Els Pallaresos

Esquerra Republicana als Pallaresos denuncia que l’equip de govern municipal incompleix la llei de manera reiterada

• Maria Grau i Miquel Granero
La regidora, Maria Grau Alasà, diu que el consistori “se salta la llei impunement, sense que passi absolutament res” i converteix el municipi en “el poble de l'opacitat de la informació”.

El grup municipal d'Esquerra Republicana de Catalunya (ERC-AM) a l’Ajuntament dels Pallaresos (el Tarragonès) ha denunciat avui públicament l'incompliment de l'article 164 i 170 de la Llei Municipal i de Règim Local de Catalunya de 28 d'abril de 2003 per part dels membres de l’equip de govern local, format per Independents els Pallaresos, Unim-PSC-CP i Ciudadanos. Alhora, tampoc acompleixen els articles 42 i 47 del Reglament Orgànic Municipal, segons ha explicat la regidora d’ERC als Pallaresos, Maria Grau Alasà.

“Hem alertat d'aquest fet repetides vegades i l'equip de govern n'és conscient, però, malgrat això, no hi posa solució”, ha assegurat Maria Grau. “Tenim instàncies per respondre des del mes d’octubre de l'any 2020 i encara avui dia no tenim resposta”, ha afegit. Després de passar l'equador del mandat, el grup municipal d’ERC segueix sense correu corporatiu i ha d'utilitzar comptes personals. “Tot plegat un despropòsit que volem donar a conèixer per tal que la ciutadania sigui sabedora de quina és la situació”.

Fins i tot, el grup municipal va recórrer a la Comissió de Garantia del Dret d'Accés a la Informació Pública (GAIP) per tal de denunciar aquests fets. La resposta va ser favorable perquè constatava que l'equip de govern no donava accés a la informació que havia estat sol·licitada per via d'instància.

Maria Grau ha lamentat que els plens ordinaris no es convoquin amb la periodicitat que pertocaria: “Ens han notificat que el proper ple s’ajorna per falta de temes importants. No es pot creure que un municipi com els Pallaresos no tingui temes per tractar durant tres mesos des de la celebració del darrer ple municipal”.

“Encara que alguns ho vulguin negar -ha afirmat Grau-,  aquest govern dels Pallaresos se salta la llei impunement, sense que passi absolutament res”. El municipi s'està convertint en “el poble de l'opacitat de la informació”. Des del grup municipal, “farem mans i mànigues per revertir aquesta situació i fer que s'acabin aquestes males praxis que no ens permeten fer la feina correctament”, ha assegurat la regidora.

Els Pallaresos, 1 de setembre de 2021