Deltebre

Totes les notícies

Esquerra demanarà becar el transport dels joves que estudiïn fora

El grup municipal d’ERC Deltebre demanarà al ple de dimecres que l’Ajuntament de Deltebre  tingui preparades per a l’inici del curs acadèmic 2021-2022 unes bases d’ajuts al desplaçament a l’alumnat que cursi estudis superiors fora del municipi de Deltebre. Així ho ha expressat el portaveu republicà Joan Alginet que ha aprofitat també per valorar l’actualitat municipal. ERC Deltebre dema també que les mateixes bases contemplin les beques d’accés als estudis superiors per facilitar el seu accés als estudis en funció de la seva situació socioeconòmica. Alginet ha criticat “que aquesta convocatòria encara no estigui vigent un any després d’haver aprovat el Pla de Reactivació Socioeconòmica, quan era un compromís assumit. Això demostra una falta de suport al jovent de Deltebre”.   ERC Deltebre presenta també al ple una moció per a la prevenció del suïcidi, ja que el benestar emocional i la salut mental és una realitat que cal cuidar i perseverar des dels poders públics. “La pandèmia ha evidenciat una realitat dura i difícil de problemes mentals que cal abordar des de tots els àmbits públics. Volem que Deltebre es declari municipi compromès amb el benestar emocional i la salut mental. Si podem evitar un suïcidi d’una persona, ja serà un petit pas” ha manifestat Alginet. La moció demana entre d’altres destinar una partida pressupostaria a partir del 2022 a fer campanyes de prevenció del risc del suïcidi o que l’elaboració d’un protocol de suïcidi per incorporar les actuacions necessàries en l’àmbit de la prevenció.   Valoració de l’actualitat municipal El portaveu republicà Joan Alginet ha valorat diversos temes d’actualitat municipal, vinculats a la pandèmia i al fet que Deltebre sigui l’únic municipi de més de 5.000 habitants on el govern va decretar toc de queda a partit de dissabte passat. “Les dades      de les últimes setmanes de Deltebre ens han de fer reflexionar i prendre consciència que la pandèmia encara no s’ha acabat i cal actuar amb prudència i responsabilitat.

Esquerra presenta un Pla de manteniment dels parcs infantils davant la inacció del govern d'Enlairem Deltebre

El grup municipal d’ERC Deltebre ha denunciat l’estat de manteniment de la majoria de parcs infantils del municipi de Deltebre. Una imatge de deixadesa i de falta de manteniment que no es recent i que respon a una falta de cura per les famílies del municipi. El portaveu republicà Joan Alginet, ha anunciat que el passat 3 de juny van registrar una moció per tal de millorar el manteniment dels parcs infantils mitjançant un pla de manteniment que inclogui entre d’altres accions la senyalització de les franges d’edat i que els parcs infantils siguin inclusius. Alginet ha denunciat “el tacticisme constant” del govern d’Enlairem Deltebre amb totes aquelles qüestions que no tenen previstes ni planificades. “Que quatre dies després de registrar la moció d’ERC, el govern municipal anunciï una inversió de 200.000 euros per a la millora dels parcs infantils, és la senyal que no hi ha full de ruta i van a remolc nostre” ha afegit el portaveu republicà. A més des d’ERC afegeixen que al debat sobre el pressupost 2021 mai es va enumerar aquesta acció com a prioritària.  Alginet va concloure que “els parcs infantils fa mesos que estan en unes condicions de deixadesa absoluta, i que donen una imatge de municipi brut i que no pensa en les seves xiquetes i xiquets.”   Esquerra Republicana a Deltebre presentarà també una moció per tal d’impulsar el Consell Municipal de Cultura, iniciativa que va posar-se en marxa a la legislatura 2011-2015 i essent regidor de Cultura Joan Alginet, i que amb l’arribada del govern de Lluís Soler es va deixar de convocar. “Ara que hem impulsat consells municipals com el del Sector Primari, el de Salut, el de Dones o el de Gent Gran, és l’hora d’impulsar de nou el Consell Municipal de Cultura, que va funcionar amb èxit i amb molta participació” ha comentat Alginet. Pel portaveu d’ERC no hi ha excusa que valgui per tal de no reactiva-lo, i més quan hi ha reglament aprovat en ple i entitats    culturals que coneixen l’experiència que va comportar en el passat.

ERC Deltebre demana a l'alcalde un "Pla B" davant del no de la ministra a la gestió de la finca de Bombita

El grup municipal d’ERC Deltebre ha lamentat aquest matí en roda de premsa l’actitud de la Ministra per a la Transició Ecològica Teresa Ribera al ple del Senat de la setmana passada, quan a petició del senador d’ERC Josep Rufà, va expressar que no tenia constància de la demanda de gestió de la Finca de Bombita per part del municipi de Deltebre i que no contemplava, la seva cessió. Pels republicans, la Ministra va mentir en seu parlamentaria, ja que segons l’equip de govern de Deltebre, el 17 de maig el ministeri va notificar a l’ajuntament la recepció de l’acord del ple celebrat el passat 10 de març. “Una de dos, o va mentir conscientment, o la comunicació dintre del seu ministeri no existeix” ha expressat el portaveu d’ERC Deltebre Joan Alginet. A la vegada ERC, ha exigit al govern d’Enlairem Deltebre i a l’alcalde Lluís Soler que clarifiqui els passos a seguir a partir d’ara. “Cal que fixin una estratègia després del no de l’Estat. I no ens val ni la resignació ni la frustració” ha afegit Alginet. Els republicans han criticat la “falta de planificació del govern municipal i la seva obsessió per impulsar temes estratègics sense el consens” de tots els grups municipals. El portaveu republicà considera que el govern de Soler s’ha equivocat d’estratègia i va precipitar-se en portar al ple la petició de gestió de la finca. “Des d’ERC ens imaginàvem que al portar a ple aquesta petició, hi havia hagut converses informals amb Madrid. I ara veiem que no, i volem saber que es pensa fer a partir d’ara” . ERC ha demanat a l’alcalde la convocatòria d’una junta de portaveus per abordar la situació i analitzar els propers passos. Els republicans, consideren que l’Ajuntament de Deltebre ha d’afrontar els temes que te damunt la taula amb l’Estat, com son el tema del POUM, Bombita o la resolució dels ajuts de la zona catastròfica arran del Glòria amb “contundència i valentia política”.

ERC Deltebre porta al ple la regulació de les autocaravanes i el reconeixement del dol perinetal

El grup municipal d’ERC Deltebre ha presentat aquest matí les mocions que portaran al ple ordinari d’aquest dimecres 19 de maig. Els republicans, que han comparegut davant dels mitjans des del Parc Fluvial, just al costat del pàrquing provisional d’autocaravanes han presentat la moció per a que es reguli un aparcament provisional d’autoservei per a autocaravanes. A l’espera de l’aprovació definitiva del POUM, on ja s’ha previst una zona regulada d’aparcament d’autocaravanes, ERC Deltebre considera que “és fa més necessari que mai habilitar, encara que sigui de manera provisional un espai per aquesta tipologia de turisme a les portes de la temporada d’estiu”. Un espai regulat, amb taxes per a les autocaravanes que en facin ús, com ja tenen molts de municipis turístics de Catalunya. El portaveu d’ERC Deltebre Joan Alginet manifestava que “hem d’evitar les imatges de massificació i descontrol de Setmana Santa i buscar una solució a una tipologia de turisme que ha augmentat de forma considerable”. A més, Alginet ha recordat en la línia del que van expressar fa unes setmanes l’Associació d’Empreses d’Ecoturisme del Delta de l’Ebre, “el compliment de la legislació vigent en matèria de pernoctacions i pas de vehicles en espais naturals protegits”. ERC Deltebre proposa a la mocióestablir un pla d’actuació i intervenció per garantir el compliment de la normativa actual sobre pernoctacions als espais naturals del delta de l’Ebre de forma sostinguda en el temps.  A més, demanaran regular “amb caràcter provisional i urgent l’actual aparcament d’autocaravanes amb l’aplicació d’una taxa de pernoctació i amb els controls necessaris per part de l’Ajuntament de Deltebre” que tots els usuaris/es paguin el preu estipulat. Així mateix, els republicans demanen que les zones habilitades per les pernoctacions d’autocaravanes compleixen en la normativa establerta (higiene, residus, evitar la massificació) i “no generin competència deslleial amb les empreses destinades del municipi.

ERC Deltebre denuncia el "nyap" de les obres de l'Avinguda la Pau

El grup municipal d’ERC Deltebre ha denunciat l’estat de l’Avinguda la Pau després del seu arranjament a finals d’octubre de l’any passat. Per ERC, les accions que va dur a terme el govern municipal d’Enlairem Deltebre són clarament insuficients i evidencien la falta de projecte de poble del govern de Deltebre. De fet, ERC ja va denunciar el retard de les obres d’aquesta avinguda, que es de fet, una artèria de la circulació dintre el casc urbà. Retards que com sempre, “van justificar des del govern i on van aprofitar per criticar el nostre suposat populisme i demagògia” afirma el portaveu adjunt d’ERC Deltebre Carlos Bel. “Denunciem fets objectius, reals, que qualsevol ciutadà o ciutadana pot comprovar. Les obres han estat un nyap i no és el primer cop que passa” ha manifestat Carlos Bel. Per ERC l’Avinguda La Pau, es un “vial estratègic del municipi de Deltebre que connecta la zona dels Hortets amb Jesús i Maria” i d’on moltes persones circulen per accedir a l’Escola Bressol l’Hortet, l’Escola Municipal de Música, La Duna o l’Escola l’Assumpció. Tal com ha quedat l’acció del govern municipal, hi ha zones que es fa difícil transitar, sense diferenciar la zona de vianants i bicis i dels cotxes i amb un estat de la calçada molt dolent. “Entenem que aquest arranjament s’hauria pogut fer millor, per això instem al govern de Lluís Soler a que el fiqui dintre de les seves prioritats, perquè la imatge de poble que es dona es molt negativa” ha explicat el regidor republicà Carlos Bel.

Esquerra porta al Senat la demanda que la finca de Bombita sigui gestionada per Deltebre

La diputada al Congrés, Norma Pujol, el portaveu del grup municipal d’Esquerra Republicana – Més Deltebre, Joan Alginet, i el regidor Carlos Bel, han donat a conèixer les accions que portaran a terme al Senat sobre la gestió de la Finca de Bombita. Pujol ha anunciat que “recollint la demanda del plenari de l’Ajuntament Deltebre, Esquerra hem presentat una moció al Senat instant el govern espanyol perquè l’Ajuntament pugui gestionar la Finca de Bombita i que aquest espai passi a ser de titularitat municipal”. La diputada també ha fet saber que “interpel·larem a la ministra Teresa Ribera perquè ens expliqui que ha fet i que pensa fer el govern amb la gestió de Bombita”. Pujol ha recordat que Ribera és qui l’any 2011, llavors com a secretària d’Estat de Canvi Climàtic, va signar la resolució per la creació de la Comissió per la gestió de la Finca de Bombita; la qual havia de permetre desenvolupar un projecte mediambiental i turístic que no es va portar a terme; i que durant el govern del PP tampoc es va fer res. La diputada ha criticat la inacció del govern espanyol: “la gestió de Bombita per part de l’Estat segueix igual que fa deu anys malgrat que és un espai que pot tenir un paper molt important en la dinamització econòmica i la sostenibilitat ambiental de Deltebre i el seu entorn”. Joan Alginet en aquest sentit ha manifestat que més enllà del seu alt valor mediambiental;“a nivell cultural i emocional és una finca que el poble sempre s’ha sentit seva”. D’aquí que “Bombita és per a Deltebre, i per tant el seu ús ha de ser per al mateix municipi”. Alginet ha denunciat “l’actitud passiva de l’Estat des que va comprar la finca l’any 2009”, així com, “algunes accions del govern, que ha fet un canal i un malecó dins la mateixa finca sense que l’ajuntament en fos sabedor, i amb una finalitat que va en la línia del Plan Delta”. El regidor republicà  ha demanat “desenvolupar un projecte que pot fer de Bombita un gran pulmó verd, ambiental, sostenible i amb una connotació de diversificació econòmica per a captar visitants, que com a poble no podem deixar escapar”.

ERC Deltebre denúncia el model de participació ciutadana per a la urbanització de carrers

El grup municipal d’ERC Deltebre ha denunciat aquesta tarda el model de participació ciutadana que el govern d’Enlairem Deltebre porta aplicant  des de fa setmanes per decidir les urbanitzacions dels carrers del municipi. Un model, que segons els republicans, no “dóna tota la informació als veïns, els responsabilitza de la decisió i el que és més greu, els intenta condicionar en la decisió que prenguin”.  El govern municipal, segons ERC, informa del percentatge de l’opció escollida pels veïns, però en cap cas han tingut accés ni els regidors de l’oposició ni els propietaris afectats del percentatge de participació de les propietats que han participat en la consulta. “No pot ser que uns veïns decideixin per uns altres i més davant de l’aplicació de contribucions especials” ha afirmat Alginet. Els republicans consideren a més, que davant d’una decisió d’aquestes magnituds hi ha interessos veïnals diferenciats, sobretot entre els que tenen habitatges o els que encara no han construït. “L’ajuntament, - segons el grup municipal d’ERC- està per resoldre problemes, no per crear-ne de nous i amb aquest model de falsa participació ciutadana es fomenta la confusió.” A més, consideren que amb el context actual, “aplicar contribucions especials a la ciutadania és un greu error i una falta de sensibilitat social, amb famílies que realment hauran de fer sacrificis per poder urbanitzar els seus carrers.”  Els regidors i regidores republicans, han explicat des del mateix carrer Club Nàutic ( un dels afectats), el malestar veïnal que ha generat la intenció del govern municipal d’urbanitzar alguns carrers del municipi mitjançant contribucions especials que afectaran molts veïns i veïnes del municipi. “Hi ha carrers que necessiten urgentment la seva urbanització, però no s’ha de fer de qualsevol manera. No es pot jugar a confondre a la ciutadania amb un tema tant important” ha manifestat el portaveu d’ERC Joan Alginet.

Esquerra Republicana de Deltebre lliura a l’Ajuntament les al·legacions recollides al Pla del Miteco

El grup municipal d’ERC Deltebre ha lliurat aquest matí al registre municipal les al·legacions que han recollit durant quasi tres setmanes al “Plan de Protección del Delta del Ebro” que està en fase d’exposició pública. Els republicans han lliurat més de 240al·legacions a la proposta de pla que  ha elaborat el Ministeri per a la Transició Ecològica i Repte Demogràfic (MITECO). Per al portaveu d’ERC-Més Deltebre Joan Alginet, “cal presentar com més al·legacions millor, perquè el Ministeri vegi que la direcció que han emprès és equivocada, i Deltebre i el Delta diem no”. Alginet s’ha mostrat molt crític amb el contingut del Pla, que d’aplicar-se “condemnarà a mort el treball dels nostres avantpassats, que van deixar-se la pell convertint en fèrtil i conreable un Delta que era un focus de salubritat i misèria. No podem jugar amb l’esforç de tantíssimes generacions” Els republicans han avançat que les consideracions que ha preparat l’Ajuntament de Deltebre i que es discutiran al ple ordinari de dimecres, “els semblen ben enfocades, clares i que deixen clar el posicionament majoritari del municipi”. Les al·legacions que ha preparat l’Ajuntament de Deltebre aniran acompanyades de les que ha elaborat la Taula de Consens. Alginet ha demanat un cop més a l’alcalde Lluís Soler que tingui “una actitud més oberta i inclusiva amb els grups de l’oposició”, per traçar de forma tàcita una estratègia de poble, al marge dels interessos partidistes. ERC presentarà també en el ple de dimecres una moció per tal que el municipi se sumi a la campanya “Catalunya Clean Up Challenge” a l’igual que ha han fet alguns municipis ebrencs com Alcanar o Sant Carles de la Ràpita. Aquesta campanya és una acció mediambiental a Catalunya, per conscienciar la ciutadania de la immensa quantitat de residus així com la prevenció d’aquests, fomentar accions sostenibles per reduir els residus, fer públiques les tasques dutes a terme per diversos actors mitjançant exemples concrets de reducció de residus i fer canviar el comportament quotidià de la ciutadania.

ERC aposta perquè Bombita passi a mans municipals però lamenta l'oportunisme polític d'Enlairem Deltebre

“ERC som els únics que des de 2009 hem denunciat el paper de l’Estat amb Bombita i els únics que hem exigit passos per a que la seva gestió es faci des de Deltebre” així de taxatiu ha estat el portaveu republicà a Deltebre Joan Alginet, que a la roda de premsa prèvia al ple ordinari del mes de març on ha anunciat que Esquerra donarà suport a la proposta d’alcaldia que es debatrà al ple ordinari d’aquest dimecres per tal de sol·licitar a l’estat espanyol  la cessió de  la gestió de la Finca de Bombita al municipi de Deltebre. Malgrat això, els republicans  avisen al govern de Lluís Soler que “no deixaran que s’apropiï de la definició del model i els usos de la finca en benefici polític”. A més han acusat a Enlairem Deltebre d’oportunisme polític al portar ara a debat, la cessió de la gestió de la Finca  sense cap consens previ amb la resta de grups municipals en representació al consistori. “Bombita es estratègica pel present i futur de Deltebre, i el govern de Lluís Soler vol capitalitzar com sempre les grans qüestions en benefici electoral propi. Ho hem vist en la gestió de la pandèmia o amb el POUM. Ara aquestes actituds sobren, ara cal anar més units i coordinats que mai per demanar a Madrid el que mereixem com a municipi” ha expressat Alginet. En aquest sentit el portaveu republicà ha volgut recordar la feina feta pels republicans des de l’any 2009 fins a dia d’avui en la defensa de la titularitat de la finca en favor del municipi i de la seva gestió. “Va ser ERC la que va presentar al 2013 una proposició no de llei per a la creació de la Comissió Mixta per a la gestió de la Finca de Bombita i els que han fet preguntes a la ministra de Medi Ambient per part del portaveu d’ERC a Madrid Alfred Bosch o el senador ebrenc Miquel Aubà durant l’any 2013 i 2018” ha reivindicat Joan Alginet. A més ha recordat , que “va ser la Comissió de Territori i Sostenibilitat del Parlament de Catalunya la que va aprovar el 30 d’octubre de 2013 i a petició d’ERC,la resolució que defensava la   transferència de la titularitat de la finca al municipi de Deltebre.