Deltebre

Totes les notícies

ERC portarà al ple la rehabilitació de la cambra agrària de Jesús i Maria i un pla per fomentar l'ús de la bici

El grup municipal d’ERC Deltebre ha presentat les mocions que portaran al primer ple ordinari de gener. En aquest sentit, els republicans presentaran una moció per tal de rehabilitar la Cambra Agrària de Jesús i Maria, un equipament històric del municipi que es va restaurar durant la legislatura 1995-1999 amb la creació de l’Escola Taller Delta i que amb el pas dels anys ha sofert una degradació estructural que l’ha portat a limitar el seu ús a la ciutadania. Pel portaveu d’ERC, Joan Alginet, “la rehabilitació d’aquest element del patrimoni de Deltebre s’ha de fer de forma imminent amb l’habilitació d’una partida pressupostaria i que en el supòsit que aquest projecte encaixi a alguna convocatòria d’ajuts pública, es presenti”. En aquest sentit, Alginet ha lamentat que “amb l’arranjament de la zona de les instal·lacions esportives Josep Maria Torres es va maquillar l’edifici amb una pintada exterior, sense entrar en l’urgent i necessari que era garantir l’estructura per poder-lo tornar a obrir a la ciutadania”. Els republicans han advertit que no es poden deixar perdre elements del patrimoni local. Per altra banda, el grup municipal d’ERC presentarà una moció per tal de fomentar l’ús de la bicicleta a Deltebre. Per això proposaran elaborar un Pla Director per al Foment i Ús de la Bicicleta a Deltebre, que contemplarà, com a mínim una definició de les zones d’aparcament de bicis, un registre local de bicis o valorar la possibilitat d’instal·lar un sistema de “bicing” al municipi. “Deltebre ha estat un municipi on la bici ha estat un mitjà de transport recurrent i present, i cal que segueixi sent preeminent el seu ús i donar garanties de seguretat i d’espais als que l’utilitzen” ha expressat el portaveu republicà.

ERC lamenta el retard d'un any de les obres del centre social del Barracot

Joan Alginet ha recordat que les obres havien d’haver estat enllestides el 14 de gener de 2022  El portaveu d’ERC-Més Deltebre Joan Alginet ha lamentat aquest dimecres el retard de les obres del Centre Social del Barracot, que porten molt de temps aturades i que sobrepassa en un any. la data que va fixar l’empresa per enllestir-les. Alginet ha expressat “preocupació i neguit dels veïns, que veuen que les obres estan aturades i que l’equip de govern no els dona cap tipus d’explicació”. Segons el propi govern municipal, l’obra porta un retard a causa del contractista de 11 mesos, i havia d’estar acabada el 14 de gener de 2022. “Des del nostre grup hem fet un seguiment de les obres, sol·licitant informació per escrit i preguntant al propi ple perquè no es de rebut aquest retard i cal que l’equip de govern sigui contundent amb l’empresa” ha expressat Alginet. Els republicans han criticat que totes les obres que s’han realitzat durant el mandat de Lluís Soler han tingut algun tipus d’incidència i que al seu parer és per una falta de direcció política. Segons el portaveu adjunt d’ERC Carlos Bel, “totes les obres que fa Enlairem Deltebre acaben tard, malament i costant més diners a la ciutadania, que s’ho facin mirar”. El contracte de les obres del Centre Social del Barracot es va signar el passat 15 de juliol de 2021 i el termini màxim d’execució era de 4 mesos des de l’endemà de la signatura de l’acta de replanteig.

ERC presentem la campanya "Despertem Deltebre" amb la mirada posada a les municipals de maig

Joan Alginet ha presentat els dos caps de campanya de la formació L’actual cap de l’oposició a l’Ajuntament de Deltebre i candidat a l’alcaldia Joan Alginet ha presentat aquest matí la campanya “Despertem Deltebre” que la formació republicana realitzarem dintre de les accions prèvies a la campanya electoral del proper mes de maig. Alginet, l’ha presentada acompanyat dels que seran els dos caps de campanya que ERC tindrà a les eleccions municipals al municipi. És tracta de l’historiador, Óscar Ortiga i la politòloga, Natàlia Bonet. El candidat republicà els ha presentat com “la saba nova del jovent de Deltebre que portarà a la formació a guanyar les eleccions municipals després de 8 anys de governs convergents”. Al mateix temps Alginet, ha expressat que la seva aposta pels joves es reflexarà també amb l’equip que està configurant per a les municipals del mes de maig i que tindrà com a bons referents els dos caps de campanya, en una clara aposta per la paritat i la joventut. “Els dos caps de campanya son joves, estan molt preparats però sobretot estan compromesos amb el seu municipi i treballaran per una campanya que conjugarà proximitat, idees i compromís amb els principals problemes que tenim a Deltebre i que només ERC podrà abordar” ha sentenciat el candidat. Per la seva banda, Óscar Ortiga ha agraït la confiança al candidat republicà i ha explicat les principals accions que duran a terme en les properes setmanes i que tindran com a plats forts l’acte de balanç de la legislatura que el grup municipal farà el proper 13 de gener i la ruta republicana pel canvi, que portarà Alginet a visitar municipis amb alcaldia d’ERC on s’impulsen polítiques culturals, de turisme, de promoció econòmica que son referents al territori. Des d'ERC estem preparant l’acte de presentació d’Alginet en un format molt potent. “Començarem l’any 2023 amb molta energia i molta presència al carrer per denunciar les polítiques erràtiques del govern de Lluís Soler que ha eclipsat a la ciutadania amb fotos i autobombo però que no ha resolt cap dels problemes estructurals que tenim, cal que Deltebre desperti” ha afirmat Ortiga.

Comunicat d'ERC Deltebre en relació a l'abandonament del Ple municipal d'ahir dimecres.

El grup municipal d’ERC arran del que va succeir al ple ordinari d’ahir dimecres 9 de novembre de 2022 vol manifestar el següent:   PRIMER. El grup municipal d’ERC Deltebre ens vam veure obligats ahir a la nit a abandonar el plenari després del menyspreu al qual s’ha sotmès a la nostra força política i els nostres regidors i regidores des de l’inici de legislatura per part de l’alcalde i alguns regidors d’Enlairem Deltebre. Actituds que s’han repetit als plens que son autèntiques faltes de respecte. A tot això cal sumar que tota la informació que demanem per fiscalitzar l’acció de govern arriba tard, i algunes instàncies encara estan per respondre de fa més d’un any. SEGON. Davant de les propostes positives i constructives del nostre grup, hem trobat sempre un govern  que no ha volgut reconèixer la nostra tasca ni a fer efectives les propostes aprovades pel ple municipal que han estat idea d’ERC. Fins i tot la Síndica de Greuges els ha cridat a l’ordre. ERC Deltebre ha presentat durant aquesta legislatura prop de 80 mocions al ple. Enlairem Deltebre vol tutelar i dirigir la nostra tasca d’oposició, propi d’actituds antidemocràtiques. TERCER. Des de 2019, hem fet més de 100 aportacions als pressupostos de 2020,2021,2022 i 2023 sense que hagin estat incorporades, quan clarament són positives per Deltebre. Però el que es pitjor, s’aprofiten i venen com a pròpies propostes nostres, amb una actitud d’estratègia infantil que destapa la seva falta de projecte i de full de ruta. La construcció del skatepark, la climatització del Centre Fluvial del Delta o els vestidors del Salat en son alguns exemples. QUART. Estem cansades i cansats de la interpretació que fa el govern de Soler de la història recent de Deltebre. Criminalitzant només governs d’ERC o el PSC i   comparant de forma obsessiva la seva gestió amb la de governs anteriors formats pels dos partits d’esquerres Cal recordar que va ser l’alcalde actual el que va portar a la Fiscalia a treballadors municipals i a un exalcalde del municipi just abans de les eleccions municipals.

ERC i PSC Deltebre presentem a Soler 40 propostes al pressupost de 2023

Els grups municipals d’ERC i PSC hem comparegut de forma conjunta dos dies abans del ple ordinari de novembre per presentar les propostes que hem fet arribar de forma conjunta  a l’alcalde de Deltebre per tal de poder donar suport als comptes municipals de 2023. Les aportacions, un total de 40, les vam fer arribar dijous a primera hora del matí i encara no hem obtingut resposta per part del govern de Soler. En aquest sentit, hem manifestat que “donarem suport al pressupost de 2023 si va acompanyat de la signatura d’un acord polític entre les formacions representades al ple que garanteixin el compliment de les propostes” ja que el govern d’Enlairem Deltebre aprova propostes i després no les implementa.  El portaveu republicà Joan Alginet ha expressat “la importància de sumar i d’aportar en temps d’incertesa i de dificultats”, per això van estendre la mà al grup municipal del PSC per tal de presentar de forma conjunta i coordinada propostes sensates i positives per al nostre municipi. “Malgrat les diferències polítiques que tenim més enllà de Deltebre, coincidim que per donar suport als comptes de Lluís Soler volem garanties de compliment i un accent clarament progressista” ha manifestat el portaveu republicà. Per altra banda, el portaveu del PSC Aleix Ferré ha manifestat que “va entrar en política per sumar i fer propostes positives per al municipi, i que el govern d’Enlairem Deltebre de forma sistemàtica ha defugit de l’oposició i tot el que puguin aportar”. Pel que fa a les propostes, hem volgut ressaltar que son representatives dels diversos nuclis urbans de Deltebre i de tots els sectors que conformen el municipi. Les propostes dels dos grups plantegen accions en benefici del jovent, en matèria educativa, d’instal·lacions i equipaments municipals, de sostenibilitat,  de turisme i acció comercial, culturals, de participació ciutadana o de benestar animal. Segons Alginet “són propostes assumibles, serioses i que ens arriben des de les mateixes entitats, sinó es veuen reflexades al pressupost es perquè senzillament no hi ha voluntat política per part del govern de Soler”.

La Síndica de Greuges de Deltebre "insta al govern d'Enlairem" a aprovar els acords del ple en el menor termini possible

El grup municipal d’ERC-Més Deltebre ha comparegut davant dels mitjans de comunicació per tal de fer pública la resposta que la Síndica de Greuges de Deltebre ha fet arribar al grup municipal, arran de la demanda que ERC va fer el passat 4 d’octubre de 2022 denunciant l’incompliment de l’acord de ple per tal de constituir el Consell d’Infants de Deltebre. En la seva resposta, la Síndica fa dos recomanacions. Una, adreçada al govern municipal d’Enlairem Deltebre, on l’insta a que dugui a terme qualsevol acord aprovat pel ple en el més curt termini possible i l’altra al grup republicà, on li demana que faci una reclamació per rescrit demanant les raons sobre aquest incompliment. Avui mateix els republicans han fet cas a la recomanació de la Síndica entrant per registre la reclamació. El portaveu d’ERC ha insistit en el fet que “el govern d’Enlairem Deltebre no escolta ni accepta propostes de l’oposició i les menysté, posant al calaix propostes tant innovadores i participatives com donar veu a les xiquetes i xiquets de Deltebre.” En aquest sentit Alginet “ha agraït la celeritat de la Síndica de Greuges Municipal i ha avançat que recorreran a ella en properes accions on el grup republicà considera que el govern de Lluís Soler no actua d’acord als paràmetres democràtics i de transparència que caldria”. Cal recordar que la constitució del Consell d’Infants Municipal es va aprovar al ple de l’1 de juliol de 2020 i encara està pendent de crear-se. Els republicans han aprofitat la roda de premsa prèvia al ple ordinari de dimecres per presentar les mocions que portaran a debat. En aquest sentit presenten una moció per tal de disposar d’uns pressupostos participatius com a  mecanisme de democràcia directa que permet a la ciutadania influir o decidir directament sobre els pressupostos públics. El grup municipal d’ERC ha recordat que l'any 2016, el govern de CiU a l'Ajuntament de Deltebre, va proposar a la ciutadania per primer cop un procés participatiu per tal d'elaborar els pressupostos municipals.

ERC pregunta al Govern municipal per què molts xiquets i xiquetes no poden fer cursets de natació al complex esportiu de Deltebre

El grup municipal d’ERC-Més Deltebre, a petició de diverses famílies del municipi ha entrat una instància per tal de saber per quines raons hi ha una llista d'espera de moltes xiquetes i xiquets als cursets de natació al complex Esportiu. Per ERC, considerem incomprensible que no s'ofereixi una solució a les famílies com podria ser la contractació de més monitors per tal d'evitar aquesta situació. Joan Alginet: "No n'hi ha prou en vanagloriar-se que han obert el Complex, el que cal és fer possible que totes les xiquetes i xiquets i les seves famílies en puguin fer ús."

ERC Deltebre porta davant la Síndica de Greuges el retard de més de dos anys per constituir el Consell d’Infants

El grup municipal d’ERC-Més Deltebre ha hagut de recórrer a la Síndica de Greuges Municipal de Deltebre per denunciar el retard i l’incompliment en fer efectiu l’acord del ple ordinari de data 1 de juliol de 2020 on es va aprovar per unanimitat dels i les regidores del consistori la moció presentada per ERC-Deltebre de creació del Consell d’Infants de Deltebre. D’entre els acords presos al plenari l’Ajuntament de Deltebre es va comprometre a adherir-se al Programa Ciutats Amigues de la Infància. La moció també recollia que l’ajuntament proporcionés els recursos personals i tècnics necessaris per tal de dissenyar, impulsar i regular el procés de la creació del Consell d’Infants de Deltebre, afavorint la presència dels propis infants en tots els nivells del desenvolupament del consell. A més, els republicans demanaven crear una partida pressupostària destinada a la dinamització i desenvolupament del Consell d’Infants, així com a la difusió de les seves accions i tasques. A dia d’avui, transcorreguts més de dos anys, aquest acord de plenari no s’ha fet efectiu en cap dels acords presos fet que els republicans consideren una “vergonya” i “una falta de consideració a les xiquetes i xiquets de Deltebre”. Davant d’aquests fets, que a l’entendre del grup municipal d’ERC son greus, s’ha decidit recórrer a la Síndica de Greuges Municipal per a que insti a l’alcalde de Deltebre Lluís Soler al compliment i execució dels acords presos per l’òrgan sobirà màxim del nostre municipi que es el ple. municipal.  “Acudir a la Síndica de Greuges Municipal per un tema com aquest ens produeix vergonya aliena i ho considerem una falta de respecte el ple municipal i les xiquetes i xiquets de Deltebre” ha expressat el portaveu d’ERC Joan Alginet. “El govern d’Enlairem Deltebre s’omple la boca de participació ciutadana i creant regidories amb noms rimbombants per després no complir els acords del plenari.

El Tribunal dona la raó a Esquerra sobre un possible frau de llei en les dedicacions dels regidors del govern de Deltebre

Les dedicacions del 95% de la jornada dels regidors de govern no es poden de considerar dedicacions parcials sinó exclusives El portaveu del grup municipal Esquerra Republicana – Més Deltebre, Joan Alginet, ha donat a conèixer el contingut de la sentència, emesa pel Jutjat del Contenciós Administratiu núm. 2 de Tarragona sobre les dedicacions parcials del 95% de vuit regidors de l’equip de govern municipal d’Enlairem Deltebre, i que dóna la raó al recurs presentat per Esquerra. Alginet ha recordat que al Ple de 4 de juliol de 2019, en el que es va aprovar el repartiment del cartipàs municipal i es van fixar les dedicacions i retribucions dels regidors; “el grup municipal d’Esquerra Republicana vam advertir que possiblement s’estava prenent un acord incorrecte en constatar que vuit regidors i regidores tenien dedicacions parcials d’un 95% de la jornada.” El portaveu republicà ha recordat que “el 29 de juliol vam presentar un recurs de reposició a l’Acord del Ple, on citàvem una sentència del Tribunal Superior de Justícia d’Andalusia, que determinava que tota aquella dedicació que superava el 75% de la jornada s’entenia que podia ser un frau de llei perquè volia encobrir dedicacions exclusives en el format de dedicacions parcials”. La majoria absoluta d’Enlairem va tombar el recurs al Ple municipal del 12 de setembre de 2019.  “Vam insistir que no era una qüestió d’imports econòmics sinó de formalitzar acords en plenari que fossin legals i s’adeqüessin a la Llei de Bases del Règim Local,” ha afirmat Alginet. Finalitzat aquest tràmit, al mes de febrer de 2020, el grup d’Esquerra Republicana va presentar un recurs contenciós - administratiu  que en la seva sentència del passat 23 de maig demana deixar sense efectes els acords 1 i 3 del Ple municipal 4 juliol de 2019. El primer en anul·lar  és l’acord sobre la dedicació parcial del 95% de la jornada respecte a determinats càrrecs electes perquè “són realitzats en frau de llei” en tant que “els càrrecs no poden superar una dedicació parcial a partir del 75% i que, per tant, si ho és del 95%, a efectes pràctics, constitueix una dedicació exclusiva.