Esplugues de Llobregat

Carme Porta: "Cal lluitar per un món realment equitatiu"

La primera diputada al Parlament de Catalunya i exregidora d'Esplugues, Carme Porta, i la Diputada d'ERC al Parlament de Catalunya, Najat el Hachmi, van ser les protagonistes de la xerrada sobre els drets de les dones que va organitzar Esquerra Republicana dissabte passat a Esplugues en commemoració del 8 de març.

L'acte va ser presentat per la regidora del Grup Municipal Republicà d'Esplugues, Marta Alarcón, i va comptar també amb la intervenció de la Secretària de Feminismes d'ERC Baix Llobregat, Ainoa Olza.

Carme Porta va repassar diverses estadístiques que evidencien les desigualtats envers les dones, tot afirmant que «cal lluitar per un món que sigui realment equitatiu per homes i per dones i que tingui en compte totes les perspectives».

Najat Driouech, per la seva banda, explicava que «ens queda molta feina per fer, però moltes volem continuar lluitant», de la mateixa manera que «cal procurar que les noves generacions de joves comencin a tenir aquesta perspectiva d'igualtat de drets com a un tema propi».

Al final de l'acte va haver-hi diverses intervencions del públic, entre d'altres la del president de l’associació Esplugues Sense Barreres, el qual va preguntar per la lluita de les dones discapacitades treballadores, que troben encara més traves a l'hora d'exercir els drets i llibertats.

A més de la xerrada, Esquerra Republicana va tenir presència al carrer durant tot el matí, un any més, amb la paradeta precursora al Dia de la Dona, durant la qual tradicionalment s’obsequia tothom qui passa pel carrer amb poms de mimoses, símbol d'elegància, amistat i de la intel·ligència femenina.

Podeu veure el vídeo complet de l'acte a continuació:

• Xerrada pels drets de les dones (Acte Complet) | Amb Najat Driouech i Carme Porta