El Prat

Totes les notícies

L’Alba Vergés visita l’espai natural de la Ricarda del Prat de Llobregat

La visita ha contemplat diversos punts d'interès entre els quals es troben l'embarcador de l'estany, el maresme de la Ricarda, la pineda litoral, les maresmes salines, la desembocadura de la Ricarda i, finalment, la casa Gomis. En Jordi Ibern, portaveu d'ERC a l'Ajuntament del Prat, així com l'alcalde Lluís Mijoler, van acompanyar durant tot el recorregut a la vicepresidenta de la Mesa del Parlament de Catalunya. Representants del Consorci per a la Protecció i la Gestió dels Espais Naturals del Delta del Llobregat han explicat durant el transcurs del trajecte els valors i les característiques ambientals d'aquest espai natural. Tot i el darrer anunci del govern espanyol de suspendre l'ampliació de la tercera pista i la inversió a l'aeroport del Prat, la secció local considera vital continuar exposant la importància de la conservació de l'àrea per tal d'evitar una futura modificació i destrucció de l'espai natural. A més a més, hem traslladat la reivindicació del territori d'aprovar com més aviat millor el Pla especial de Protecció dels espais naturals del delta del Llobregat, compromís ja assolit per la Generalitat, però inconclús fins ara i que considerem crucial per la resolució del conflicte. L'objectiu és donar a conèixer la Ricarda, una àrea protegida per la Unió Europea, rica en la biodiversitat de tota classe d'espècies i clau per al manteniment dels ecosistemes del conjunt dels espais naturals del delta del Llobregat. Al mateix temps, constatem que el projecte proposat per AENA no només afectaria a la llacuna de la Ricarda i la seva biodiversitat, si no que afecta a l’equilibri de tots els espais naturals del Delta del Baix Llobregat. És per això, que la vicepresidenta Vergés entén com una oportunitat aquests conèixer i poder disposar dels informes que facilitarà l'Ajuntament per reclamar a l'empresa operadora de l'Aeroport (AENA) les responsabilitats pertinents i el compliment de les compensacions pendents. Des del grup municipal d'ERC del Prat volem agrair als tècnics del Consorci per a la Protecció i la Gestió dels Espais Naturals del Delta del Llobregat i la possibilitat de conèixer i observar "in situ" l'espai natural i les problemàtiques actuals que es pateixen, com les conseqüències de les antigues ampliacions i les no-compensacions per part del govern.

NO a l'ampliació de l'aeroport del Prat

Des d'ERC El Prat, ens fem nostre el comunicat fet des de la Federació Comarcal del Baix Llobregat i de l'Hospitalet. Com sempre defensem el nostre territori, tantes vegades agredit per les grans infraestructures de país, però arriba un moment en què s'ha de dir "prou!" Només uns pocs mesos enrere fèiem incloure al document de Declaració d'Emergència Climàtica del Prat de Llobregat un estudi mediambiental per conèixer l'afectació que comportaven les infraestructures del port i de l'aeroport a la salut de la ciutadania del Prat i dels municipis de l'entorn. No construirem una república verda exigint a la ciutadania la utilització de vehicles elèctrics o amb combustibles no contaminants i, al mateix temps, permetem un augment, com el proposat per AENA, de vols amb aparells que contaminen cent vegades més. Redistribuïm la riquesa per tot el territori creant una xarxa aeroportuària connectada amb transport ferroviari d'alta velocitat els aeroports catalans. És necessari cancel·lar trajectes aeris que es puguin fer via tren d'alta velocitat. Diem NO a qualsevol tipus d'ampliació que no posseeixi el consens del territori i, concretament, dels municipis afectats. Diem NO a qualsevol tipus d'ampliació que no tingui com a objectiu principal, complir amb els objectius climàtics de l'Agenda 2030. Diem NO a qualsevol tipus d'ampliació que proposi un model econòmic especulatiu que faci més rics als rics i que sigui el poble treballador qui hagi d'assumir els sacrificis.

Al Prat ja tenim la targeta rosa del transport metropolità als 60 anys

FELICITATS! Felicitats a tota la ciutadania que a partir de setembre compleixi els requisits i que es podrà beneficiar de sol·licitar la targeta rosa del transport metropolità. Deixeu-nos recordar que va ser el Grup Municipal d’ERC – El Prat qui, en el ple municipal del 7 de febrer del 2018 (https://locals.esquerra.cat/elprat/article/92946/al-prat-volem-la-targeta-rosa-als-60-anys), va demanar a l’equip de govern local format per ICV i PSC, cito textualment de la transcripció de l’acta (PLE 02/07022018/ pàg. 35 de 44): “demanem rebaixar l’edat per poder optar a accedir a les bonificacions que ofereix la targeta rosa als 60 anys.” Aquest era un compromís del nostre programa electoral quan ens vam presentar a les eleccions municipals del maig del 2015 i, reeditat, en les del maig del 2019. Fins a dia d’avui, hem estat treballant perquè aquesta proposta republicana sortís a la llum i es fes realitat en benefici de la ciutadania del Prat de Llobregat. També crec que hem de recordar la resposta, en aquell mateix ple, per part de l’equip de govern i torno a citar textualment de la transcripció de l’acta (PLE 02/07022018/ pàg. 41 de 44):: “....nosaltres pensem que no és prioritari, òbviament no és un tema econòmic, no et diré això perquè no ho és, no és un tema prioritari.” Podríem entendre que les nostres prioritats no coincideixin amb les de l’equip de govern local, però el que no ens va agradar va ser  la manera d’acabar el debat per part de l’equip de govern local: “....., uns (ajuntaments) ho fan als 64, altres als 63, altres als 62, una mena de mercadet en el qual nosaltres políticament pensem que no hem d’entrar.” Ens reiterem en les FELICITACIONS! Pròpies, per totes aquelles entitats que han seguit lluitant per aconseguir-ho i, sobretot, perquè l’equip de govern local de l’Ajuntament del Prat de Llobregat a obert els ulls i, tres anys més tard això sí, ens ha donat la raó.

Renúncia de l’acta de regidor a l’Ajuntament del Prat de Llobregat d’en Sergi Morales

Des del Grup Municipal d’Esquerra Republicana del Prat de Llobregat volem notificar la renúncia de l’acta de regidor de Sergi Morales Gálvez. El Ple del proper dimecres 7 de juliol serà l’últim del regidor aquest mandat. Les raons d’aquesta renúncia són merament personals. En Sergi Morales, fins ara investigador i professor en teoria política a la Universitat Pompeu Fabra, començarà a treballar a partir de setembre a la Universitat de Limerick, situada a la República d’Irlanda, ja que ha rebut una beca d’investigació Marie Skłodowska-Curie de la Comissió Europea. En aquest sentit, de mutu acord amb el Grup Municipal, el regidor ha cregut que el més convenient era renunciar a la seva acta per tal que sigui algú altre qui pugui desenvolupar adequadament les funcions de regidor al municipi. L’encara regidor Morales lamenta no poder completar el mandat i acomplir amb el compromís que havia adquirit amb els electors. Tanmateix, la situació professional li deixa poc marge d’actuació. Finalment, en Sergi Morales resta a la seva disposició en cas que tinguin algun dubte al respecte. Podeu fer-ho escrivint al seu correu: [email protected]

ERC presenta una moció per millorar les infraestructures de reg als camps de conreu del Prat

El grup municipal d’ERC a l’Ajuntament del Prat ha presentat una moció al Ple en la que ha instat a diverses administracions a tirar endavant un pla d’inversió en infraestructures hídriques de canalització, desguàs i de reg als camps de conreu del Prat que es troben al Parc Agrari del Baix Llobregat.   ERC ha recollit la demanda de la pagesia del Prat, que evidencia una problemàtica amb desaigües generals, amb titularitat de l’Agència Catalana de l’Aigua, que es troben bruts i plens de canyes i branques d’arbres. Amb episodis de fortes pluges, els canals no evacuen el cabal d’aigua necessari inunden les collites dels pagesos.    El Canal de Laminació paral·lel a la C32, el Canal de la Bunyola i el Canal del Sabogal des del Camí de València fins a mar són alguns dels trams que presenten aquestes deficiències.   Pla d’inversió en infraestructures hídriques El grup municipal d’ERC entenem que s’ha de millorar i modernitzar la infraestructura del sistema de reg per tal que les explotacions agràries siguin sostenibles, eficients i competitives. És per això que instem a l’ACA a que destini els recursos necessaris a la neteja dels canals de Laminació i de la Bunyola per facilitar el desaiguat dels camps de conreu. També instem a l’Ajuntament del Prat a revisar la neteja del canal del Sabogal per aconseguir un marge superior d’acumulació de fangs i facilitar el desguàs per evitar inundacions i que alleugeri les quotes que han d’assumir els futurs regants.. I des d’ERC instem  a la Consellera d'Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural a que es comprometi a impulsar els sistemes de reg del Parc Agrari i a una modernització del canal de la Dreta.

Visita d'Oriol Junqueras a la Fundesplai del Prat

Oriol Junqueras, el president d'Esquerra Republicana de Catalunya, ha visitat la seu de la Fundesplai, al barri de Sant Cosme del Prat de Llobregat. Junqueras ha estat acompanyat pel president de la Fundesplai, Josep Gassó, i s'ha interessat per la tasca que realitza aquesta fundació a diversos indrets de Catalunya. I en concret ha conegut de primera mà la tasca socioeducativa al barri de Sant Cosme d’El Prat de Llobregat, on es troba Centre Esplai, la seu de Fundesplai, on actualment s'estan desenvolupant unes obres d'ampliació que es preveu que acabin a finals de 2021. Oriol Junqueras també va parlar amb Jordi Ibern, portaveu del grup municipal d'ERC i company d'ERC al Baix Llobregat, sobre la situació actual i l'actualitat del Prat i va encoratjar a tots els potablaves a seguir treballant fort i avançar cap a la justícia social, la República i l'amnistia. A la trobada també van assistir altres representants d'entitats i empreses. Ens veiem aviat, Oriol!

ERC presenta la moció per l’alliberament de les patents de la vacunació

El Grup Municipal d’ERC a l’Ajuntament del Prat ha tirat endavant amb la moció per l’alliberament de les patents de la vacunació. La moció ha estat presentada conjuntament pels grups municipals d’ERC, El Prat En Comú, PSC i Podemos El Prat. El portaveu del grup municipal d’ERC del Prat, Jordi Ibern, ha remarcat que “La producció i el preu de les vacunes no poden ser un problema mentre al món moren milers de persones cada dia. L’alliberament de patents pot ajudar a garantir la producció i el subministrament arreu. Els costos d'investigació s'han de cobrir, però no podem avalar l'enriquiment il·limitat mentre la gent es mor per no tenir accés a les vacunes” Des del grup municipal d’ERC recordem que estem en emergència sanitària i tot el que siguin barreres i impediments s'ha de suprimir. No és comprensible que la tecnologia de les vacunes s’hagi desenvolupat gràcies a les aportacions publiques i en canvi les farmacèutiques no alliberin aquestes patents per tal que tots els ciutadans del món hi tinguin accés.  ERC exigim la suspensió de les patents i que s’afavoreixi la transferència de coneixement i tecnologia entre organismes de recerca i empreses farmacèutiques. I exigim a les institucions competents (Estat espanyol i Unió Europea) que facin els passos per fer realitat aquest alliberament de patents.

El grup municipal d'ERC es reuneix amb Víctor Camps, director de Carrefour El Prat

El portaveu del grup municipal d'ERC a l'Ajuntament del Prat, Jordi Ibern, i la regidora Meritxell Charavia s'han reunit amb Víctor Camps, director del centre Carrefour El Prat. Ja fa 47 anys que Carrefour es va instal·lar al nostre terme municipal. Des de llavors, el Carrefour forma part de la quotidianietat de la ciutat. Al llarg d'aquesta reunió, vam conèixer els reptes de futur que té aquest centre, un dels més importants de l'empresa a tot l'estat espanyol, a més de les línies de negoci que seguiran en els propers temps.

Pere Aragonès i Teresa Jordà visiten el CRAM del Prat

El vicepresident del Govern de la Generalitat, Pere Aragonès, i la Consellera d'Agricultura, Teresa Jordà, han visitat el CRAM a la platja del Prat de Llobregat. Aquest centre celebra els 25 anys de vida, vinculat a la vida marina i a la conscienciació sobre sostenibilitat i conservació de la fauna de la Mediterrània. Diversos membres del grup municipal d'ERC van dialogar amb Aragonès i Jordà sobre diversos temes d'interès local i nacional.