Federació de Girona

Esquerra Republicana exigeix el restabliment de l’oferta de freqüències de l’AVE que hi havia abans de la pandèmia

Esquerra Republicana ha exigit al ministre de Transports, José Luís Ábalos, que es restableixin totes les freqüències dels Trens d'Alta Velocitat que hi havia abans de la pandèmia amb l'objectiu de facilitar la mobilitat dels veïns i veïnes de les comarques de Girona amb la resta de capitals catalanes i Madrid.

La senadora per Girona, Elisenda Pérez, ha denunciat la saturació que viu actualment el servei i ha manifestat durant el ple celebrat al Senat que ara mateix "els trens i les freqüències no corresponen a l'activitat laboral i social actual".
"Els trens van plens, hi ha problemes per poder comprar un bitllet, horaris que no permeten poder arribar a la feina o tornar a temps a casa, en definitiva, no hi ha prou oferta per a tanta demanda", ha exposat la senadora republicana.

"Segons estudis fets, el nivell de contagi en un tren d'alta velocitat és de l'0,02%, de l'0,005% si s'usa mascareta en tot el trajecte. Però el fet de tenir entre el 40 i el 50% de freqüències en el moment actual, provoca que els trens vagin al límit de la capacitat", ha afegit Elisenda Pérez al ministre de Transports, José Luís Ábalos.