Deltebre

ERC Deltebre presentarà una moció rebutjant l’acord comercial entre la Unió Europea i el Vietnam sobre el sector arrossaire.

Carlos Bel. Regidor d'ERC Deltebre
El grup municipal d’ERC Deltebre presentarà al pròxim ple una moció per tal de rectificar els efectes de l’acord comercial entre la Unió Europea i el Vietnam sobre el sector de l’arròs. Aquest acord va ser signat l’11 de febrer de 2020.

Els republicans consideren que aquest acord pot generar preocupació i rebuig entre els sindicats agraris per les conseqüències que pot tenir, entre altres coses,  en el preu a pagar als productors d’aquí.

A l’Estat espanyol els darrers vint anys el conreu d’arròs ha vist reduïda la seva superfície un 15%, passant de les 122.200 hectàrees de l’any 2000 a las 103.800 de l’any passat”.Ha manifestat Carlos Bel, regidor d’ERC

Els republicans defensen a la moció la necessitat d’establir mesures que evitin repetir els mateixos efectes relacionats amb altres acords comercials semblants.

Per a Esquerra, l’acord és vist com una potencial amenaça per al manteniment del cultiu i la viabilitat de les explotacions arrosseres en llocs com el Delta de l’Ebre, que a més, mereixerien gaudir d’una atenció o protecció especial perquè per les seves característiques és difícil poder disposar d’altres alternatives agronòmiques tan òptimes com l’arròs.

Segons Bel: “Es necessari buscar mecanismes que ens permetin protegir el cultiu de l’arròs al nostre territori. Amb acords com aquests només es complica més la seva producció i exportació”.

Adjuntem la moció en aquest enllaç.