Esplugues de Llobregat

Comunicat d'ERC arran de les declaracions de l'alcaldessa d'Esplugues en què utilitza la pandèmia amb fins electorals

El 24 d’octubre ens vam assabentar per Twitter que l’alcaldessa Pilar Díaz havia enviat una carta a la Consellera de Salut en la qual li demanava accions d’urgència per frenar el preocupant increment de contagis que hi ha a Esplugues aquests dies. Díaz exigia la millora en la detecció i el rastreig dels casos positius i cribratges massius a la població. Des d’ERC Esplugues, tot i que vam sentir malestar per no saber res d’aquesta iniciativa municipal, vam entendre que es tractava d’una comunicació que entrava dins la normalitat que hi ha d’haver entre una alcaldia i una conselleria, en el marc de la cordialitat institucional.

La sorpresa ha estat que avui, tres dies després, i també a través de Twitter, veiem un vídeo de la nostra alcaldessa en el qual explica que el departament s’ha negat a fer aquests cribratges massius i qualifica aquesta resposta com a inacceptable. Des del nostre grup municipal, hem demanat una còpia d’aquesta resposta i se’ns ha dit que no existia cap resposta escrita

És per tot això que, des d’ERC Esplugues, acusem públicament l’alcaldessa Pilar Díaz d’estar utilitzant la pandèmia per a fins electorals. Ens sembla evident que és un vídeo populista i que la carta del dia 24 va ser escrita per provocar una situació d’aparent enfrontament entre administracions, quan en realitat hi està havent plena col·laboració institucional. És una estratègia comunicativa clàssica en períodes electorals, però creiem que utilitzar-la en una situació tan greu com l’actual és una imprudència. Pilar Díaz vol fer de piròmana i de bombera alhora. Però a nosaltres no ens sembla que aquesta sigui la millor manera de servir als interessos de la ciutadania.

És evident que la nostra alcaldessa no té ni la formació, ni la qualificació ni la informació necessàries que té el Departament de Salut per saber quan és necessari un cribratge massiu i quan no. Els experts expliquen que els cribratges massius són útils quan la incidència és baixa: es detecten els positius i s'aïllen amb els contactes propers. Si es repeteixen tests encara són més efectius. Però quan la incidència és molt alta, és pràcticament inútil perquè pots captar els positius d'aquella setmana, però no els de la setmana següent que estaran contagiats. Demanem públicament a Pilar Díaz que deixi treballar els serveis tècnics del Departament de Salut, acati les indicacions de l’autoritat sanitària i passi a buscar solucions en lloc de buscar polèmiques públiques. Per exemple, que tingui més interès a fer complir les mesures sanitàries a la Policia Local.

Per acabar, i donada la manca de lleialtat institucional de la nostra alcaldessa, des d’avui mateix el nostre Grup Municipal Republicà a l’Ajuntament li retira el suport que fins ara li havia prestat incondicionalment per a tots els temes relacionats amb la pandèmia.

No volem una alcaldessa que faci alcaldades. No volem política de postureig al nostre ajuntament. No volem una alcaldessa que jugui a confondre la ciutadania per a fins personals. Ho estem passant tots molt malament i aquesta no és la manera de solucionar problemes a la ciutadania. Ens posem al servei d’Esplugues amb lleialtat envers tota la ciutadania.