Cornellà de Llobregat

Balanç de la feina feta a l’Ajuntament

Raquel Albiol i Gilabert
"raquel albiol"
Raquel Albiol i Gilabert

Defensarem un Ajuntament republicà, emprenedor, cohesionat i sostenible i treballarem per fer-ho possible

Al maig farà dos anys de les eleccions municipals, unes eleccions que com ja esperàvem ens havien de portar, i ens han portat, molts canvis.

El PSC perdia la majoria absoluta que tenia des de feia 30 anys i entraven noves formacions polítiques al consistori, com Cornellà en Comú-Crida per Cornellà, que va passar a ser segona força, i C’s, tercera. ERC hi vam tornar amb dos regidors, el Francesc Sànchez i jo mateixa, i som la quarta força per davant d’ICV-EUiA i el PP.

Aquesta correlació de forces, amb el Govern amb majoria simple, és més plural i representativa de la ciutat. Això s’evidencia en la variabilitat de propostes, enfocaments i dinàmiques.

Al Ple d’octubre es va acomiadar com a regidor el Francesc, a qui hem d’agrair la seva tasca i implicació en tot aquest temps. El Francesc ha deixat de ser regidor, ha fet un pas al costat, però continuem comptant amb ell per treballar per la República i tots els valors que representa.

Al Ple de novembre es va incorporar l’Ignasi Doñate, que agafant el relleu del Francesc treballarà ara des del consistori per la defensa dels drets dels més desfavorits i de la República Catalana, indestriables l’una de l’altra

En aquest temps els regidors, com a cares visibles, i la resta de l’equip d’ERC Cornellà a la rereguarda, hem treballat per defensar als Plens un model de ciutat diferent a l’actual, i el continuarem defensant en el futur.

Ens vam presentar amb un programa que contenia quatre eixos clau: un Cornellà republicà, un Cornellà cohesionat, un Cornellà emprenedor i un Cornellà sostenible. I d’aquests eixos hem anat desenvolupant part del programa.

I fent balanç d’aquest temps de mandat, podem dir que hem fet molta feina, però que ens en queda molta per fer. Continuem treballant per un Ajuntament més obert i participatiu, incidint perquè la ciutadania tingui més pes i decisió en temes clau de la ciutat. Treballem perquè els pressupostos siguin els de tots i no tan sols els d’uns quants, treballem perquè els comptes del consistori i de les empreses municipals siguin clars. Treballem perquè Cornellà sigui més verd del que ho és ara, defensem el patrimoni cultural, històric i artístic de la ciutat. Necessitem un Cornellà cohesionat socialment, on la relació entre barris i cultures sigui un model i un eix vertebrador de la ciutat. Lluitem per un Cornellà més just. I som l’única força política al consistori que lluita per assolir la República Catalana.
Però ens queda molta feina per fer, que continuarem fent amb l’ajuda i aportacions de tots vosaltres, perquè el nostre projecte també és el vostre i necessitem que sigueu part activa del projecte.

Un petit apunt personal: han estat gairebé dos anys intensos, amb moltes hores dedicades, amb bons moments i moments durs, però sobretot ha estat un temps en què he après moltíssim, tant pel que fa a política com pel que fa a funcionament de l’administració, a relacions personals… Estic contenta de poder formar d’aquest projecte i tinc tota la força i ganes per continuar-lo, però vull deixar molt clar que sense vosaltres això no seria possible, començant pel Francesc i l’Ignasi, companys de consistori, continuant pels companys de l’executiva i amb totes les persones que ens feu costat. Gràcies a tots!

Raquel Albiol,
portaveu del Grup Municipal d'ERC-AM de Cornellà de Llobregat