Federació de Girona

Esquerra Republicana demana al govern espanyol les inversions pendents en infraestructures viàries i ferroviàries al Ripollès “per garantir la cohesió territorial”

Esquerra Republicana demana al govern espanyol les inversions pendents en infraestructures viàries i ferroviàries a la comarca del Ripollès “per garantir la cohesió territorial”.

El senador per Girona, Jordi Martí Deulofeu, ha manifestat al ministre de Transports, José Luís Ábalos, durant el ple celebrat al Senat la construcció del túnel de la collada de Toses (N-260), el desdoblament la línia R3 fins a Ripoll, que s’ha d’incloure en el Pla de Rodalies de Catalunya 2020-2030, entre altres inversions.

“Les infraestructures de la xarxa viària i ferroviària són bàsiques per a garantir la mobilitat i vertebrar el territori i el desenvolupament econòmic, especialment en zones de muntanya i alta muntanya. La línia de Rodalies R3 entre l'Hospitalet de Llobregat i la Tor de Querol, per exemple, transcorre per Osona, el Ripollès i la Cerdanya, però té incidència en la interconnexió amb la Garrotxa, la Vall de Camprodon i l'Alt Berguedà”, ha exposat el senador republicà.

Entre les diverses inversions pendents d’executar, i que han estat llargament reivindicades pel territori, hi ha la construcció d'una rotonda a la intersecció de la N-260 amb la C-17 o l’eliminació del pas a nivell al Passeig Ragull a Ripoll que s’ha de substituir per un pas soterrat per a vianants sense barreres arquitectòniques: “La seva proximitat al túnel i la seva ubicació a la trama urbana ha provocat accidents i algunes morts. I tot i que ja el va projectar Adif, no se’n tenen notícies.”

Jordi Martí ha denunciat que el Ripollès pateix “un dèficit crònic en inversions que accentua el seu greuge des d'un punt de vista d'equilibri i cohesió territorial”

Aquesta absència d’inversions impedeix disposar d'uns serveis dignes per fer front a la despoblació i el repte demogràfic i d'uns estàndards de qualitat de vida i benestar homologables a altres zones”, ha manifestat el senador d’Esquerra Republicana per Girona.