El Prat

INICIEM EL FULL DE RUTA

Article d'opinió a la revista municipal EL PRAT

El nostre país ja te un nou President i un nou Govern. Deixeu-me que , des d’aquí, agraeixi al President Mas el seu pas al costat en el moment oportú. Dic en el moment oportú perquè quan es negociava semblava que lo important només era el què, el cóm i el quan, però no era així, al final lo vital era el qui (tirem d’hemeroteca). Per sort, això ja és passat i vull valorar la feina feta per ERC des de la discreció a les negociacions.

Sempre hi ha qui, el mateix dia que els Consellers estaven prometen el seu càrrec, ja vaticinava quina feina seria la que faria aquest nou Govern: “només es treballarà per la independència”. Deixem que comencin a caminar i ja criticarem, d’acord?

Hi ha un pla de xoc acordat i s’ha de iniciar la seva implementació urgentment. Hi ha punts d’aquest acord que no cal que esperin uns nous pressupostos i que es poden implementar amb els pressupostos prorrogats que tenim actualment. De fet, tan el President com diversos Consellers ja han anat dient quines serien les seves prioritats, com per exemple: reduir les llistes d'espera, “desprivatitzar” el SISCAT (la xarxa d'hospitals catalans d'utilització pública), desplegar la llei de pobresa energètica aprovada pel Parlament i aprovar un nou reglament per a la dació en pagament, entre d’altres.

Aquests punts, són els que no interessa destacar a les formacions polítiques contraries a l’estat propi. Aquestes són les prioritats d’aquest Govern, però no pot oblidar el mandat democràtic rebut el passat 27S:caminar cap a la consecució de l’eina que farà que el nostre país sigui un país net de corrupció i socialment més just.