El Prat

Totes les notícies

Al Prat ja tenim la targeta rosa del transport metropolità als 60 anys

FELICITATS! Felicitats a tota la ciutadania que a partir de setembre compleixi els requisits i que es podrà beneficiar de sol·licitar la targeta rosa del transport metropolità. Deixeu-nos recordar que va ser el Grup Municipal d’ERC – El Prat qui, en el ple municipal del 7 de febrer del 2018 (https://locals.esquerra.cat/elprat/article/92946/al-prat-volem-la-targeta-rosa-als-60-anys), va demanar a l’equip de govern local format per ICV i PSC, cito textualment de la transcripció de l’acta (PLE 02/07022018/ pàg. 35 de 44): “demanem rebaixar l’edat per poder optar a accedir a les bonificacions que ofereix la targeta rosa als 60 anys.” Aquest era un compromís del nostre programa electoral quan ens vam presentar a les eleccions municipals del maig del 2015 i, reeditat, en les del maig del 2019. Fins a dia d’avui, hem estat treballant perquè aquesta proposta republicana sortís a la llum i es fes realitat en benefici de la ciutadania del Prat de Llobregat. També crec que hem de recordar la resposta, en aquell mateix ple, per part de l’equip de govern i torno a citar textualment de la transcripció de l’acta (PLE 02/07022018/ pàg. 41 de 44):: “....nosaltres pensem que no és prioritari, òbviament no és un tema econòmic, no et diré això perquè no ho és, no és un tema prioritari.” Podríem entendre que les nostres prioritats no coincideixin amb les de l’equip de govern local, però el que no ens va agradar va ser  la manera d’acabar el debat per part de l’equip de govern local: “....., uns (ajuntaments) ho fan als 64, altres als 63, altres als 62, una mena de mercadet en el qual nosaltres políticament pensem que no hem d’entrar.” Ens reiterem en les FELICITACIONS! Pròpies, per totes aquelles entitats que han seguit lluitant per aconseguir-ho i, sobretot, perquè l’equip de govern local de l’Ajuntament del Prat de Llobregat a obert els ulls i, tres anys més tard això sí, ens ha donat la raó.

Renúncia de l’acta de regidor a l’Ajuntament del Prat de Llobregat d’en Sergi Morales

Des del Grup Municipal d’Esquerra Republicana del Prat de Llobregat volem notificar la renúncia de l’acta de regidor de Sergi Morales Gálvez. El Ple del proper dimecres 7 de juliol serà l’últim del regidor aquest mandat. Les raons d’aquesta renúncia són merament personals. En Sergi Morales, fins ara investigador i professor en teoria política a la Universitat Pompeu Fabra, començarà a treballar a partir de setembre a la Universitat de Limerick, situada a la República d’Irlanda, ja que ha rebut una beca d’investigació Marie Skłodowska-Curie de la Comissió Europea. En aquest sentit, de mutu acord amb el Grup Municipal, el regidor ha cregut que el més convenient era renunciar a la seva acta per tal que sigui algú altre qui pugui desenvolupar adequadament les funcions de regidor al municipi. L’encara regidor Morales lamenta no poder completar el mandat i acomplir amb el compromís que havia adquirit amb els electors. Tanmateix, la situació professional li deixa poc marge d’actuació. Finalment, en Sergi Morales resta a la seva disposició en cas que tinguin algun dubte al respecte. Podeu fer-ho escrivint al seu correu: [email protected]

ERC presenta una moció per millorar les infraestructures de reg als camps de conreu del Prat

El grup municipal d’ERC a l’Ajuntament del Prat ha presentat una moció al Ple en la que ha instat a diverses administracions a tirar endavant un pla d’inversió en infraestructures hídriques de canalització, desguàs i de reg als camps de conreu del Prat que es troben al Parc Agrari del Baix Llobregat.   ERC ha recollit la demanda de la pagesia del Prat, que evidencia una problemàtica amb desaigües generals, amb titularitat de l’Agència Catalana de l’Aigua, que es troben bruts i plens de canyes i branques d’arbres. Amb episodis de fortes pluges, els canals no evacuen el cabal d’aigua necessari inunden les collites dels pagesos.    El Canal de Laminació paral·lel a la C32, el Canal de la Bunyola i el Canal del Sabogal des del Camí de València fins a mar són alguns dels trams que presenten aquestes deficiències.   Pla d’inversió en infraestructures hídriques El grup municipal d’ERC entenem que s’ha de millorar i modernitzar la infraestructura del sistema de reg per tal que les explotacions agràries siguin sostenibles, eficients i competitives. És per això que instem a l’ACA a que destini els recursos necessaris a la neteja dels canals de Laminació i de la Bunyola per facilitar el desaiguat dels camps de conreu. També instem a l’Ajuntament del Prat a revisar la neteja del canal del Sabogal per aconseguir un marge superior d’acumulació de fangs i facilitar el desguàs per evitar inundacions i que alleugeri les quotes que han d’assumir els futurs regants.. I des d’ERC instem  a la Consellera d'Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural a que es comprometi a impulsar els sistemes de reg del Parc Agrari i a una modernització del canal de la Dreta.

Visita d'Oriol Junqueras a la Fundesplai del Prat

Oriol Junqueras, el president d'Esquerra Republicana de Catalunya, ha visitat la seu de la Fundesplai, al barri de Sant Cosme del Prat de Llobregat. Junqueras ha estat acompanyat pel president de la Fundesplai, Josep Gassó, i s'ha interessat per la tasca que realitza aquesta fundació a diversos indrets de Catalunya. I en concret ha conegut de primera mà la tasca socioeducativa al barri de Sant Cosme d’El Prat de Llobregat, on es troba Centre Esplai, la seu de Fundesplai, on actualment s'estan desenvolupant unes obres d'ampliació que es preveu que acabin a finals de 2021. Oriol Junqueras també va parlar amb Jordi Ibern, portaveu del grup municipal d'ERC i company d'ERC al Baix Llobregat, sobre la situació actual i l'actualitat del Prat i va encoratjar a tots els potablaves a seguir treballant fort i avançar cap a la justícia social, la República i l'amnistia. A la trobada també van assistir altres representants d'entitats i empreses. Ens veiem aviat, Oriol!

ERC presenta la moció per l’alliberament de les patents de la vacunació

El Grup Municipal d’ERC a l’Ajuntament del Prat ha tirat endavant amb la moció per l’alliberament de les patents de la vacunació. La moció ha estat presentada conjuntament pels grups municipals d’ERC, El Prat En Comú, PSC i Podemos El Prat. El portaveu del grup municipal d’ERC del Prat, Jordi Ibern, ha remarcat que “La producció i el preu de les vacunes no poden ser un problema mentre al món moren milers de persones cada dia. L’alliberament de patents pot ajudar a garantir la producció i el subministrament arreu. Els costos d'investigació s'han de cobrir, però no podem avalar l'enriquiment il·limitat mentre la gent es mor per no tenir accés a les vacunes” Des del grup municipal d’ERC recordem que estem en emergència sanitària i tot el que siguin barreres i impediments s'ha de suprimir. No és comprensible que la tecnologia de les vacunes s’hagi desenvolupat gràcies a les aportacions publiques i en canvi les farmacèutiques no alliberin aquestes patents per tal que tots els ciutadans del món hi tinguin accés.  ERC exigim la suspensió de les patents i que s’afavoreixi la transferència de coneixement i tecnologia entre organismes de recerca i empreses farmacèutiques. I exigim a les institucions competents (Estat espanyol i Unió Europea) que facin els passos per fer realitat aquest alliberament de patents.

El grup municipal d'ERC es reuneix amb Víctor Camps, director de Carrefour El Prat

El portaveu del grup municipal d'ERC a l'Ajuntament del Prat, Jordi Ibern, i la regidora Meritxell Charavia s'han reunit amb Víctor Camps, director del centre Carrefour El Prat. Ja fa 47 anys que Carrefour es va instal·lar al nostre terme municipal. Des de llavors, el Carrefour forma part de la quotidianietat de la ciutat. Al llarg d'aquesta reunió, vam conèixer els reptes de futur que té aquest centre, un dels més importants de l'empresa a tot l'estat espanyol, a més de les línies de negoci que seguiran en els propers temps.

Pere Aragonès i Teresa Jordà visiten el CRAM del Prat

El vicepresident del Govern de la Generalitat, Pere Aragonès, i la Consellera d'Agricultura, Teresa Jordà, han visitat el CRAM a la platja del Prat de Llobregat. Aquest centre celebra els 25 anys de vida, vinculat a la vida marina i a la conscienciació sobre sostenibilitat i conservació de la fauna de la Mediterrània. Diversos membres del grup municipal d'ERC van dialogar amb Aragonès i Jordà sobre diversos temes d'interès local i nacional.

ERC considera injustificada una modificació de crèdit de 12 milions d’euros a l’Ajuntament del Prat

El grup municipal d’ERC a l’Ajuntament del Prat ha votat en contra d’una modificació de crèdit de 12 milions d’euros presentada per l’equip de govern en el ple municipal del 7 d’abril. Aquesta modificació està plena de projectes de redacció i d’estudis de plans locals, millores d’equipaments sense especificar i que haurien d’haver estat inclosos en els pressupostos aprovats fa 4 mesos.   Des d’ERC El Prat no veiem un motiu concret o principal perquè l’equip de govern justifiqui aquesta macro-modificació de crèdit. Es tracta de 12 milions d’euros, quantitat equivalent a un 12% del global dels pressupostos municipals aprovats tot just fa 4 mesos.    Tanmateix, des d’ERC estaríem d’acord amb alguna de les partides, tals com la pavimentació dels camins agrícoles; les que fan referència a àpats a domicili; al Pla d’Actuació de Sant Cosme i del Punt Solidari; a ampliar el fons de contingència i la substitució de les canonades d’aigua del polígon Pratenc de serveis centrals i economia; i, especialment, a una partida d’urbanisme de “Transferències Corrents AMB Targeta Rosa” que facilitarà que la ciutadania pratenca pugui adquirir, a partir dels 60 anys i si compleixen els requeriments econòmics establerts, la Targeta Rosa del transport metropolità. Aquesta darrera és, de fet, una reivindicació que fa temps que portem defensant al nostre municipi i que, per fi, s’ha aconseguit que sigui aprovada.  Aquestes mesures esmentades són importants per a nosaltres, però suposen un import petit dins el volum global d’aquests 12 milions d’euros que demanava la modificació de crèdit completa. Al no facilitar poder votar-ho individualment, ens va forçar a votar en contra al Ple de l’Ajuntament. Aquí podeu veure un resum del Ple Municipal d'abril

Lluís Serra, alcalde republicà del Prat, tindrà un passeig a la ciutat que fins ara estava dedicat a Joan Carles de Borbó.

Lluís Serra i Giribert tindrà un carrer a la ciutat. L’alcalde republicà del Prat de Llobregat, afussellat al Camp de la Bota al 1939, rep aquest reconeixement de la ciutadania. El passeig Lluís Serra canvia de nom pel que fins ara era el passeig de Joan Carles Primer. La comissió de nomenclátor de l’Ajuntament del Prat ha tramitat aquest canvi de nom de carrer que honora la figura de l’alcalde Lluís Serra.  Lluís Serra i Giribert va ser militant de la UGT i del PSUC. El 15 d'octubre del 1936 va ser nomenat alcalde del Prat, però el 18 de febrer del 1937 va dimitir i se'n va anar de voluntari al front, on creia que podia ser més útil per defensar la República. Va lluitar a la Batalla de l'Ebre. Se'l va fer presoner quan estava incorporat a les forces de la República. Va morir afusellat al Camp de la Bota el 18 de novembre de 1939 a tres quarts de 6 del matí, a l'edat de 36 anys.