Cubelles, Casal Josep Mestres

El nostre equip

• Joan Tardà i Coma Lloc i data de naixement Cornellà de Llobregat (Baix Llobregat), 26 de setembre de 1953 Càrrec a Esquerra Portaveu del grup d'ERC-Rcat-CatSi al Congrés dels diputats Càrrec institucional Portaveu del grup d'ERC-Rcat-CatSi al Congrés dels diputats
    Formació i trajectòria personal

Llicenciat en Filosofia i Lletres, és professor de secundària a l'IES Esteve Terradas.

Trajectòria cívica

Vinculat als moviments reivindicatius ciutadans i de dinamització cultural, és soci de diverses associacions i entitats ciutadanes, d'entre les quals destaca el Rugbi Club Cornellà, l'AVV Casc Antic i la Coordinadora Contra la Marginació.
    Forma part de la Junta Directiva de L'Avenç, entitat creada per a la defensa del patrimoni cultural i arquitectònic de Cornellà, i és membre fundador del Moviment del Voluntariat Lingüístic de Cornellà.
    És autor de diversos llibres de recerca històrica sobre la comarca del Baix Llobregat i la ciutat de Cornellà.

Trajectòria política

Militant del PSUC del 1974 al 1976. D'ençà de la seva fundació participà en l'Assemblea de Batlles i Regidors Nacionalistes d'Esquerra, s'integrà en l'organització política Nacionalistes d'Esquerra (NE) i en el Comitè de Solidaritat amb els Patriotes Catalans, creat a Cornellà al principi dels anys vuitanta.
    En dissoldre's NE, s'afilià a Esquerra i n'ha estat president a Cornellà durant el període 1996-1999.

Trajectòria institucional

Formà part del primer ajuntament democràtic de Cornellà de Llobregat, el 1979, elegit com a independent en la candidatura del PSUC. El 1999 fou elegit regidor de l'Ajuntament, on encapçalava la candidatura d'Esquerra, i el 2003 va ser reelegit en el càrrec, al qual va renunciar el setembre del 2004. Diputat al Congrés des del 2004.