Cornellà de Llobregat

Cornellà, ciutat metropolitana

Raquel Albiol

Des dels seus inicis Cornellà de Llobregat va ser ciutat de pas i una via de comunicació entre Barcelona i altres ciutats (pobles, viles i masies en aquell moment) i la porta d’entrada a la ciutat comtal. Aquesta proximitat i el creixement exponencial de la massa urbana durant els últims anys ha marcat el seu desenvolupament i el lloc que ocupa com a ciutat.

Els governs dels pobles i ciutats de l’àrea metropolitana, i de Barcelona en concret, han influït molt en com és avui Cornellà i moltes de les ciutats que l’envolten, com ara l’Hospitalet, Esplugues, Sant Joan Despí, Sant Boi, Sant Feliu, el Prat…

Avui en dia, que els límits d’on comença una o altra població són tan petits, que un mateix carrer forma part de dues ciutats diferents, que les infraestructures són compartides, que els espais d’esbarjo són comuns, que les problemàtiques són les mateixes… és imprescindible tenir una visió de futur i de conjunt d’aquest entramat urbà, perquè el bon futur de la nostra ciutat, depèn d’aquesta visió i de les polítiques que s’hi apliquin.

I per això necessitem un lideratge fort dins l’àrea metropolitana; un lideratge coordinat, amb criteri i amb les idees clares. I el necessitem per poder conservar i defensar com cal el Parc Agrari, el riu i el Delta del Llobregat i blindar-los de futurs atacs com en el passat ho va ser Eurovegas en el seu moment.

Les comunicacions són i seran claus en les infraestructures viàries, les línies de transport (de metro, d’autobús…), l’adaptació o definició dels grans eixos de comunicació, l’evolució futura de l’aeroport, les vies d’entrada i sortida al port de Barcelona, etc. El paper dels òrgans comarcals i supramunicipals és fonamental en la socialització dels serveis sanitaris, en la distribució equitativa de les beques menjador i en la creació de projectes socials comuns.

Tota aquesta àrea és motor econòmic i de treball; amb una concentració de més del 50% del PIB de Catalunya; i hem de prioritzar un model que ens faci superar la crisi econòmica. Qui governi aquestes poblacions de l’àrea metropolitana ha de tenir ben clares les futures actuacions i necessitats: tot s’ha de fer des de la màxima transparència, amb dades públiques, amb processos participatius, amb la col·laboració dels agents implicats en cada àmbit i sense duplicitat de càrrecs ni sous astronòmics.

Ara ens toca fer un país nou, i aquest país l’hem de construir des de baix, començant pels ajuntaments, amb una política municipal eficient, transparent i amb una visió de conjunt, en aquest cas, dins l’àrea metropolitana.

Us convidem a venir a la xerrada del proper dijous 26 de febrer, a les 20 h a l’auditori del Centre Cultural Sant Ildefons on, acompanyada d’altres caps de llista d’ERC de l’àrea metropolitana, i de l’alcaldable per Barcelona Alfred Bosch, debatrem sobre el model d’àrea metropolitana que volem.

Per un #nouCornellà en un #noupaís.

Raquel Albiol
Candidata a l'alcaldia