Ebre

Oriol Junqueras presenta a les Terres de l’Ebre el seu nou llibre, “Contra l’adversitat”

El president republicà es retroba després de quatre anys amb les Terres de l’Ebre.

El president d’Esquerra Republicana de Catalunya, Oriol Junqueras, aquest dimarts s’ha retrobat amb les Terres de l’Ebre mitjançant diferents actes que han culminat amb la presentació a Tortosa del nou llibre, “Contra l’adversitat”. Durant el matí el president republicà ha visitat el mercat municipal d’Amposta, on ha rebut l’escalf de venedors i vianants, i a la tarda, abans de la presentació del llibre, s’ha reunit a Roquetes amb representants institucionals i càrrecs del partit al territori.

Junqueras ha afirmat que “per mi avui és un dia molt bonic, estic molt content d’estar a les Terres de l’Ebre perquè feia quatre anys que no tenia l’oportunitat de venir. Hi torno amb la meva llibertat i amb la dels meus companys que estaven a la presó, i amb el convenciment que ens hi juguem la llibertat col·lectiva d’aquest país, la independència de Catalunya i la República Catalana, i nosaltres estem aquí per fer-la possible”.

A final de la tarda, al parc Teodor González de Tortosa, davant dues-centes persones, Oriol Junqueras i Victòria Almuni, catedràtica i doctora en història de l’Art, han mantingut una conversa distesa sobre el contingut del llibre escrit pel dirigent republicà. Almi ha destacat la reflexió sobre la vida a la presó, el país i el seu futur; així com la memòria de tradició familiar i les ensenyances que pretén transmetre amb el llibre.

Junqueras ha explicat que “a la presó he rebut gairebé 100.000 cartes, moltes de gent jove, fet pel qual em vaig sentir interpel·lat a donar resposta amb aquest llibre”.

El president republicà ha reivindicat que “el nostre pas individual per la presó és un pas més cap a la llibertat col·lectiva”. Junqueras ha recordat que “som un país que hem patit la repressió durant segles. I si les generacions que ens han precedit van ser capaços de seguir lluitant i no resignar-se, jo també tenia el deure de fer-ho, a més de  la voluntat de transmetre-ho als joves”

Durant la conversa s’han desgranat algunes de les anècdotes, idees i reflexions que planteja l’autor per encarar els reptes individuals i col·lectius que han d’ajudar a construir una societat millor.

Denúncia del Tribunal de Comptes

El president republicà, interpel·lat per la premsa sobre les fiances de  5,4 M€ que el Tribunal de Comptes reclama a 34 excàrrecs del Govern per les suposades responsabilitats econòmiques vinculades al “procés”, ha contestat que “ens amenacen en embargar-nos casa nostra, que és casa dels nostres fills”.

Junqueras ha denunciat "la persecució econòmica” que pateixen, la qual “té una finalitat política per part d’un Tribunal polític, escollit políticament i que a més té el seu mandat caducat, que no es renova perquè el PP intenta assegurar-se la majoria que ara té".

• Canal 21Ebre - Junqueras parla sobre el monument franquista

• Canal 21Ebre - Entrevista Oriol Junqueras