Federació de Girona

Xavier Vinyoles, alcalde de Bescanó: "Els municipis republicans som la força que impulsa la defensa de les legítimes reivindicacions de llibertat del nostre país"

Municipis republicans
L’entrada a govern va suposar posar fi a 30 anys de govern de convergència. Què ha suposat l'arribada d’Esquerra Republicana pel poble?
Ha arribat aire fresc a l’ajuntament, una forma diferent d’entendre i d'abordar els problemes. Hem entomat problemes enquistats de fa temps i ens hem posat a treballar per a resoldre’ls amb una mirada d'eficiència, de servei i, sobretot, amb sensibilitat social.

Què és el que més valores d’aquests dos anys de mandat?
El que més m'agrada és el contacte amb els veïns i les veïnes. Escoltar, empatitzar, acompanyar i ajudar-los en els seus problemes i en el dia a dia és el que més em recompensa de la meva responsabilitat com a alcalde.

Quins són els principals reptes que té Bescanó pels pròxims dos anys?
La natura amb borrasques, les llevantades i una pandèmia, ens ha mostrat les nostres febleses que tenim com a societat i ens ha deixat sobre la taula problemes que coneixem, però que no prioritzàvem. Per això creiem que en els propers anys hem de prioritzar tres eixos: l’atenció als joves, l’atenció al medi ambient i l’educació en el civisme i la convivència.

El republicanisme és un motor de canvi pels municipis. Què és per tu ser un alcalde republicà?
Ser una persona propera i empàtica, motor de canvi i bolcat en el benestar del poble.

Què és el que més t’agrada de la responsabilitat de ser alcalde?
Dos aspectes ben diferents: en primer lloc el contacte amb els veïns i veïnes del dia a dia; però d’igual manera la possibilitat de pensar i planificar com ha d’evolucionar el municipi a mig i llarg termini i poder veure com les decisions preses avui van aconseguint aquestes transformacions.

I el que més t’ha sorprès?
Sabia de la complexitat de la tramitació administrativa, però m’ha sorprès la lentitud que aquesta tramitació acaba introduint a qualsevol acció que es vol emprendre.

Quin creus que ha de ser el paper dels municipis en els objectius nacionals de país que passen per la resolució del conflicte polític a través de l’autodeterminació i l’amnistia?
Crec que ha de ser cabdal, els municipis republicans som la representació de la voluntat del poble. Si mirem el mapa, els municipis on l’independentisme és majoritari ocupem la majoria del territori i, per tant, som la força que impulsa la defensa de les legítimes reivindicacions de llibertat del nostre país"..