Cornellà de Llobregat

Pensa globalment, actua localment

Carles Alemany

Aquesta frase que ve del món de l'ecologia, la podem també aplicar al món polític, sobretot en les properes eleccions municipals a la nostra ciutat, Cornellà.

El nostre territori, Catalunya, esta bàsicament articulat en municipis, nou cents quaranta set per ser exactes, que s’ocupen del dia a dia dels ciutadans, de les seves necessitats bàsiques, habitatges, escoles, gent gran, de les seves inquietuds intel•lectuals, esportives, i també polítiques. Comencem a fer política als nostres instituts, al barri, a les entitats…

La política municipal és la pell que cobreix , el muscle i els óssos de l’estat, ens mostra i ens defineix qui som. Us imagineu aquests darrers anys amb un alcalde/dessa republicà? Fent polítiques de veritable partit d’esquerra, sense especular amb el nostre territori, sense pactar polítiques de bombolla urbanística? Treballant per la ciutadania, per tota la ciutadania, no només per aquella que li dona majories, per tots els barris, fent polítiques transparents, creant llocs de treball dignes i a llarg termini, fent polítiques socials que donin solucions de veritat i per totes les persones.

I ara penseu com hagués estat un Cornella Decideix, una Taula pel Dret a Decidir, poder fer un debat obert i en un plenari on participéssim tots, polítics, ciutadania, i entitats. Que el nostre poble es pogués comptar entre els que donaven suport a un referèndum democràtic, només van ser cinc els que es van negar, dos del PP. Com hagués estat un 9N amb el recolzament de l’ajuntament?

Tot això ho hem viscut i ho coneixem de primera mà, per això és tant important que a les properes eleccions esdevingui un #nouCornella, dintre d’una República Catalana en procés de constitució.

Les properes municipals són la primera fita per esdevenir independents, per la llibertat de Catalunya. Penseu que l’estat espanyol i els unionistes a casa nostra, estaran a l'espera de que les forces sobiranistes no s’en surtin, un cop més els hem de fer fracassar, com el passat divendres a l’acte de l’ANC, on vint-mil ciutadanes i ciutadans vam omplir el Sant Jordi per fer escoltar la nostra veu, la veu d’un poble que fa tres cents anys que lluita i no s’arronsa.

Cal fer un nou pas, ferm, i treballar tots i totes junts per fer que al nostre ajuntament hi entri ERC com la força independentista i d’esquerres, que pugui fer trontollar la majoria del PSC i els seus socis polítics, que es pugui enfrontar a la dreta corrupte, als unionistes demagogs i a les polítiques de laboratori, amb una veu clara i forta, les dels nostres regidors.

Carles Alemany
President d'Esquerra Republicana - Cornellà de Llobregat