Deltebre

Esquerra demanarà becar el transport dels joves que estudiïn fora

El grup municipal d’ERC Deltebre demanarà al ple de dimecres que l’Ajuntament de Deltebre  tingui preparades per a l’inici del curs acadèmic 2021-2022 unes bases d’ajuts al desplaçament a l’alumnat que cursi estudis superiors fora del municipi de Deltebre. Així ho ha expressat el portaveu republicà Joan Alginet que ha aprofitat també per valorar l’actualitat municipal. ERC Deltebre dema també que les mateixes bases contemplin les beques d’accés als estudis superiors per facilitar el seu accés als estudis en funció de la seva situació socioeconòmica. Alginet ha criticat “que aquesta convocatòria encara no estigui vigent un any després d’haver aprovat el Pla de Reactivació Socioeconòmica, quan era un compromís assumit. Això demostra una falta de suport al jovent de Deltebre”.

ERC Deltebre presenta també al ple una moció per a la prevenció del suïcidi, ja que el benestar emocional i la salut mental és una realitat que cal cuidar i perseverar des dels poders públics. “La pandèmia ha evidenciat una realitat dura i difícil de problemes mentals que cal abordar des de tots els àmbits públics. Volem que Deltebre es declari municipi compromès amb el benestar emocional i la salut mental. Si podem evitar un suïcidi d’una persona, ja serà un petit pas” ha manifestat Alginet. La moció demana entre d’altres destinar una partida pressupostaria a partir del 2022 a fer campanyes de prevenció del risc del suïcidi o que l’elaboració d’un protocol de suïcidi per incorporar les actuacions necessàries en l’àmbit de la prevenció.

Valoració de l’actualitat municipal
El portaveu republicà Joan Alginet ha valorat diversos temes d’actualitat municipal, vinculats a la pandèmia i al fet que Deltebre sigui l’únic municipi de més de 5.000 habitants on el govern va decretar toc de queda a partit de dissabte passat. “Les dades

de les últimes setmanes de Deltebre ens han de fer reflexionar i prendre consciència que la pandèmia encara no s’ha acabat i cal actuar amb prudència i responsabilitat. El portaveu ha afegit que “vam saber que Deltebre estava inclòs als municipis on s’aplicaria el toc de queda pels mitjans de comunicació, però malgrat tot, oferim un cop més el nostre suport al govern municipal i agraïm la feina de la Policia Local i Mossos d’Esquadra”.