Esplugues de Llobregat

Per Sant Jordi, ERC a la plaça Major

La formació republicana a Esplugues recupera l'emplaçament tradicional de la paradeta de la festa de Sant Jordi, a la plaça de Santa Magdalena

Sembla que estem arribant al final de la pandèmia: acabament de les restriccions d'aforament, aixecament de prohibicions, fi de l'obligatorietat de la mascareta en interiors, retorn a la presencialitat... tot sembla que torna a la normalitat al país i a Esplugues. Tot? No ben bé. Perquè l'Ajuntament ha decidit mantenir l'emplaçament aïllat de la Fira de Sant Jordi a la plaça Catalunya el proper 23 d'abril.

Des d'Esquerra Republicana estem en contra d'aquesta decisió perquè entenem que la plaça Catalunya no és un lloc de pas. Si de manera definitiva es fés la fira sempre més allà, la qual cosa intuïm que intenta el Govern Díaz, a la llarga s'acabaria residualitzant i folcloritzant aquest esdeveniment tan viu i popular entre les espluguines i els espluguins. I no volem que això passi. Ho enteníem com una solució excepcional en temps de pandèmia però no com un emplaçament definitiu. I creiem que aquest any la fira de Sant Jordi ja havia de tornar a la plaça de Santa Magdalena, la nostra plaça Major, perquè és on hi passen totes les coses importants i prestigioses de la ciutat, i perquè és l'espai natural on sempre s'havia celebrat aquesta fira.

És per això que, com a acte de protesta i visualització del problema, hem decidit renunciar a ser presents a la fira i muntarem una paradeta informativa a la plaça Santa Magdalena, tal com sempre havíem fet.

El Govern Díaz opta per mantenir la fira en un espai aïllat

Aquest any, malgrat ja no existeixen la majoria de restriccions i mesures que ho justificaven, l'Ajuntament ha decidit mantenir la fira de Sant Jordi en un emplaçament aïllat com ho és la plaça Catalunya.

Aquest emplaçament es va triar l'any passat de manera excepcional a causa de la pandèmia. La plaça Catalunya tenia alguns avantatges de cara a garantir les restriccions i les mesures sanitàries que estaven en vigor l'any 2021 com ara que l'espai és més ampli, es podia garantir la distància interpersonal, i es podia controlar molt millor l'aforament i l'itinerari d'entrada i sortida dels visitants. Però tenia un incovenient molt clar: a la plaça Catalunya no s'hi passa, s'hi ha d'anar. I si hi ha una cosa característica de la Diada de Sant Jordi és just la contrària, que és una celebració cívica i cultural que tradicionalment ocupa la centralitat dels principals carrers i places de les ciutats i pobles de Catalunya.