Esparreguera

Instal·lacions esportives, tennis i govern municipal

En els darrers dies hem assistit a una polèmica entre una de les entitats d’esports de la nostra vila i l’alcalde a la que s’ha afegit, en una entrevista a Ràdio Esparreguera, el regidor de Drets Socials i Ciutadania i primer Tinent d’Alcalde, Juan Jurado, a compte de l’estat de les instal·lacions del Club de Tennis Esparreguera. La seva intervenció va ser decebedora i altament preocupant.

Dir que fer saltar a les xarxes socials el debat (per la nota que va penjar el CTE) dificulta la gestió amb l’Ajuntament sembla insinuar que fer públiques les discrepàncies amb el Govern municipal és irrespectuós. Què significa que “dificulta la gestió amb l’Ajuntament”? Potser insinua el regidor que es pot produir un tracte diferencial de l’administració respecte de les entitats depenent de fílies i fòbies dels partits de Govern? On queda el dret a la llibertat d’expressió? Queixar-se d’això quan resulta que l’alcalde Rivas té un màster en la matèria resulta, si més no, incoherent. Sembla que la concepció d’administració clientelar inclou la llei del silenci.

Per altra banda, que el regidor intenti enfrontar les entitats d’esports entre elles -el club de futbol es comporta correctament en les seves reclamacions mentre que es consideren poc respectuoses les “formes” del club de tennis- és una tàctica perillosa i barroera. No s’hi val sembrar zitzània entre entitats veïnes per trencar la unitat de reivindicació (més que justificada davant el devessall de queixes que els arriben), per intentar desacreditar una de les parts.

Argumentar que només porten dos anys de mandat i que han invertit molts diners en esports és una doble fal·làcia. Ni porten dos anys de mandat -estem a 4 mesos de complir els 7 anys de mandat del mateix Govern- ni tota despesa és inversió. Intentar fer passar per inversió les subvencions, les despeses ordinàries de manteniment, les de consergeria i neteja, i les reparacions d’urgència és pura manipulació de la informació; propaganda de manual.

Com barroera ens sembla l’advertència, a mode d’amenaça subtil, sobre les subvencions -que com molt bé hauria de saber el regidor no són finalistes, malgrat que des d’ERC ho hem plantejat infinitat de vegades-, i insinuar que amb una concessió licitada potser es perdria la cessió d’ús a mans d’un altre licitador -“inclús empresa” diu en una nova demostració de l’aposta externoprivatitzadora d’aquest Govern- sona molt més a amenaça que a exemple de cogestió pública amb les entitats esparreguerines.

I per si no n’hi hagués prou, entre eslògan i eslògan va posar pel mig, en diverses ocasions, a “grups de l’oposició”. No regidor, no, l’oposició ha estat exemplar en aquest tema com en molts d’altres -emergència Covid inclosa- en la que hem donat suport total al Govern. Cal recordar que la moció sobre les instal·lacions esportives, aprovada per la unanimitat del Ple- va ser obra d’ERC. Una altra cosa és que fins ara el Govern no hagi posat mans a la feina.

No entenem – i per descomptat no compartim- la reacció del regidor Jurado, el seu discurs victimista, ni l’actitud de renyar aquesta entitat. No ho entenem perquè fins ara s’havia mostrat amb una actitud amable, negociadora i esperit de col·laboració (com ha demostrat en les seves relacions amb els treballadors i representants sindicals en matèries com la regularització de les persones treballadores de l’administració en abús de temporalitat o pel reglament del teletreball). Sembla, talment, que l’hagin llançat als lleons en una inversió de papers amb l’alcalde Rivas, com si s’hagués empeltat d’un tarannà i formes de fer que crèiem aparcades definitivament en aquest mandat.
En aquest sentit és sorprenent -i esperem que no significatiu- el silenci de la regidora d’esports en aquest afer. Realment és a qui correspon la competència, però que fos l’alcalde qui reaccionés per xarxes socials [sic] en primer lloc a les queixes públiques d’una entitat i que després, l’encarregat de rematar la feina sense rèplica i des de la ràdio municipal, hagi estat el primer tinent d’alcalde (absolutament desconeixedor del món de l’esport i de la gestió d’entitats i instal·lacions) ens fa plantejar el dubte de si la regidora s’ha apartat d’aquest tema per voluntat pròpia, o si l’han apartada, o si, simplement, una vegada més, l’han menystinguda els socis majoritaris del Govern.

Sigui com sigui, fetes les reflexions anteriors, des d’ERC manifestem el nostre compromís amb l’esport i les entitats d’Esparreguera i tornem a estendre la mà al Govern municipal per aportar el nostre cabal de coneixement i capacitat en la matèria.

Si és que ho volen.