Federació de Girona

Esquerra demana al govern espanyol que freni la tramitació del parc eòlic marí a Roses i que es consensui el desenvolupament de les energies renovables amb el territori

El senador per Girona, Jordi Martí Deulofeu, ha demanat al govern espanyol que freni la tramitació del parc eòlic marí a Roses i que es consensuï el desenvolupament de les energies renovables amb el territori.

"El projecte planteja molts dubtes i un fort rebuig per la desproporció de les seves dimensions, les presses, la manca de transparència, el dany sobre la biodiversitat i els ecosistemes, l'evacuació d'una línia de molt alta tensió i per ser un model de producció i distribució oligopolístic", ha manifestat el senador durant la sessió plenària.

Jordi Martí ha recordat que Cadaqués, Roses, Castelló d'Empúries, Sant Pere Pescador, l'Escala i Torroella de Montgrí i l'Estartit han sol·licitat aturar la tramitació i que la Plataforma Stop Macroparc Eòlic Marí suma ja més de 14.700 signatures.
"Hi ha models energètics alternatius, descentralitzats, que aportin valor afegit a les empreses, de proximitat, democratitzats i participatius com per exemple les comunitats energètiques impulsades per la Diputació de Girona", ha afegit.

El senador ha proposat impulsar a l'Alt Empordà una taula de treball comarcal multidisciplinari per al desenvolupament de les energies renovables a partir de plans de transició energètica municipals com per exemple els de Figueres i Roses.

"La no planificació comporta especulació, fragmentació territorial i discrecionalitat. Cap projecte per al territori sense el territori", ha conclòs el senador d'Esquerra per Girona.