Esplugues de Llobregat

Concentració a Esplugues en protesta per la detenció del president Puigdemont

Oriol Torras llegint el manifest de l'AMI a la concentració a Esplugues contra la detenció de Puigdemont.
Aquest divendres, 24 de setembre, un centenar d'espluguins es van concentrar davant l'Ajuntament d'Esplugues per protestar contra la detenció del president Carles Puigdemont a Sardenya. La concentració estava convocada arreu de Catalunya per diferents entitats i partits independentistes, i a Esplugues era unitària i va comptar amb la presència de representants d'Esquerra, Junts i la CUP, i de l'ANC i Òmnium. A més d'aquestes entitats, a Esplugues convocaven l'Ateneu Popular,els CDR, la CAL, la Crònica de la Vida d'Esplugues, el Fòrum Esplugues, L'Avenç Centre Cultural i Veïns i Veïnes d'Esplugues.

A les vuit del vespre va començar l'acte d'Esplugues amb la lectura del manifest de l'AMI contra la detenció del president Puigdemont. Per Esquerra, va llegir el portaveu municipal Oriol Torras, mentre que per Junts ho va fer Jordi Sanuy i per la CUP, Eulàlia Herranz. En nom de l'ANC, va llegir el seu manifest Carles Coloma. També hi va parlar una representat de Veïns i Veïnes d'Esplugues. L'acte va acabar amb el cant d'"Els Segadors".

Esquerra Republicana rebutgem amb tota la contundència la persecució política contra el president Puigdemont i el moviment independentista en general, i continuem defensant la via política com a única solució per resoldre el conflicte polític. Aquesta via només passa per l'amnistia de tots els represaliats i el reconeixement del dret d'autodeterminació de Catalunya.

Quan es feia l'acte ja se sabia que Puigdemont estava en llibertat, perquè la la justícia europea —Itàlia, Bèlgica, Alemanya, Escòcia, etc.— no té res a veure amb la indefensió que hi ha a Espanya. Puigdemont podrà anar a Estrasburg dilluns, mentre espera que el 4 d'octubre el deixaran en total llibertat com en la resta de països europeus.