El Prat

Totes les notícies

Parlem d'objectius mediambientals amb el Raül Romeva i el José García

El grup municipal d'Esquerra Republicana del Prat de Llobregat s'ha reunit amb Raül Romeva, vicesecretari general de prospectiva, Agenda 2030 i Transició Ecològica. La jornada de treball ha comptat també amb la presència de José García, vicepresident de DEPANA i diferents representants comarcals. La reunió ha tractat la situació i necessitats del nostre territori en l'àmbit de la transició ecològica i la protecció del medi ambient. També hem debatut sobre la urbanització i la protecció dels nostres espais agrícoles. En aquest àmbit, Romeva ha afirmat que el govern està decidit a blindar el territori davant amenaces com la de l'ampliació de l'aeroport. Treballem per la construcció d'un Prat sostenible i compromès amb el medi ambient, lluitem per la conservació dels espais naturals del Delta del Llobregat.

Es fa realitat l'espai de suport per a persones que han patit pèrdues de caràcter perinatal, gestacional o neonatal.

Ple municipal del 6 d'octubre del 2021. El grup municipal d'Esquerra Republicana al Prat presentava una moció per al reconeixement públic del dol perinatal, gestacional i neonatal. Per fer efectiu aquest reconeixement, demanàvem a l'Ajuntament que dotés el municipi d'un espai de suport i confort per a aquelles persones que han patit una pèrdua perinatal, gestacional o neonatal en forma d'espai físic al cementeri municipal. Aquesta setmana, s'ha fet la presentació de l'espai dedicat a la meditació, a la recerca de pau i tranquil·litat per aquelles famílies que han patit el dolor que provoquen aquestes pèrdues.

ERC El Prat tanca el seu cicle de col·loquis de ciutat debatent sobre educació, cultura i llengua

El dijous 27 d'octubre al vespre, prop d’una trentena de persones es van congregar a l’Hotel d’Entitats del Carrer Lo Gaiter del Llobregat per debatre sobre educació, cultura i llengua a la ciutat, concloent així el cicle de col·loquis que la formació republicana havia encetat mesos enrere.   El col·loqui ha comptat amb les intervencions inicials dels pratencs Marta Xirinachs, qui fou Subdirectora de Política Lingüística del Govern de la Generalitat, i Marc Pardo, mestre i assessor tècnic del Departament d’Educació de la Generalitat. Aquests dos han exposat com veuen la ciutat en aquestes matèries i han aportat la seva expertesa amb idees per millorar-la. Tot seguit, s’ha encetat un debat amb el públic, les conclusions del qual la formació republicana pretén incloure en el seu programa polític de millora de la ciutat de cara a les properes eleccions municipals de 2023.   El regidor i candidat a l’alcaldia republicà, Jordi Ibern, s’ha mostrat satisfet per com han funcionat aquests col·loquis i espera poder seguir treballant en el projecte de ciutat dels republicans des de la proximitat, amb la participació del màxim d’agents socials i ciutadans possibles.

Homenatgem al president Lluís Companys en el 82è aniversari del seu assassinat.

Recordem l'afusellament de l'únic president europeu democràticament electe assassinat pel feixisme, afusellat el 15 d'octubre de 1940 pel règim franquista. Aquest matí hem tornat a homenatjar el president Companys als jardins d'en Lluís Companys del nostre poble, en el 82è aniversari del seu assassinat. Aquest any, el Jordi Ibern ha reivindicat el seu exemple en la lluita per la llibertat.

Cinc anys de l'1 d'octubre.

Avui fa cinc anys que vam demostrar que som imparables i incansables. Reivindiquem amb orgull l'exercici d'expressió democràtic que va suposar l'1 d'octubre.  Des d'Esquerra Republicana a l'Ajuntament del Prat continuem treballant dia a dia per denunciar la repressió que encara dura i fer realitat la República Catalana. Hi vam ser, hi som i hi serem per guanyar.

Acomiadem una gran Festa Major

Des d'Esquerra Republicana de Catalunya a l'Ajuntament del Prat podem dir que hem viscut intensament una gran Festa Major que acomiadem fins a l'any vinent. Durant aquests dies, la ciutadania ha fet seu el carrer i les entitats han abocat una gran quantitat de propostes per a tothom. Des de l'equip només podem felicitar a totes les entitats i persones que han fet possible que tot surti tan bé. Visca la Festa Major del Prat!

Recordem a Serra i Giribert, el batlle afusellat pel franquisme al Camp de la Bota el 1939.

L'equip d'Esquerra Republicana a l'Ajuntament del Prat va acudir a l'acte protocol·lari de la inauguració de la llamborda en homenatge a l'exalcalde Lluís Serra i Giribert. Tornem a reconèixer la figura del batlle afusellat pel franquisme al Camp de la Bota el 1939 per defensar democràticament les seves idees i la legalitat de la Segona República. Des de l'equip d'Esquerra Republicana a l'Ajuntament del Prat sempre condemnarem i denunciarem el colp d'estat i el règim franquista posterior que acaba amb la República.

A la tercera xerrada-col·loqui del cicle "Escrivim El Prat del Futur" tractem el concepte de "Participació ciutadana".

Aquesta tarda hem celebrat la tercera Xerrada-Col·loqui del cicle "Escrivim El Prat del Futur". La temàtica tractada ha estat la Participació Ciutadana i la Governança Republicana. Hem comptat amb la paraula de l'Arnau Mata, regidor de Participació Ciutadana a l'Ajuntament de Sant Vicenç dels Horts, i qui, a més a més, ha obert un debat molt enriquidor vers les diferents visions i estratègies de la Participació Ciutadana a escala municipal. Us esperem a les pròximes xerrades!