Eivissa

Totes les notícies

mediterraneo-libre-de-prospeciones-300x225.jpg

Esquerra Republicana Eivissa i Formentera en contra de les prospeccions a la Mediterrània

Esquerra Republicana, Més per Mallorca, Més per Menorca, Gent per Formentera, Proposta per les Illes-PI, PSOE, Partido Popular, Podemos i Gent per Formentera, entre d'altres, hem signat un compromís per la declaració de la mar Mediterrània com a zona lliure de prospeccions d'hidrocarburs en un acte organitzat per la plataforma Eivissa Diu No, Eivissa Anti Petrolífera i Aliança Mar Blava. A més, l'acord també contempla que els representants polítics també es comprometen a aprovar a les Corts Generals una Llei de Declaració del Mediterrani espanyol com a Zona Lliure de Prospeccions Petrolíeras, així com a oposar-se "activament" a tots els projectes d'exploració d'hidrocarburs, en qualsevol de les seves fases, a l'entorn de Balears i donar suport públicament i amb les seves actuacions polítiques en tots els seus àmbits d'actuació la consecució d'una Llei de Declaració del Mediterrani espanyol com a Zona Lliure de Prospeccions Petrolíferes.Els representants polítics han signat el document en què es comprometen a aprovar una "moratòria d'efecte immediat a la presentació de nous projectes de recerca, exploració i explotació d'hidrocarburs" en el Mediterrani espanyol, a la revocació dels permisos d'investigació d'hidrocarburs actualment concedits, a l'acabament i arxiu definitiu dels expedients de permisos d'investigació d'hidrocarburs en tramitació ia la prohibició dels projectes d'exploració d'hidrocarburs que estan en tràmit. Per al portaveu d'Eivissa Anti Petrolífera, Octavio Pertot, aquest compromís significa convertir una "exigència ciutadana en un compromís polític". "Al cor d'aquest document hi ha la voluntat de tota la societat balear que s'ha oposat de manera conjunta i unànime des de tots els àmbits", ha apuntat. Javier Gómez, de l'Aliança Mar Blava, ha assenyalat que, tot i la retirada del projecte de Cairn Energy, hi ha més propostes que amenacen el nostre litoral, com són els projectes previstos per Schlumberger, que està realitzant la tramitació d'una manera que es pot considerar il·legal a l'incomplir els terminis establerts.

"Josep Antoni Prats" "enganxada cartells" "municipals 2015" "Esquerra Republicana - Eivissa Sí"

L’Ajuntament s’ha convertit en una gestoria de solucions per a poderosos

Josep Antoni Prats ha concorregut en les darreres legislatures com a soci del PSOE i amb ells va exercir de regidor d’Urbanisme i ara, després de la moció de censura, forma part del grup de l’oposició. De cara a les pròximes eleccions es presenta com a cap de llista d’Esquerra Republicana-Eivissa Sí. Josep Antoni Prats. - Com valora la legislatura que acaba? - Aquests darrers anys, des de la tornada del Partit Popular i els seus socis d’Alternativa Insular (que també són de la vella guàrdia del PP, cal recordar-ho) han estat els de la paralització dels projectes pensats per als ciutadans (no s’ha avançat en el tema de l’aigua, s’ha aturat l’auditori de Cala de Bou, no s’han aprovat les Normes Subsidiàries, etc.) i, a la vegada, els de la tornada de les velles pràctiques del PP de tota la vida, com ara governar pensant només en uns pocs, com s’ha vist especialment en les modificacions que han introduït en el planejament urbanístic, que només beneficien algunes persones molt concretes (generalment grans empresaris ben coneguts). Tres anys perduts, per tant, que han contrastat amb la feina que s’havia fet treballant per als ciutadans durant els anys de govern progressista - Què li critica al govern sortint? - La gran crítica és, insisteixo, que no han treballat per al conjunt de la població. De fet, fins i tot diria que no han treballat. L’Ajuntament s’ha convertit en una gestoria de solucions per a poderosos i una font de problemes per a la ciutadania en general. No hi ha hagut iniciatives, no s’han sabut afrontar els grans problemes, com l’aigua o la remor, s’ha eliminat el control que s’havia començat a exercir sobre les il·legalitats urbanístiques, s’està perdent un dels valors del nostre municipi, que era la tranquil·litat de les platges, que ara semblen privatitzades. En educació les escoles públiques estan en una situació precària, i en canvi es regalen 30.000 euros a l’Escola Francesa, del tot privada.

Bombers Consell Insular Eivissa

Els Bombers d'Eivissa, els grans oblidats

Aquest mes, ha començat la temporada d'alt risc d'incendi forestal, i el passat dimarts varem tenir el primer incendi forestal d'aquesta temporada. Gràcies a la ràpida actuació de l'Ibanat i dels bombers del Consell Insular, el foc va ser controlat en poques hores, però ens queden en la memòria els grans incendis d'aquests anys passats. Actualment, segons les fonts consultades, a Eivissa tenim al voltant de 36 bombers professionals, en una plantilla que té una mitjana d'edat que sobrepassa els 45 anys, i per qui no en conegui el funcionament del cos de bombers, cada dia n'hi ha de guàrdia entre 6 i 8 efectius. En el moment de declarar-se una emergència, els bombers que es troben a les instal·lacions de Sant Rafel, surten cap allí; acte seguit, es contacta amb altres bombers que es troben de guàrdia localitzada per tal de que vagin al parc per si sorgeix alguna altre emergència o si els que han sortit en primera instància necessiten més suport. En aquest moment que passa entre que uns surten i els altres arriben, el parc queda amb només el telefonista, cosa que implica que, en cas de declarar-se una nova emergència, no sortirà ningú de manera immediata fins a que es reuneixin un mínim de bombers al parc; per aquest motiu, en cas de declarar-se dos emergències de manera simultània, resulta impossible que les puguin atendre. Això, tot i semblar una coincidència, passa.   Des d'Esquerra Republicana – Eivissa Sí, veiem necessari que es concursin, noves places de bomber del cos del Consell Insular, per tal de tenir un relleu generacional garantit, poder disposar de més efectius per a les emergències i poder situar un subparc al nord de l'illa i un altre al sud. Amb això, es reduiria àmpliament el temps de resposta dels bombers als incendis, accidents de tràfic, etc., als indrets on ara tarden més en arribar. El nombre d'efectius actual és, segons les recomanacions europees, més que insuficient. La Comunitat Europea recomana un bomber per cada 1.

Eleccions municipals 2015

Entrevista de "La Ciudadania Decide por Eivissa" a Josep Antoni Prats

Josep Antoni Prats Candidato de Esquerra-Eivissa Si al ayuntamiento de Sant Josep   Som en Josep Antoni Prats. Bé, en Pep de Can Martines, de Sant Jordi, el poble on vaig néixer ja fa 46 anys. Em considero geògraf, tot i que el meu títol diu que som llicenciat en Geografia i Història per la Universitat de Barcelona. Exerceixo de professor d’educació secundària, des de fa anys a l’IES Sant Agustí, i també faig classes de geografia al Grau de Magisteri de la Universitat de les Illes Balears. A més, imparteixo cursos sobre geografia de les Pitiüses per a diverses institucions (Universitat Oberta per a Majors, Institut d’Estudis Baleàrics,...). També preparo sortides didàctiques de coneixement del medi, especialment amb el Grup de Coneixement del Medi de l’Institut d’Estudis Eivissencs. He publicat diversos llibres i articles, especialment sobre aquests temes de coneixement del territori. Mentre estudiava ajudava en el negoci familiar, un restaurant de Platja d’en Bossa, on passava tots els dies de tot l’estiu. Políticament, som militant d’Esquerra Republicana, i presideixo aquest partit a Eivissa i Formentera. Actualment som regidor de l’oposició a l’Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia, tot i que entre els anys 2007 i finals de 2011 vaig formar part de l’equip de govern progressista, quan em vaig encarregar dels temes d’urbanisme, aigua, medi ambient i agricultura, entre d’altres. Em presento, aquesta vegada com a cap de llista de la coalició Esquerra Republicana – Eivissa Sí, perquè pensam, els meus companys i jo, que fa falta gent que a l’Ajuntament defensi idees progressistes, però a la vegada també que defensi la nostra llengua, la nostra identitat, i el dret a decidir de les persones i els pobles. Això no ho farà cap partit estatal, ni tampoc els partits que ara es diuen “insularistes”, així que només ho podrem fer nosaltres. ¿Que cambios tiene previsto en Sant Josep? Volem treure l’Ajuntament de la paràlisi actual a la qual l’han portat l’alcaldessa i els regidors del PP i d’Alternativa Insular (que també eren del PP fa uns anys).

"Josep Antoni Prats" "Eivissa" "Parlament" "Illes Balears" "Sant Josep" "de Sa Talaia"

Aquesta ha estat una legislatura indigna, de vergonya aliena

El president d’Esquerra Unida a les Pitiüses, Josep Antoni Prats, és el candidat de la formació Esquerra Unida-Eivissa Sí (ER-Eivissa Sí) al Parlament balear. És professor, geògraf i regidor del PSOE-Pacte a l’Ajuntament de Sant Josep. Josep Antoni Prats, candidat d’ER-Eivissa sí al Parlament balear. - Com qualifica el treball dels diputats d’Eivissa i Formentera al Parlament balear? -Els diputats d’Eivissa i Formentera els dividiria en quatre grups: els del PP, que si han fet alguna feina no s’ha vist gaire, no han estat capaços en cap moment de defensar els interessos d’Eivissa i s’han limitat a aixecar la mà sempre que en Bauzá els ho ha dit; els del PSOE, que han fet la seua feina d’oposició de forma més vistosa però també poc efectiva per als interessos de la nostra illa; el diputat (després diputada) de Formentera, que almenys s’ha centrat en els temes de la seua illa, tot i que ha tingut poc marge de maniobra per estar en situació de “no adscrita”; i, finalment, la diputada de Pacte per Eivissa Esperança Marí, que crec que ha fet molt bona feina, desmuntant els falsos arguments de la política educativa del PP i defensant Eivissa en molts altres temes. - Què critica a la majoria parlamentària encapçalada en aquesta legislatura pel Partit Popular? -Sobretot que no han actuat com poder legislatiu, diferent del poder executiu del Govern. Han actuat sempre a les ordres del seu líder, sense discutir res i sense matisar res, ni en conjunt ni per cada illa. El Govern ha exercit per decret, i després la majoria parlamentària es limitava a donar el seu vistiplau als decrets. Per tant, ni tan sols han fet la seua feina. Han estat el col·laborador necessari d’un govern que, d’una forma mai vista, ha actuat en contra de la mateixa terra que diu governar, contra la llengua pròpia, contra els senyals d’identitat propis, contra l’educació, contra la gent amb les retallades,… Crec que ha estat una legislatura indigna, de vergonya aliena.

Jordi Escandell i Marta Rovira

A Vila hem assistit atònits a un espectacle molt lamentable

Jordi Escandell Salvador és el candidat d’Esquerra Republicana – Eivissa Sí (ER-Eivissa Sí) a l’Ajuntament d’Eivissa. És mestre d’educació infantil i té una llarga experiència en moviments associatius juvenils (Consell de la Joventut), culturals (Associació Vuit d’agost) i educatius (Assemblea de Docents). Jordi Escandell és el candidat de ER-Eivissa Sí a l’Ajuntament de Vila. - Com valora la legislatura que tot just termina? -Ha estat una legislatura molt convulsa, els problemes de partit i les diferents crisis han marcat el funcionament de l’ajuntament. Hem assistit atònits a un espectacle molt lamentable. El pitjor de tot ha estat la paràlisi que ha patit la institució. Tot i que els darrers temps hi ha hagut un poc més d’estabilitat, ha acabat la legislatura i no podem recordar pràcticament cap actuació ni millora portada a terme per l’executiu municipal, al contrari els problemes històrics (mobilitat, falta d’infraestructures…) només s’han agreujat. - Què critica al govern dels últims quatre anys? -A més de no haver-hi pràcticament res ressenyable ni positiu per la ciutat, l’actual govern a contribuït a la crispació, i al malestar de la ciutadania. No només no hem avançat, sinó que hem retrocedit en temes amb els quals ja s’havia fet una feina prèvia. Algunes obres ja realitzades o en procés de licitació, com l’estació d’autobusos o la reforma de s’Alamera, s’han vist frenades. I això sense parlar del retrocés de l’estat del benestar, retallades en polítiques socials i en tot el que més afecta la ciutadania. - Què és el primer que faria el seu govern si guanyéssiu les eleccions? -Començar a fer feina. La ciutat necessita començar a actuar en els temes més importants sense demora. Temes com la mobilitat, la neteja, els jutjats ja són massa urgents. També reactivar les polítiques socials molt tocades darrerament. - Quins són els principals problemes que pateix el municipi? -Les retallades en polítiques socials, la mobilitat, la neteja, el tractament nefast que s’ha fet als espais emblemàtics (Ses Feixes històricament i Dalt Vila darrerament), el desordre urbanístic, la manca d’espais per als ciutadans (parcs, places, espais per vianants), la manca d’escoles i la seva saturació, la insuficient xarxa d’infraestructura cultural i social.

Santa Eul'aria del Riu

Els municipis també han de treballar per la cultura, per la identitat, i pels drets democràtics

El candidat d’Esquerra Republicana – Eivissa Sí a l’Ajuntament de Santa Eulària des Riu, Ferran Moreno, ha afirmat en un acte a Puig d’en Valls que “hi ha aspectes que no poden defensar-se només des d’uns àmbits determinats: la cultura, la nostra identitat o unes majors quotes de democràcia en són bons exemples”, ha assegurat Moreno. Ferran Moreno, candidato de ER-Eivissa Sí a Santa Eulària. El candidat d’Esquerra Republicana – Eivissa Sí ha explicat que aquests aspectes han de ser clau en qualsevol acció de govern a la nostra terra, ja que les institucions públiques tenen la responsabilitat d’actuar de forma exemplar, encara que no hi tenguin competències legislatives. “Respecte a la cultura i la identitat, han de recuperar-se actuacions que ja s’havien fet i han deixat de fer-se, com el recolzament al voluntariat lingüístic o un major nombre de cursos de llengua catalana per a nouvinguts. Pel que fa a una major democràcia, els municipis han de ser capaços de trobar mecanismes per tal de facilitar la participació ciutadana”, ha destacat Moreno. “Els referèndums sobre temes diversos, els pressupostos participatius o l’augment dels consells consultius han de ser un objectiu per a qualsevol governant dels nostres dies”, ha afegit. En la seua intervenció, Moreno també ha destacat altres aspectes clau del seu programa per al municipi de Santa Eulària, com ara aconseguir que sigui un municipi net i sostenible, amb energies renovables i lliure de transgènics, amb una xarxa de transport públic eficaç i eficient tot l’any i al servei dels residents, i amb una xarxa de carril-bici que connecti totes les localitats del municipi sense risc per als usuaris.

Juanjo Costa, cap de llista d'Esquerra Republicana - Eivissa Sí al Consell d'Eivissa

Juanjo Costa (Sant Antoni, 1978), cap de llista de la coalició Esquerra Republicana–Eivissa Sí al Consell d’Eivissa, ha reclamat avui que la gestió de les principals portes d’entrada a la nostra illa pugui realitzar-se des d’aquí mateix. Juanjo Costa Costa ha afirmat que “l’aeroport està essent tractat per l’Estat com una autèntica font d’ingressos, i el seu funcionament està pensant per a continuar essent-ho, no per donar un bon servei a la gent de les Pitiüses. Per nosaltres anar a l’aeroport ben sovint és una qüestió de necessitat, per l’Estat la nostra instal·lació és un negoci”, recordant que el nostre és un dels pocs aeroports de tota la xarxa de l’Estat que genera beneficis, “uns beneficis, per cert, que no arriben mai a Eivissa, perquè són molt superiors a les inversions que es realitzen en el mateix aeroport”. Una cosa semblant ocorre, segons Costa, amb la gestió dels ports, sobre la qual tenim molt poca capacitat de decisió. “Això porta a situacions com l’actual desgavell en les obres del port de Vila, o a la impossibilitat d’influir sobre les decisions que afecten el port de Sant Antoni”. Les institucions encarregades d’aquesta gestió haurien de ser el Consell amb participació dels municipis implicats. Fins ara aquesta participació ha estat vetada en els òrgans directius d’aquestes infraestructures, tot i haver estat sol·licitada en diverses ocasions. “S’ha d’acabar aquesta situació en què sembla que els punts d’entrada i sortida a l’illa no formin part d’ella, i estiguin gestionats amb criteris empresarials i externs als nostres interessos”.

"Eivissa" "model turístic" "drogues" "Blancaneus" "Disney" "Reinicia Sant Antoni" "Reinicia" "Sant Antoni" "Portmany"

Una marca de roba d'Eivissa crea polèmica sobre la imatge de la nostra illa.

Ahir, Esquerra Eivissa ens ferem ressò d'una imatge apareguda en samarretes i tovalloles d'una marca feta a Eivissa pels turistes de la festa i descontrol d'Eivissa. La marca, Ibiza Clubbers, mostra al personatge de Disney, Blancaneus i a la bruixa d'aquest mateix conte, esnifant drogues. Des del grup municipal Reinicia Sant Antoni, del qual en formem part com a coalició en el municipi de Sant Antoni de Portmany, també se'n va fer difusió a les xarxes socials, però sense esperar, ni de bon tros, l'efecte que ha tingut això, i és que s'ha convertit en poques hores en una notícia portada a escala local, nacional i, fins i tot, a diaris de Portugal, que mostra el rebuig dels eivissencs i eivissenques a aquesta imatge que condemna la nostra illa a una qualitat de turisme més que deficient, que els eivissencs i eivissenques cada vegada més, demanem que es substitueixi aquest turisme per un altre de qualitat, més respectuós amb Eivissa, amb els residents i amb la resta de turistes que no busquen a Eivissa la festa sense miraments, l'alcohol i les drogues. També cal afegir que, des de Reinicia Sant Antoni, s'ha donat coneixement d'aquestes imatges a Disney Espanya, qui ha contestat afirmant que les han posat a disposició del seu gabinet jurídic. No cal oblidar agrair a "Soldat De Borbón-Dos Sicilias", perfil de Facebook, com a autor d'aquesta fotografia que acabarà donant la volta al mon. Podeu consultar els enllaços de premsa on, de moment, ja estan parlant d'aquesta notícia: noudiari.es http://www.noudiari.es/2015/05/el-consell-tratara-de-bloquear-la-venta-de-camisetas-que-hagan-apologia-del-consumo-de-drogas/ El Mundo: http://www.elmundo.es/baleares/2015/05/11/5550d7c9e2704e403b8b4575.html El Periódico: http://www.elperiodico.com/es/noticias/politica/elecciones-municipales-autonomicas-directo-11mayo-4175065 DN Globo (Portugal): http://www.dn.pt/inicio/globo/interior.aspx?content_id=4561882 Juanjo Costa, Esquerra Republicana Eivissa i Formentera.