excés, aquest bloqueig de la participació ciutadana que ha establert el govern del PSC al llarg dels anys.

Volem canviar el model de governança i el model de ciutat que estan i han generat, i en el meu cas, com a persona que encapçala la llista d'ERC Cornellà, a més a més de les ganes de treballar per aquest canvi, us puc assegurar que ho faig amb tota la il·lusió, i amb totes les esperances de poder canviar moltes coses per poder aconseguir un Cornellà millor.

Raquel Albiol
Candidata a l'alcaldia