Federació de Girona

Esquerra Republicana celebra debats oberts a l’Alt i Baix Empordà, Gironès i a la Selva per commemorar el dia de l’orgull LGTBI+

La Federació de Girona d’Esquerra Republicana ha celebrat durant quinze dies diversos debats oberts amb motiu del dia mundial de l’alliberament LGTBI+ a les comarques del Gironès, la Selva i a l'Alt i Baix Empordà de forma conjunta.

La secretària d’Igualtat, Feminismes i Dones, Ester Soms, ha destacat “la riquesa de les diferents trobades” i ha manifestat el compromís d’Esquerra “per seguir lluitant cada dia perquè totes les persones puguem gaudir dels mateixos drets”.
“Des de la Federació de Girona hem volgut donar veu i visibilitat en diferents actes per les comarques gironines, on hem pogut saber de primera mà el testimoni de diferents persones que viuen dia a dia la seva lluita”, ha exposat.
La ciutat  de Girona va acollir la taula rodona “El món trans es reivindica” amb les diputades Jenn Díaz, l’activista Clara Palau i el raper Aitor Serrat. A Vidreres es va realitzar la xerrada “Realitats tans” amb Fina Campàs, Isabel Arnaud, Giulia Lensi i Alan Trillo.

Al municipi de l’Escala es va realitzar un acte coorganitzat per les comarcals de l’Alt i Baix Empordà d’Esquerra on es va parlar de “L’oci nocturn LGTBI a la Costa Brava” amb en José Yepes, psicòleg, Thelma Gilsamaniego i Manel Moreno com a membres de l’associació Emporderats, associació LGTBI i Rodrigo Couto i Hans Janssen propietaris de locals d’oci nocturn a Lloret de Mar.

Finalment, Sant Gregori va cloure el cicle de xerrades amb un cafè tertúlia amb famílies LGTBI on va participar la  membre de l’associació de famílies LGTBI, Carla Àlvarez i la Carme, la mare de la Martina, una nena trans de 8 anys que finalment va ser molt valenta i va pujar a l’escenari a explicar el seu cas en primera persona.