Ebre

Salvadó: “L’Estat ni està, ni estarà, ni volem esperar-lo; per això fem un acte de sobirania com a territori”

Esquerra Republicana impulsa el Fons de Transició Nuclear i l’Estratègia Delta, projectes clau per a les Terres de l’Ebre.

La reunió de la Coordinadora Institucional de la Federació de l’Ebre d’Esquerra Republicana, que aplega a tots els càrrecs de Govern i representació a les principals institucions del territori del partit, ha “compartit i avaluat dos dels reptes i projectes estratègics més importants que tenim com a territori: el Fons de Transició Nuclear i l’Estratègia per protegir el Delta de l’Ebre”. Ha explicat el diputat Lluís Salvadó en finalitzar la trobada.

Salvadó ha donat a conèixer l’actitud que està aplicant el partit a les Terres de l’Ebre.  “Hem viscut amb la resignació que eren temes competència de l’Estat, i que aquest algun dia s’arromangaria; però ja fa uns quants anys que vàrem assumir que l’Estat, ni està, ni estarà, ni volem esperar-lo. Per això fem un acte de sobirania com a país i com a territori, i passem de la resignació i de la queixa, a dir que ens hi posem com a institucions del territori a liderar i impulsar projectes que donin resposta a aquestes dues amenaces, deu anys abans que acabin passant”.

En aquest sentit, ha deixat molt clar que “impulsem aquests projectes perquè volem, perquè ens correspon com a partit majoritari al territori i perquè estem al capdavant de les institucions, que són eines absolutament imprescindibles per a poder fer el que estem plantejant”. Ha afirmat.

És per això que  a la vegada que des d’Esquerra Republicana, “s’assumeix el lideratge, la redacció i l’impuls d’aquests projectes”, també és “reclama a l’Estat, que en la mesura que és l’estament competent, com a mínim que ens deixi fer, que no ens faci nosa, que cofinanci, tant la protecció del Delta com el Fons de Transició nuclear, i posi com a mínim el 50% del que costaran”.

El diputat ha destacat que aquests són projectes a mitjà i llarg termini, sobretot, d’aquí la necessitat de coordinar-se i establir les passes a fer. Així, en l’àmbit del Fons de Transició Nuclear s’ha parlat sobre el Reglament, el futur Pla d’inversions i les consignacions pressupostàries per a 2023. Pel que respecta a l’Estratègia Delta, s’ha analitzat el procés de licitació i redacció de diferents projectes, i l’inici de les barimetries.

• Notícia Canal 21Ebre - Coordinadora institucional Fons de Transició Nuclear

• Notícia Canal TE- Coordinadora institucional reptes Terres de l'Ebre

• Rdp Coordinadora Institucional de la Federacio de l'Ebre d'Esquerra - Estratègia Delta i Fons de Transició Nuclear