Cornellà de Llobregat

Carles Alemany
"carles alemany"
Carles Alemany

Primer de tot, companyes i companys, vull desitjar-vos un bon any 2017, un any ple d’incerteses però també ple de reptes. Serà un any complex que esdevindrà el de les nostres vides, en què faran realitat els nostres anhels i il·lusions de tants anys de lluita i el més gran dels nostres somnis: la República Catalana. Una República plena d’esperances i il•lusions, socialment justa, en una societat avançada on la igualtat de gènere sigui la normalitat, lluny de la corrupció a què estem sotmesos per un Estat pervers, que engreixa les grans companyies; tenim el darrer exemple amb el rebut de la llum i els grans capitals.

El camí no és fàcil però no el deixarem escapar
El camí serà feixuc i no ens ho posaran fàcil: hi tenen molt a perdre, com la «solidaritat» imposada o els privilegis de la munió de polítics autonòmics.
I aquí ens trobem tots i totes, en aquest camí que caldrà treballar cada dia, fent un petit esforç més, explicant qui volem ser, on volem anar, quins avantatges i quins reptes com a país ens esperen en un futur molt proper.

Cal contrastar la informació, l’Estat ja fa dies que fa guerra bruta i mirarà de dividir-nos. Cal que no ens mirem el melic i que siguem generosos, fins i tot amb els nostres veïns que no pensen com nosaltres, però que al final formen part del nostre entorn.

Tornarem a lluitar, tornarem a sofrir, però també tornarem a somiar, tornarem a somriure. Aquest any és el nostre! No el deixeu escapar!

Tots i totes som necessaris
Tenim molta feina a fer en aquest any decisiu. Hem d’arribar a tots els racons de Cornellà i hem de ser més gent que mai per afrontar el repte de trencar amb l’Estat i celebrar el referèndum d’independència.

Volem estendre el diàleg i la participació i, per tant, visitarem tots els barris de Cornellà per escoltar la veu de tota la ciutadania, per explicar les nostres propostes a tot arreu i per poder resoldre les diferències a les urnes democràticament. Sempre hem defensat que la independència no és un objectiu per si mateix, sinó l’eina per poder fer una Catalunya millor en tots els sectors socials. Alhora hem de continuar treballant per un Nou Cornellà, més republicà, més emprenedor, més cohesionat i més sostenible.

Però, per arribar a tots els carrers de Cornellà i poder fer avançar la ciutat i el país, necessitem més mans. Cal que hi siguem tots si volem convèncer i aconseguir fer una ciutat i un país millors, i per aconseguir-ho us necessitem a tots vosaltres.
Aquest 2017 ens juguem el futur, i sense el Baix Llobregat i ciutats com Cornellà no hi tenim res a fer. Si volem guanyar ens hem de comprometre. Per això us demanem que feu un esforç, que us acosteu als actes que anirem fent aquests mesos i que hi participeu de manera activa. Si no ens hi mullem tots, no ho aconseguirem mai!

Carles Alemany,
president d'ERC de Cornellà de Llobregat