Esplugues de Llobregat

Llista històrica de regidors i regidores d'ERC a l'Ajuntament d'Esplugues

Els regidors i les regidores del grup municipal d’Esquerra Republicana a l’Ajuntament d’Esplugues de Llobregat des de 1931 han estat els següents:

Eleccions 1931
Les eleccions del 12 d'abril a Esplugues de Llobregat les va guanyar la candidatura d'ERC, però com en d'altres municipis el resultat va ser impugnat per la sospita que s'havien falsejat els resultats. En els nous comicis, convocats per al 31 de maig, va tornar a guanyar ERC.

1- Martí Figueras i Castillo, primer alcalde republicà d’Esplugues fins al 1934.
2- Joan Brillas i Vilà
3- Narcís Vallbé i Bonay
4- Josep Fontanals i Potau
5- Joan Gimeno i Salvadó
6- Rafael Sebastià Irla - a partir de 1936 va ser alcalde d'Esplugues fins al final de la Guerra Civil
7- Josep Bosch i Reinal

A partir de 1934 (Bienni negre)
8- Emili Valle i Llorens
9- Josep Climent i Sancho

A partir de 1936 (fi de l'anomenat Bienni negre)
10- Eugeni Vilardell i Bonet
11- Joan Pagès i Campreciós
12- Santiago Estruel i Latifa
13- Pere Mora i Roma
14- Esperança Martí i Panyella - va ser la primera regidora de l'Ajuntament d'Esplugues
15- Josep Campreciós i Galobart
16- Josep Oriol i Carbonés

La continuïtat històrica del partit es va veure truncada a Esplugues durant els anys del franquisme. Els regidors d'ERC que van sobreviure la guerra i la repressió posterior, o bé van marxar a l'exili i no van tornar mai més, o bé es van desvincular per sempre de la vida política local. La Secció Local d'ERC a Esplugues no va ser restaurada fins a l'any 1989 amb militància nova que no tenia cap relació orgànica amb l'antiga agrupació d'ERC d'abans de la guerra. Malgrat haver format candidatures electorals des de l'any 1991, no va ser fins al 2003 que ERC va recuperar la presència institucional a l'Ajuntament d'Esplugues, amb una regidora. Des de llavors, la presència institucional ha estat ininterrompuda al consistori esplulguí.

Eleccions 2003
17- Carme Porta i Abad - diputada al Parlament de Catalunya entre 1999 i 2006

A partir de 2005
18- Jordi Figueras i Bofill -regidor fins al 2015

Eleccions 2015
19- Oriol Torras i Planes
20- Herminia Villena i Collado - regidora fins al maig de 2021

Eleccions 2019
21- Marta Alarcón i Puerto
22- Joan Carles Sillero i Vera

A partir del juny de 2021
23- Roger Martínez i Dias

Per elaborar aquesta llista es va comptar amb la col·laboració dels professionals de l'Arxiu Municipal d'Esplugues (AMPEL), als quals donem les gràcies.