Cubelles, Casal Josep Mestres

El nostre equip

• Oriol Junqueras i Vies Lloc i data de naixement Barcelona, 11 d'abril de 1969 Càrrec a Esquerra President Càrrec institucional Diputat al Parlament de Catalunya. Membre de la comissió d'Afers Institucionals i de la Diputació Permanent. Alcalde de Sant Vicenç dels Horts.
    Formació i trajectòria personal

Va cursar estudis d’Econòmiques a la Universitat de Barcelona.  Llicenciat en Història Moderna i Contemporània (UAB, 1996) i doctor en Història del Pensament Econòmic (UAB, 2002).  Curs de doctorant “Didàctica de les Ciències Socials i espais de comunicació”(1997-1999).   Estada d’investigació a l’Arxiu Secret del Vaticà i a la Biblioteca Apostòlica Vaticana (gener – juliol de 1998).   Estada com a professor a la Universitat d’Holguín (Cuba) i com a investigador a l’Arxiu Provincial d’Història a la Casa Iberoamericana de la mateixa ciutat (gener-febrer 1999).   Curs de doctorant en Història Econòmica ( Programa interuniversitari UB-UAB, 1999-2000).  Curs de doctorant en “Història Comparada Social, Política i Cultural” (UAB 2002).   Tesi “Economia i pensament econòmica de la Catalunya de la alta edat moderna” (2002) sota la direcció d’Antoni Simon i Tarrés.
    Ha exercit com a professor Universitat Autònoma de Barcelona, on es va inciar com a professor de pràctiques el 1998.

Posteriorment ha estat vinculat al Departament d’Història Moderna i Contemporània de la Facultat de Filosofia i Lletres fins a l’actualitat; de la Facultat de Ciències Econòmiques i Empresarials (2000/2001), de l’Escola Universitària d’Estudis Empresarials de Sabadell (2000/2001 i 2003/2004), de la Facultat de Traducció i Interpretació (des de 2003/2004 fins al 2011/2012), de la Facultat de Ciències de la Comunicació (2003/2004, 2004/2005 i 2005/2006), així com de la Facultat de Ciències Polítiques i Sociologia (2004/2005). Ha col•laborat a Catalunya Ràdio en programes com “En guàrdia!” o "El nas de Cleòpatra”; a RAC1 amb “Minoria Absoluta”; i a RNE amb "El tranvía" i “Las mañanas de Radio 1″.

Ha estat guionista i assessor en sèries documentals de televisió com “L’Onze de Setembre de 1714″, “Els maquis: la guerra silenciada”, “Conviure amb el risc” o “Barcelona sota el franquisme”.

Trajectòria cívica

Va ser un dels promotor de la plataforma Sobirania i Progrés i membre del Consell Directiu de la Institució Cultural de la Franja de Ponent.
    És soci del Centre Excursionista de Sant Vicenç dels Horts i de l’Orfeó Vicentí.
    És autor i coautor de diversos llibres.

Trajectòria política

Militant d’Esquerra Republicana des d'inicis del 2011.  Ha estat regidor de Sant Vicenç dels Horts (2007-2011).
    Eurodiputat d’Esquerra Republicana dins l’Aliança Lliure Europea (2009-2011).
    Alcalde de Sant Vicenç dels Horts i President d'ERC des del 2011.