Federació de Girona

El banyolí Jaume Butinyà, nou diputat d'Esquerra Republicana al Parlament

Territori

El banyolí Jaume Butinyà, juntament amb Eugeni Villalbí Godes i Ángeles Llive Cruz, s'incorporaran els propers dies al grup parlamentari d'Esquerra Republicana al Parlament. I ho faran després que la consellera Laura Vilagrà, el conseller Roger Torrent i la consellera Teresa Jordà hagin renunciat a l'acta com a diputats per centrar la seva tasca a cada conselleria.

Les seves renúncies s'han registrat formalment aquest divendres conjuntament. El grup parlamentari agraeix al conseller i les conselleres la tasca com a diputats en aquests mesos de legislatura i valora el pas endavant que fan Villalbí, Llive i Butinyà.

Formalment, i en paral·lel a les renúncies, el grup parlamentari ja ha iniciat els tràmits davant de la Junta Electoral per notificar les credencials d'aquests tres nous diputats amb la previsió que puguin incorporar-se al ple extraordinari que es preveu de cara a la setmana vinent.

Jaume Butinyà ha manifestat que se sent “molt il·lusionat amb aquest nou repte com a diputat d'Esquerra al Parlament de Catalunya”: “Assumeixo aquesta responsabilitat amb el compromís de representar i treballar per la meva comarca i fer d’aquest país la millor terra d’oportunitats per a tothom. Des del Parlament vull ser la veu del Pla de l'Estany i de tots els banyolins i banyolines. De la mateixa manera que ho farem a Banyoles, treballaré amb l’objectiu de millorar la nostra capacitat de gestió i la vida dels tots els veïns i veïnes.”​

Treballaré pel bé comú i defensaré com sempre he fet la justícia social, la defensa de les llibertats i per construir una República Catalana social, verda i feminista”, ha afegit el nou diputat d’Esquerra Republicana, Jaume Butinyà.

Biografies
  • Jaume Butinyà Sitjà (Banyoles, 1970) és llicenciat en Geografia per la UdG i bomber de la Generalitat des de 1995. A les darreres eleccions municipals, va ser el cap de llista per Esquerra a l'ajuntament de Banyoles, d'on va ser tinent d'alcalde entre 1999 i 2007. Vinculat al teixit associatiu comarcal, també ha assumit responsabilitats en l'àmbit supramunicipal, tant al Consell Comarcal com a la Diputació de Girona.
  • Eugeni Villalbí (La Sénia, 1978) és titulat en Enginyeria tècnica d’obres públiques especialitat de Transports i serveis urbans per la UPC. Té estudis inacabats del màster d’ "Urbanisme, Aménagement et Transports" a l’ Institut Français d'Urbanisme-Université de Paris. Entre moltes d'altres tasques, va ser al capdavant de la secretaria general de Joventut de la Generalitat entre el 2006 i el 2011.
  • Ángeles Llive Cruz (Quito, Equdor 1974) és auxiliar administrativa i l’actual cinquena tinenta d’alcaldia de Caldes de Montbui. A l’Ajuntament, està al capdavant de les regidories d'Igualtat, Feminisme i Polítiques LGTBI+; Nova Ciutadania; Salut; Participació Ciutadana i Voluntariat; i Cooperació i Solidaritat.