Esquerra - Acord pel Masnou

Totes les notícies

Esquerra Republicana - Acord pel Masnou - MES

ESQUERRA REPUBLICANA DE CATALUNYA – ACORD PEL MASNOU – MES MOVIMENT D’ESQUERRES es presenta a aquestes eleccions municipals amb l’objectiu d’aconseguir l’alcaldia del Masnou amb un programa basat en una alternativa de progrés compromesa amb el procés cap a la sobirania del nostre país. ‪#‎lesdonesielshomesdesquerra‬ ens comprometem amb: La COHESIÓ SOCIAL. Avançar cap a un pla d’acció social que eviti l’exclusió social (habitatge, mercat laboral, pobresa energètica, alimentació, escolarització i igualtat de gènere), amb mesures que facilitin l’accés als serveis públics. La PROMOCIÓ. Amb el Centre d’Empreses Casa del Marquès, la finestreta única empresarial i l’impuls a l’emprenedoria i al comerç local, amb formació i nous plans ocupacionals. Completem la promoció del Masnou amb l’oferta turística i cultural del projecte Terra de Mar. El MANTENIMENT i l’ESPAI PÚBLIC. El manteniment i la neteja són prioritaris. Ajuts per a la rehabilitació d’habitatges, un pla d’estalvi energètic municipal i la finalització dels projectes del parc Vallmora i el complex esportiu conduiran a uns espais públics de qualitat. La CULTURA. La cultura com a motor del municipi. La programació de l’Espai Escènic Ca n’Humet, l’aposta pels creadors locals i el suport a les festes i la cultura popular, la xarxa d’equipaments de proximitat i la configuració d’un eix cívic i cultural. La MODERNITZACIÓ. Apostem per nous canals de comunicació i participació. Posar de relleu el valor dels empleats públics, amb formació i tecnificació, clau per a una millor gestió de l’acció municipal. Un NOU PAÍS, la REPÚBLICA CATALANA. Participació activa en el procés de construcció de la República Catalana. http://acordpelmasnou.cat/programa.pdf

Jaume Oliveras ha estat escollit candidat a l'Alcaldia del Masnou

Dilluns 21 de juliol s’ha celebrat l’assemblea d’ERC – Acord pel Masnou per escollir el candidat a l’alcaldia del Masnou per a les eleccions municipals de 2015. Una cinquantena d’assistents han escollit per unanimitat el candidat proposat per l’executiva local Jaume Oliveras i Maristany. Jaume Oliveras ja va ser candidat a les passades eleccions de 2011 i actualment és el primer tinent d’alcalde de l’ajuntament del Masnou. Al mateix temps s’ha aprovat la creació de la comissió electoral municipal  encarregada de fer la proposta de llista i es va presentar la campanya “Tens molt a dir” amb la nova web que promou la participació de la ciutadania (http://acordpelmasnou.cat/). També es va anunciar que el proper 26 de setembre es farà l’acte oficial de presentació del candidat. A l’assemblea també es va presentar l’acord signat entre Esquerra Republicana de Catalunya – Acord pel Masnou amb Nova Esquerra Catalana. Seguint el que ja va passar a les darreres eleccions europees al Masnou també hi ha la voluntat de repetir aquest acord.Esquerra Republicana de Catalunya – Acord ple Masnou i Nova Esquerra Catalanahan expressat la voluntat de treballar plegats en una alternativa progressista al Masnou i que aglutini a tots els sectors partidaris del procés cap a la sobirania del nostre país. A la cloenda Jaume Oliveras ha expressat la voluntat de continuar creixent de la candidatura refermant els compromisos de l’Acord pel Masnou i també el compromís amb el 9 de novembre i la determinació per assolir la República Catalana.  També ha repassat alguns aspectes de la gestió municipal on ha incidit més la tasca del grup municipal d’ERC – AM i ha mantingut el compromís de treballar fent un bon equip i la dedicació per aconseguir el màxims objectius electorals.   Esquerra Republicana de Catalunya – Acord pel Masnou http://acordpelmasnou.cat/

Acte electoral pel 25N

Benvolgut/da, En motiu de les eleccions al Parlament de Catalunya del proper 25 de novembre la secció local d’Esquerra Republicana de Catalunya ha organitzat un acte electoral al qual ens complau convidar-te. L’acte tindrà lloc el proper dilluns 12 de novembre a les 20,30h a la segona planta de Can Malet (carrer Sant Felip, núm. 2 del Masnou) i comptarà amb la presència de l’Eva Piquer, periodista i escriptora i candidata número 7 a les llistes d’ERC a la demarcació de Barcelona. En aquestes eleccions ens hi juguem molt, per tal que el país assoleixi la plena sobirania nacional, cal una Esquerra Republicana de Catalunya amb una àmplia representació al Parlament de Catalunya, som l’única garantia que el procés cap a la independència iniciat als darrers mesos, no s’aturarà. Per aquest motiu, ens agradaria molt que poguéssiu assistir a l’acte del proper dilluns a 2/4 de 9 del vespre.  Us agrairíem que féssiu arribar aquest correu a companys i companyes que puguin estar interessats en assistir-hi. Us esperem el dilluns, salutacions.   Esquerra Republicana de Catalunya Secció Local del Masnou

LES REGIDORIES D'ERC - ACORD PEL MASNOU

Després de la constitució de l’ajuntament el passat dissabte 11 de juny, l’alcalde del Masnou en Pere Pares, ha fet els decrets corresponents al cartipàs municipal. Els tres regidors del Grup Municipal d’ERC – Acord pel Masnou hem assumit les següents responsabilitats: . La Sílvia Folch tindrà les regidories de Recursos Humans i Règim Inter, Atenció Ciutadana i Civisme i Convivència. . El Quim Fàbregas tindrà les regidories de Promoció Econòmica i Mobilitat. Tindrà la cinquena tinència d’alcaldia. . El Jaume Oliveras serà regidor de Cultura i Participació Ciutadana. Coordinarà l’àrea de Comunitat i Persones. Tindrà la primera tinència d’alcaldia

Intervenció d'en Jaume Oliveras al Ple de Constitució de l'Ajuntament

Avui constituïm, després de les eleccions municipals del passat 22 de maig, l’ajuntament del Masnou. Un nou ajuntament per a una nova legislatura de quatre anys. La voluntat popular dels masnovins i masnovines s’ha expressat en la composició d’aquest ajuntament. És cert que hi ha hagut una baixa participació, el 54%, similar a la que hi va haver fa quatre anys. Però la voluntat majoritària dels masnovins i masnovines ha estat aquesta. Cal acceptar-la i avui hem d’escollir un nou alcalde. Des d’Esquerra Republicana de Catalunya – Acord pel Masnou estem satisfets d’aquest resultat, d’haver obtingut 3 regidors: la Sílvia Folch, en Quim Fàbregas i jo mateix. En el context dels resultats obtinguts per ERC en aquestes eleccions municipals, que han estat força negatius, i per les característiques que té el nostre municipi situat a prop de Barcelona, podem estar-ne molt satisfets. Hem presentat una candidatura d’homes i dones arrelats a la vida del Masnou, hem integrat força gent independent en aquest projecte nou i hem iniciat la nostra proposta de l’Acord pel Masnou. Una proposta que no é només per aquestes eleccions, sinó com ja vaig dir durant la campanya, un projecte que comença a caminar. És el que hem anat dient al llarg de tots aquests darrers mesos. L’Acord pel Masnou és el que volem construir amb la gent jove i la gent gran, amb la gent que treballa al Masnou i la que treballa fora, amb els emprenedors i els comerciants, amb els que volen divertir-se i amb els que volen descansar, amb els masnovins de les entitats i amb els que volen més ofertes culturals, amb la gent que treballa en el camp de l’educació, de l’esport, amb els que volem viure i conviure amb seguretat i un espai públic en condicions. Amb els masnovins de tota la vida i els que han escollit el nostre poble per viure. ERC del Masnou sempre ha estat present en aquesta institució que representa la voluntat dels masnovins, des del primer ajuntament democràtic, excepte en el període 1987-1991.

L'INICI DE L'ACORD - Per Jaume Oliveras

Els resultats que hem obtingut com Esquerra Republicana de Catalunya – Acord pel Masnou han estat positius. No puc amagar que esperàvem una mica més. La proposta que hem fet de l’Acord pel Masnou i l’equip humà que hem configurat ens han permès mantenir els tres regidors. Cal tenir en compte que els resultats municipals al Masnou sempre han anat en la línia de l’evolució de Barcelona. Quan l’any 2003 ERC va pujar un regidor a Barcelona, al Masnou va passar el mateix. Quan l’any 2007 es va baixar un regidor a Barcelona, també va passar el mateix al Masnou. Aquesta vegada han baixat dos regidors a Barcelona, però al Masnou hem mantingut la mateixa representació. Tot això ha estat possible gràcies als masnovins i masnovines que han confiat en nosaltres, i molt especialment a tots aquells que han col·laborat d’una forma o altre amb l’Acord pel Masnou. A tots ells vull agraïr el seu esforç i col·laboració. Quan vaig ser escollit candidat a l’alcaldia del Masnou, ara fa aproximadament un any, ja vaig començar a exposar en què consistia la proposta de l’Acord pel Masnou. Llavors ja vaig manifestar que no era només una proposta per anar a les eleccions, sinó que havia de començar l’endemà mateix de la nit electoral. Aquest ha de ser el compromís a partir d’ara. Els ciutadans del Masnou han apostat per un canvi en aquestes eleccions. CiU ha estat la força guanyadora amb 8 regidors i són ells els qui tenen la principal responsabilitat de dirigir el nostre ajuntament. A nosaltres ens tocarà exercir al màxim la nostra responsabilitat i buscar un govern estable per als propers quatre anys. L’Acord pel Masnou comença a partir d’ara, amb la voluntat de començar a caminar i que esdevingui una realitat. Espero i esperem tenir la col·laboració de molts masnovins i masnovines que creuen en aquesta proposta.   Jaume Oliveras i Maristany