Esplugues de Llobregat

Oriol Torras i Herminia Villena, els dos nous regidors per ERC a l’Ajuntament d’Esplugues, prometen el càrrec per ‘imperatiu legal’

La sala de plens de l’Ajuntament d’Esplugues va acollir, el passat dissabte 13 de juny, el ple protocol·lari d’investidura del nou consistori sorgit de les eleccions municipals de maig. L’acte, al qual hi va assistir una gran quantitat de gent que no es va voler perdre l’ocasió i que va fer petita la sala, representava el tret de sortida per a una nova legislatura municipal que comença ara i acabarà el 2019. Durant el ple, la mesa d’edat del qual va estar presidida per la nostra regidora Herminia Villena, es va elegir novament Pilar Diaz com a alcaldessa d’Esplugues, la qual va rebre només el vots del seu propi partit, el PSC, i de CiU (11 en total). Una estona abans, els 21 nous regidors havien promès o jurat el càrrec. Els nostres, tal i com és costum, ho van fer ‘per imperatiu legal’.

Durant el discurs posterior, el nou portaveu del grup municipal d’ERC a l’Ajuntament, Oriol Torras, va dir que, precisament, el nostre grup municipal és el més antic dels actuals grups d’aquest Ajuntament, ja que “la nostra presència al consistori data del maig de 1931” i va fer un petit homenatge a tots els 20 regidors que hem tingut a l’Ajuntament, llegint en veu alta els seus noms i cognoms.

També va manifestar que aquesta legislatura que ara comença ve marcada per un pacte de govern entre CiU i PSC i que “d’entrada no ens genera confiança, perquè creiem que pot allunyar la política de la ciutadania”. De la mateixa manera, va dir que “ens dol que hagi estat precisament Convergència, amb qui tenim uns lligams polítics sòlids i evidents, i un necessari camí conjunt per recórrer cap a un país lliure i independent, qui hagi brindat aquesta possibilitat al PSC”. Igualment, Torras va afegir que des d’Esquerra Republicana “tindrem la mà estesa en tot moment per intentar que el diàleg, la participació, la negociació i la deliberació siguin possibles”, tot desitjant que aquesta majoria absoluta “no serveixi per governar d’esquenes al poble, sinó per enfortir una institució que és la casa comuna de tots”.

Després de l’acte protocol·lari, els nous regidors es van fer una sessió de fotos oficial a la plaça de Santa Magdalena. I acabat, alguns membres de l’executiva local van anar a fer un vermut a una terrassa de la mateixa plaça per acabar de celebrar l’esdeveniment.

Si voleu sentir el discurs íntegre d’Oriol Torras, cliqueu aquí (minut 35).