Cubelles, Casal Josep Mestres

El nostre equip

• Oriol Amorós i March Lloc i data de naixement Barcelona (Barcelonès), 24 d'octubre de 1970 Càrrec a Esquerra Vicesecretari General de Comunicació i Estratègia Càrrec institucional Diputat al Parlament de Catalunya per Barcelona. Membre de les comissions d'Empresa i Ocupació, Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals, Interior i Salut. Formació i trajectòria personal

Enginyer tècnic agrícola per l'Escola Superior d'Agricultura de Barcelona de la UPC.
    Ha cursat els estudis d'Enginyeria Agrònoma a la Universitat de Lleida. També ha realitzat cursos de postgrau d'economia agrària europea a la UdL, i de funció gerencial a les administracions públiques a ESADE.
    Ha treballat al Col·legi d'Enginyers Tècnics Agrícoles, en una multinacional del sector de la jardineria (1994-1997), a l'ensenyament públic secundari, com a professor de tecnologia i d'economia (1997-2000), i del 2000 al 2003 ha estat adjunt a la presidència del Parc Zoològic de Barcelona, any en què és escollit diputat al Parlament de Catalunya.

Trajectòria cívica

Ha participat en entitats d'educació en el lleure (1987-1991). Ha estat delegat d'estudiants a la UPC (1988-1990) i també del primer Claustre de la Universitat de Lleida (1991-1993), en què formà part de la ponència redactora dels seus estatuts fundacionals. Ha estat membre fundador del Bloc d'Estudiants Independentistes a la UPC. També ha estat membre de l'Associació Cultural Universitària de Lleida, de la Comissió de Medi Ambient del Col·legi d'Enginyers Tècnics Agrícoles i de l'Associació de Professors de Tecnologia de Catalunya. És membre de diverses associacions com Acció Cultural del País Valencià, Associació de Veïns de Sant Andreu i Intermón-Oxfam, entre altres.

Trajectòria política

Inicià la militància política a l’organització Catalunya Lliure l’any 1989, que abandonà el 1992. L’any 1994 ingressà a Esquerra Republicana de Catalunya. Ha estat president del Casal Lluís Companys de Sant Andreu entre el 1997 i el 2000, secretari d'Organització de la Federació de Barcelona d’Esquerra entre el 2000 i el 2004, any en què n’és escollit president. Ha dirigit les campanyes electorals d'Esquerra a Barcelona des de les eleccions al Parlament del 1999 fins a l’actualitat. Actualment és president regional de Barcelona.

Trajectòria institucional

És diputat del Parlament de Catalunya, en què ha estat secretari de la Comissió d'Immigració, portaveu a la Comissió d’Investigació sobre l’Esfondrament del túnel del Carmel i membre de les Comissions de Política Territorial, de Justícia i Dret, del Síndic de Greuges i d’Afers Reservats, seguint els àmbits temàtics d’interior, medi ambient, drets dels animals i immigració.
    A partir de novembre del 2006 esdevé secretari per a la Immigració.