Esplugues de Llobregat

Esplugues protesta contra la inhabilitació de Torra

El portaveu dels republicans, Oriol Torras, intervé en l'acte de protesta convocat a Esplugues després de la inhabilitació del president de la Generalitat

Prop de 300 espluguins i espluguines es van concentrar a la plaça de Santa Magdalena d'Esplugues ahir dilluns 28 de setembre per mostrar el rebuig per la confirmació de la sentència que inhabilitava durant un any i mig el president Joaquim Torra, i amb la qual Catalunya passa a no tenir president. El tribunal, que encapçalava Andrés Martínez Arrieta i que ha pres la decisió per unanimitat, només ha trigat deu dies a dictar sentència; a més, també li manté la multa de 30.000 euros. La convocatòria de protesta, que estava signada conjuntament per l'ANC d'Esplugues, Òmnium, Esquerra Republicana, Junts per Catalunya i la CUP, estava prevista per les 7 del vespre i es feia simultàniament davant de tots els ajuntaments de Catalunya.

La notícia que el Tribunal Suprem espanyol havia decidit, per unanimitat, inhabilitar el president de la Generalitat havia arribat al migdia i des del primer moment es van anar succeint les mostres de rebuig des de molts sectors, tant des de dins de la societat catalana, com de l'exterior. La notícia, a més, va saltar de seguida a la premsa internacional i va omplir les pàgines dels principals diaris de tot el món.

A Esplugues, la convocatòria va ser de les més participades que es recorden els últims temps i es va desenvolupar en la més estricta normalitat, sense cap incident i amb respecte per les normes de seguretat derivades de la pandèmia de la Covid-19, malgrat la multitud que s'hi va aplegar.

Van prendre-hi la paraula representants de quatre de les entitats convocants. Per part d'Esquerra Republicana, l'encarregat de parlar va ser el portaveu municipal, Oriol Torras, que va fer un breu discurs en el qual va mostrar la solidaritat dels republicans espluguins amb el president de la Generalitat i va animar tothom a mantenir la força i els ànims per als dies que vindran. A continuació podeu veure la seva intervenció íntegra.

• Oriol Torras "Esquerra Republicana ens posem al costat del President de la Generalitat"